Bye bye, Bibi
To, co dzieje się w Izraelu, nie jest tylko sprawą izraelską. To tak samo sprawa węgierska, amerykańska, rosyjska, słowem: międzynarodowa. Za próbą zastąpienia nieusuwalnego Benjamina Netanjahu „koalicją zmian”, skupiającą wszystkie partie z wyjątkiem jego własnej, kryje się pragnienie odnowy. A to wymaga zburzenia granic politycznych.
Weźmy Węgry. W Budapeszcie i Tel Awiwie autorytarni premierzy rządzą od ponad dekady i, nawiasem mówiąc, są sobie bardzo bliscy, bo opierają swoją polityczną długowieczność na rozproszeniu sił opozycji i afirmacji figury ojca narodu. Viktor Orbán myślał, że jest równie niezwyciężony co Netanjahu, ale 20 miesięcy przed Izraelczykami Węgrzy wymyślili zasadę „wszyscy przeciw jednemu” – zjednoczyli się przeciw niemu i wygrali wybory samorządowe w 2019 r., zdobywając dziesięć największych miast. Od skrajnej lewicy po skrajną prawicę – sukces tak skutecznie zjednoczył przeciwników premiera, że być może powtórzy się w wyborach parlamentarnych.
A kto pokonał Donalda Trumpa w USA? Nie jeden człowiek, lecz wspólna wola wszystkich obrońców demokracji, od nowej lewicy po centroprawicę, by zewrzeć szeregi za Bidenem i powiedzieć: zobaczmy, co się stanie, kiedy Trump zostanie wyrzucony. Ta koalicja też była mało prawdopodobna.
Broń „wszyscy przeciw jednemu” jest także rosyjska. Bo dlaczego Putin kazał otruć, a potem uwięzić Aleksieja Nawalnego? Dlatego, że wpadł na pomysł „użytecznego głosu”, tj. wezwał do głosowania na jakąkolwiek partię, komunistyczną, nacjonalistyczną czy inną, byle nie na prezydenta. Celem jest osłabienie i upokorzenie Putina w wyborach parlamentarnych we wrześniu. Kwestie programowe nie były dla rosyjskich demokratów istotniejsze niż dla demokratów węgierskich czy amerykańskich.
Wszystko dzieje się w swoim czasie. Jak tłumaczył Jair Lapid, autor izraelskiego „wszyscy przeciwko jednemu”, kraj potrzebuje „rządu, który dowiedzie, że nie wszyscy się nienawidzą; w którym lewica, prawica i centrum pracują razem, by sprostać wyzwaniom gospodarczym i związanym z bezpieczeństwem”. Lider lewicy Mossi Raz dodał, że koalicja zmian „zrobiłaby wiele dobrych rzeczy”, ale nie jest pewien, czy „pokój byłby jedną z nich”.
Innymi słowy, koalicja najpierw zajmie się tym, co łączy, a nie tym, co dzieli. Tę samą ideę poszukiwania narodowego konsensusu widać u Bidena, Nawalnego i węgierskich opozycjonistów. W tym duchu można czytać ambicję odtworzenia fundamentów jedności narodowej i wolnej debaty politycznej między partiami, które dążą do odbudowy demokracji. Uderzające przy tym, że izraelska „zmiana” zakłada włączenie partii arabskich do parlamentarnej gry – dwie z nich wniosłyby głosy do nowego rządu. Byłaby to bezprecedensowa, niezbędna normalizacja, warunek sine qua non pokoju.
Komentarze
A tos Pan zaskoczyl czytelnikow, drogi panie Gospodarzu. Nawolywac do nowej koalicji izraelskiej, z nie-izraelitami w jakiejs znaczacej roli, to takiej odwagi nie bylo w niedawnej przeszlosci.
Pogratulowac. I umykac do znanej nory. Tej zgodnej z polityka pro-izraelskosci no matter what.
Chyba ze Pan uczyni pierwszy wylom w tej polityce
Pytanie:
Czy partie arabskie w izraelskich realiach to sa partie zdolne do rzadzenia krajem o nazwie Izrael?
Pan Gospodarz tego bloga musial znac odpowiedz na to pytanie, bazgrajac to co nabazgral w swoim wstepniaku dzisiejszym
Powinno przedstac juz mnie denerwowac to Gospodarzowe lekcewazenie swoich blogowiczow w czambul. Powinno ale nie przestaje. Pewnikiem to tylko moj problem. Wiec zem sobie winien
Szkoda że cię nie ma na EP, obśmiał byś nieco to nadęte towarzystwo.
Ale tu też nieźle sobie radzisz. 🙂
Orteeq: widzisz teraz jestes w swoim zywiole:co napiszesz jest……Nic nie mozna sprawdzic.Jestes typowym medrcem o ktorym satyryk powiedzial:medrzec nawet o tym nie wiedzial ,ze ma na duuuu przedzial.Zajrzyj do lustra!
Krotka uwaga do tekstu o niczym. Kiedy sie szanowni publicysci naucza sie, ze nie mozna kogos otruc a pozniej wsadzic do wiezienia. Otruc znaczy zrobic rzecz skutecznie i pozbawic kogos zycia. Nawalny, sugerowany w tekscie pretendent do wladzy ( majac 2% wsparcia dlugo jeszcze bedzie tylko pretendendentem) ulegl zatruciu. Jestem ciekaw w jakim celu takie rzeczy sie pisze. Czyzby rzemioslo dziennikarskie upadlo tak nisko, ze piszacy nie znaja znaczenia slow, czy tez jest w tym jakis cel?
Jak na razie, pełnym wsparciem materialnym i medialnym zachodnich mediów i rzadów, cieszy się spora liczba krajów autorytarnych czy monarchii absolutnych. dyktatur wojskowych, których polityka wewnętrzna jest sprzeczna z osławioną demokracją, czy prawami człowieka.
Osławione „ZASADY” są jedynie funkcją werbalną.
Netaniahu to psychopata jakich wielu w polityce.
Poświęci każdą ilość ludzi, by utrzymać się u władzy.
Jego następcy z pewnością nie będą lepsi.
Mój ulubiony wskaźnik, to ilość milionów trupów na kadencję.
W tej kategorii, daleko mu do przywódców amerykańskich, czy francuskich.
🙂 🙂 …
O 23.59 bedzie wiadomo czy koalicja przeciw Bibi ma sens. Na razie (po mojemu) wynika, za duzo jest kandydatow na ministrow, za malo ministerstw.
https://www.jpost.com/breaking-news/change-coalition-continuing-negotiations-tuesday-669771
W zwiazku z tym, logicznym wydaje, zeby kazdy partyjny przywodca byl premierem. Czy to jest formula na skuteczny rzad mamwatpliwosc. Mamwatpliwosc, czy taki „nowy chwyt/wynalazek” w poltyce europejskiej mozna implementowac. Ale…
pzdr S
🙂 🙂 …
Faworysowany wsrod uczestnikow blog Dziennik Europejczyka jeden z „menrzuf” stanu Lukaszenko, nowe zarzadzenie wprowadzil. Ludnosc mu ucieka. Znaczy „nogami” glosuje. Ktoby w pudle pragnal siedziec? Dlatego, koniec z wyjazdami. Cos jak za dobrych radzieckich czasow.
Przewiduje zwiekszona ilosc Bialorusinek na dejtingsajtach. Bezpruderyjnych.
pa, Seleuk
Gospodarz nie jest do końca pewny skąd wiatr wieje, stąd odchodzi od właściwego tematu, zbliżając się równocześnie ku czemuś w sposób nieprzewidziany lub niepożądany…
,,Długowieczność premierostwa Bibi opiera na rozproszeniu opozycji i afirmacji ojca narodu”?
Mam wrażenie, że Autor tego passusu usiłował przemycić bardzo niepoprawną politycznie ocenę trwania pierwszego po jhwh, opierającego się na syjonistycznym imperatywie wyartykułowanym przez samego Bibiego w stwierdzeniu;
,,Izrael to, państwo narodowe Żydów i nikogo innego”
Udało się Panie Europośle…uniknąć porażenia antysemityzmem.
Co do ojcostwa narodu…
Już 15 lat Bibi czyni wszystko, żeby doszlusować do grona wzorcowych patriarchów ,,narodu wybranego”.
Działa w imieniu jhwh. Przy okazji dla Syjonu.
Teoforyczną cząstkę w sobie nosi. (Netanjahu-to ,,dany od boga”).
Nietykalny-jak dotąd-jest.
Jest także hojny w składaniu jhwh ofiar…z nie-żydów.
Mesjanista.
I żadne nazywanie go ,,chicken shit” nie powstrzyma przed realizowaniem syjonistycznego planu.
Od Nilu po Eufrat…
Ostatnie niepowodzenia Bibiego są następstwem bezwzględnego dążenia do uzyskania statusu ,,ojca narodu”. Aczkolwiek dobrze poinformowani optują za działaniem starożytnej klątwy rytualnej. Tej samej, którą ponoć użyto wobec A. Szarona ps. Rzeźnik Szatila.
(Adonaj mając dosyć szastania przez Ariela krwią ,,obcych” skorzystał z klątwy i uśpił nadgorliwego na 8 lat, po czym odesłał w niebyt).
Rzeźnik Szatila- Rzeźnik Gazy-koincydencja pociąga podobne kary. Stąd kłopoty Bibiego i jego koterii grożące śmiercią…polityczną. Na razie.
Swoją drogą…
Do czego to doszło; rządy w plemieniu po holokaustowym oraz los pierwszego po jhwh, zależą od faszystowskiej partii Jamina Bennetta?!
Od zwolenników likwidacji Strefy Gazy, Zachodniego Brzegu i innych gett dla Palestyńczyków (,,Powinno się ich zabijać”-deklarują). Od szowinistów i miłośników polityki apartheidu dążących do skolonizowania wszystkich ziem. Od Nilu…
Wygląda na to, że ,,Rzeźnik Gazy” nie jest o s t a t n i m do towarzystwa Adolfowi i Benito w szeolu.
Co potwierdzają entuzjaści jego ,,wspaniałomyślnego” ukrócenia niepewnego losu 66-dzieci palestyńskich zabitych wcześniej rodziców-dowodzeniem, że
,,Król Bibi-Herod
dobroczyńcą jest dla sierot”
Trzeba sobie jasno postawić pytanie .
Czy Israel ma jakieś inne wyjście ? niż to co robi .
https://www.youtube.com/watch?v=T1yrn51Vel4
Tak jak wcześniej przypuszczałem Protasewicz przez swoich został oddany
w łapy Łukaszenki aby go wsadził do ciurmu , tam będzie bardziej pożyteczny
niż na wolności .
https://www.youtube.com/watch?v=IF2DAEboPCE&t=3s
Do pytania Aronne wczoraj, ilustrowanego 🙂 (leninowskie: Co robic?)…
Program polityczny ”zawodowych uchodzcow” jest dosc prosty, szczegolowy i wielopunktowy (art 6, 7, 11, 13, 15, 22, 32, 33). W calosci program wyborczy ”uchodzcow”.
Co robic?… To pytanie (leninowskie) zadalem Herstoryk. Myslalem, jako zawodowy przeciwnik (historyk znaczy) Israela, bedzie umial odpowiedziec. Ale zbyl mnie milczeniem dostojnym 😀 Znaczy w grubomylnym bledzie bylem, pytajac. ”Zawodowcy” tak maja. Odnosze wrazenie, ”zawodowcy” beda walczyc do ostatniego palestynskiego dzieciecia. I wszyscy zdrowi!!! (co najwazniejsze)
Yair Lapid bedzie nowy PM Israel. Tak donosi prasa tutejsza (szwedzka), ktora wlasnie przy kaffce przegladam i
pzdr S
@@…
Najlepiej u zrodel i przy kaffce 🙂 Yair Lapid
с комсомольском приветом Seleuk
seleuk|os|
3 CZERWCA 2021
5:24
Zapodałeś dwa dobre linki ale wątpię żeby ktokolwiek tutaj ich w całości
przeczytał , dla nich państwo Israel ma zniknąć i już .
Najlepiej gdyby zbiorowo popełnili samobójstwo tak jak to zrobili w Masada
wtedy pokiwaliby głową i byli by zadowoleni .
Ale to się po raz drugi nie stanie , no bo jak by co , no ba jak by co do czego
to w zanadrzu jest jeszcze opcja Samsona która w każdej chwili może
być użyta .
https://www.foreignaffairs.com/reviews/capsule-review/1992-03-01/samson-option-israels-nuclear-arsenal-and-american-foreign-policy
W Izraelu ma powstać koalicyjny rząd jedności narodowej. Mają go tworzyć znany polakożerca, były dziennikarz, lider prawicowej partii Jesz Atid Jair Lapid oraz były współpracownik Benjamina Netanjahu i szefa Jaminy, Naftali Benet
@Aronne,
moze kiedy bajke napisze gastronomicznopolityczna o niedzwiadku 🙂 Dwa varianty, niezauwazalna roznica, jednozdaniowa. Bo jak czytam blog DE, to mnie czasem ogarnia nieopisana wesolosc. Ostatnio Wiesio podal o doktrynie Monroe nprzyklad, a wczesniej resonowal duzo o Kissinger, Brzezinski, same madrosci. O tych anglosaskich zbirach w kompocie z… Wesolosc mnie ogarnia, bo mysli taki i drugi doktryn innych nie bylo, np Brezniewa czy ostatnia Krula Makumbo (co ma znane nazwisko panienskie 🙂 ). Dzis ludzi oszukiwac, trzeba matolkiem byc, platnym lub bezplatnym (szczyt matolkowania, byc „za darmo” uwazam). Mam nadzieje tu wystepujacy , biora jakies koraliki/paciorki szklane Aronne. Tu jest PO POLSKU Doktryna Krula Makumbo 😀 W language wiecej, ale nie daje, jak tak trudno co czytac
Niedlugo Brzezinski do Polski przyjezdza, na ambasadora Aronne, 🙂 to matolkom wytlumaczy bajke o niedzwiadku
pzdr Seleukos
Co za czlowiek zajmuje sie sprawami Izraela gdy Polki musza rodzic zdeformowane plody?
@Sowizdrzal
2 czerwca 2021
22:51
„Aczkolwiek dobrze poinformowani optują za działaniem starożytnej klątwy rytualnej. Tej samej, którą ponoć użyto wobec A. Szarona ps. Rzeźnik Szatila.
(Adonaj mając dosyć szastania przez Ariela krwią ,,obcych” skorzystał z klątwy i uśpił nadgorliwego na 8 lat, po czym odesłał w niebyt).”
Masz może jakieś namiary na tych, co te klątwy rzucają? Ile biorą? U nas teraz bardzo by się przydała taka usługa. Zrzutkę można by zrobić.
@Aronne 3 czerwca 2021 7:24
Syjoniści i (nie wszyscy) Żydzi, popełnili nieświadomie samobójstwo w 1948 r., gdy podbojem, czystkami i grabieżą zbudowali anachroniczną kolonię osadniczą w samym środeczku wrogiego regionu o kluczowym znaczeniu strategicznym. Jest ono z opóźnionym zapłonem i w zwolnionym tempie, ale nieuniknione. Ani przeszłości, ani realiów „na gruncie” w palestyńskim potrzasku na Żydów (w który sami wleźli) zmienić się nie da.
@Slawomirski,
Wybor tematow bloga jest wyborem Autora i pozostalych Uczestnikow. Dlaczego Polki musza rodzic zdeformowane plody, powod/skutek jest politycznym wyborem Polek i Polakow, tylko. Obie kategorie (grupy) nie sa tozsame. Aczkolwiek elementy wspolne moga zawierac (iloczyn zbiorow). Taka uwaga
@Herstoryk,
Nawet zakladajac ”teorie samobojstwa” 😀 Trzeba dlatego z walki zrezygnowac? Skad na taki pomysl wpadles, rezygnacji? ”…zbudowali anachroniczną kolonię osadniczą” …
pzdr Seleukos
seleuk|os|
3 CZERWCA 2021
17:14
Koraliki paciorki szklane jak dają to trzeba brać , ale najbardziej chodliwe
są lustereczka , zresztą one zawsze były chodliwe .
No bo jak taki spasiony burżuj czy spasiony ksiądz dobrodziej zobaczą
to i owo bez lustereczka no jak ?
https://d-nm.ppstatic.pl/kadr/k/r/05/e6/5f59d4695495a_o,size,610×0,q,70,h,852905.jpg
Czy oni mogą cos zobaczyć bez lustereczka ? to jest wręcz niemożliwe .
Herstoryk
4 CZERWCA 2021
2:36
Herstoryku ; mylisz się i to bardzo , zadam ci jedno pytanie na które odpowiedz
sobie sam , wiem że sam siebie nie oszukasz to jest wręcz niemożliwe .
Jeżeli coś jest twoje a to coś ktoś silniejszy ci odbierze ale po jakimś czasie
ty urośniesz w siłę i odbierzesz z powrotem to coś od niego .
To ja się ciebie teraz zapytuję , czyje to jest , twoje czy jego ? .
Żydzi nie wyjadą na Madagascar , są u siebie , jak zostaną do tego zmuszeni
to wypalą wszystko w koło na tysiące kilometrów i nastanie spokój
mają do tego wszelkie narzędzia . Drugiej Masady nie będzie .
https://www.youtube.com/watch?v=5zO6M_g0Ddo
Slawomirski
3 CZERWCA 2021
21:28
Ja na razie nie ma w Polsce obowiązku chodzenia do kościoła i wierzenia
w Żyda Jezusa , więc w czym rzecz ? .
„Drugiej Masady nie będzie .”
Never say never
@Aronne 4 czerwca 2021 7:17
Po pierwsze, wyjaśniałem na czym opieram swe opinie i osądy wielokrotnie, nie będę się powtarzał, odsyłam do komentarzy u P. Hartmana:
– https://hartman.blog.polityka.pl/2021/05/15/miejcie-litosc-dla-izraela/#comment-168093
– https://hartman.blog.polityka.pl/2021/05/15/miejcie-litosc-dla-izraela/#comment-168107
Po drugie, gra na skrzypcach i inne wyrazy działalności artystycznej w „bańce mydlanej” mają się nijak do twardego i bezwględnego realu otoczenia.
Po trzecie to nie Żydzi „wypalą”, ale Syjoniści, a to, jak zawsze podkreślam, nie to samo!, choć odbiłoby się (bardzo nieprzyjemnie) na wszystkich Żydach, wszędzie!!
Po czwarte wreszcie, ww. „wypalenie” byłoby na 100% samobójstwem Syjonistów i ich kolonii, czyli byłoby ono z hukiem, choć, jeśli zdrowy rozsądek przeważy, będzie z jękiem, ale tak czy owak wyjdzie na moje.
PS. W podróży po Sri Lance spotkałem ongiś kilku młodziaków z „Izraela”. Psioczyli na Herzla za wymyślenie kolonii w Palestynie, a nie w Argentynie np.
„Dlaczego kolektywny Zachod chce wojny?
A nie chce wzajemnie korzystnej wymiany handlowej?
Ktoś wie?”
Moja ktoś wiedzieć. Kolektywny Zachód robi, a właściwie usiłuje robić, to co małpa homo robiła od zawsze, kiedy narozrabiała i nie wiedziała, co dalej robić. Katalog nie jest długi: pogromy, wojny, pandemie… Zachód ma jednak problem obecnie – pogromy, skierowane tradycyjnie przeciwko trzymającym kasę i mniejszościom, oznaczałyby autodestrukcję i są raczej demode. Pandemia, właśnie się kończąca, dała wynik niejednoznaczny, nadto dość juz się pospólstwu opatrzyła, a nawet trochu je wkurza… A więc wojna! Korzystna wymiana handlowa też potem będzie. Konkretnie, wymiana łupów i stref wpływów.
Zakładając oczywiście, że w ogóle coś jeszcze będzie potem.
@Aronne 4 czerwca 2021 7:17
Po pierwsze, wyjaśniałem na czym opieram swe opinie i osądy wielokrotnie, nie będę się powtarzał, odsyłam do:
*https://hartman.blog.polityka.pl/2021/05/15/miejcie-litosc-dla-izraela/#comment-168093
*https://hartman.blog.polityka.pl/2021/05/15/miejcie-litosc-dla-izraela/#comment-168107
Po drugie, gra na skrzypcach i inne wyrazy działalności artystycznej w „bańce mydlanej” mają się nijak do twardego i bezwględnego realu otoczenia.
Po trzecie to nie Żydzi „wypalą”, ale Syjoniści, a to, jak zawsze podkreślam, nie to samo!, choć odbiłoby się (bardzo nieprzyjemnie) na wszystkich Żydach, wszędzie!!
Po czwarte wreszcie, ww. „wypalenie” byłoby na 100% samobójstwem Syjonistów i ich kolonii, czyli byłoby ono z hukiem, choć, jeśli zdrowy rozsądek przeważy, będzie z jękiem, ale tak czy owak wyjdzie na moje.
PS. W podróży po Sri Lance spotkałem ongiś kilku młodziaków z „Izraela”. Psioczyli na Herzla za wymyślenie kolonii w Palestynie, a nie w Argentynie np.
@@…
Krotka historia o ”wychodzeniu na moje” roztropkow…
Pod koniec nieslusznie minionych lat studenckich, zaczalem rozgladac mnie. Coby tu robic, zeby slabosci moje, trwala podstawe mialy uprawiania. Wzrok moj sokoli (w tej dziedzinie) padl na sys zwany OS/2. Sys ten, zmierzal do podzialu. Otoz PyciutkoMietki, zauwazyl pewna slabosc w adresowaniu i prace rozpoczal nad WINS server. Z IBM zapoczatkowujac rozwod. Co w koncu dalo resultat (rynkowy) NT3.51. Poczem historia jest krotka… Cale zawodowe zycie sluchalem jak to PyciutkoMietki do upadk(a)u podaza. Juz Linux, juz RedHat, juz Chili, juz Samba, juz… Wiecej nazw roztropkow nie pamietam 🙂 Wtedy teorie zaczalem budowac, wlasna. Gdzies kolo 90/91. Jest to teoria szczegolna, ”zdechlej krowy”. Bazuje oczywiscie na teorii ogolnej, powszechnie znanej ”o zlotej ryPce”.
Dzis emeryt jestem, a roztropki dalej ”sny mokre” o zlotej ryPce…
przy lunczyku, pzdr S
…
Aha, byl jeszcze Novel. Raz slyszalem (nie widzialem niestety). Podobno PyciutkoMietki dzialki kupil budowlane dookola siedziby N. I duze rusztowania postawil dookola z wlasne logo 😀 Zeby N slonce nie oslepialo…
pa, Seleuk
Powołując się na informatora z lotniska agencja AFP podała, że informację o bombie pewien mężczyzna przekazał na częstotliwości używanej przez pilotów. Piloci skontaktowali się z centralą, a następnie maszyna pod eskortą myśliwca udała się na Roissy.
https://www.rp.pl/Spoleczenstwo/210609821-Francja-Mozliwa-bomba-na-pokladzie-samolotu-Air-France.html
===============
Jakieś sankcje, zamknięcie korytarzy powietrznych?
Czy też:
„Bo to Francja”…….?
aż do obrzydzenia kurczowo trzyma się władzy. Jakby tych ofiar w Palestynie, także w Izraelu nie było dość:
„Premier Izraela Benjamin Netanjahu poprosił sojuszników politycznych na spotkaniu w czwartek, aby przeforsowali punkt dyskusji, że desygnowany na premiera Naftali Bennett nie będzie w stanie przeciwstawić się prezydentowi Bidenowi w sprawie Iranu ani odeprzeć nacisku USA na kwestię palestyńską, źródła, które uczestniczyły w spotkanie powiedz mi.
Dlaczego to ma znaczenie: Bennett i centrowy przywódca opozycji Yair Lapid przypieczętowali w środę porozumienie koalicyjne w celu zastąpienia Netanjahu, ale głosowanie za zaprzysiężeniem nowego rządu może nastąpić dopiero w następną środę. Do tego czasu będą musieli utrzymać swój chwiejny sojusz, ponieważ Netanjahu próbuje go sabotować.”
https://www.yahoo.com/news/netanyahu-claims-successor-waiting-wont-200752680.html
„nie będzie w stanie przeciwstawić się prezydentowi Bidenowi..” – Netanjahu zrobił to całkiem niedawno i do tej pory nie pojmuje skutków swojej arogancji.
Żydzi i Syjoniści – to nie to samo, jak słusznie zauważył @Herstoryk.
Niech Syjoniści blogowi nie zasłaniają się miejscem swojego pobytu, -wystarczą komentarze.
i jeszcze – co u diabła dzieje się w Izraelu
https://www.yahoo.com/news/heck-going-israel-netanyahu-show-071508012.html
Wygląda na to że niektórzy w żaden sposób nie mogą żyć bez Żydów
gdyby ich zabrakło to życie dla nich straciło by sens .
https://www.youtube.com/watch?v=lfBIEWChWZM
Wywiad z Protasewicziczem , wszystko śpiewa jak na tureckim kazaniu
na koniec aż się biedak popłakał taki z niego gieroj .
https://www.youtube.com/watch?v=Ov1K-f930UA
https://www.youtube.com/watch?v=eVpjuVuJkxA
Jeszcze może być tak że Protasewicz będzie siedział w tej samej celi
razem z Nawalnym .
https://tags.ooo/article/51903?fbclid=IwAR0zkdQsTCWZqiZ5SY-P4a_Dz-wyJIczx6vwcrmhEOQaJeSF_KXUZOzK5kE
@@…
Jak wczesniej pisalem, Zydzi/Israel to temat wdzieczny. Przy nastepnej okazji, wszystkie wpisy powtorzone zostana (recycling). Tymczasem strategia malych, jak bronic przed wielkimi, po cichutku, po cichutku, cicho… Coraz wiecej zwolennikow zdobywa. Gdyz…
… bylaby to sztuka swieza,
zabic gola dupa jeza
Ostatnio Taiwan zrobil ”odkrycie” wierszyka, zmienia strategie. Choc nie wiem czy na Taiwanie jeze lazikuja. Strategie „taiwanismu”. W kazdym wypadku, teknologicznie moga to przeprowadzic. Atak na Taiwan musi byc tak kosztowny, zeby nie oplacal Chinom. W Szw ta strategia 200lat dziala, w Israel 70lat. Jeza. Ciekawe? Jak to praktycznie zrobia? Bedzie wymagalo troszke zmian w sys obronnych. Mniej generalow. Moze zdaza 🙂
pzdr Seleuk
@zabka k. – 22:44
Zalaczylas swietna rzecz o dzisiejszym Izraelu: daily parody show. Czy tam rzeczywiscie dojdzie do odsuniecia Bibi od waadzy? To by oznaczalo ze nasz szanowny wielce Gospodarz mialby w koncu slusznego.
Dziwy dziwy powiadajo
wdzięczny temat i na dodatek TEMAT polecony przez gospodarza. Taki TEMAT do kwadratu, a że przy okazji wychodzą na jaw paskudne sprawy to wina ludzi którzy go realizują.
Tym razem tekst krzepiący zaczynający się od wyznania „… jestem ewangelikiem, który poświęcił swoje życie budowaniu poparcia dla Państwa Izrael”.
https://blogs.timesofisrael.com/israels-political-striptease-show/
Ps. nie wszyscy czytelnicy są pewni :
„….Panie Evans, grzechem głównym Bibi jest lekceważenie dobra całego Izraela, by pozostać przy władzy bez względu na wszystko. Zrobił wielkie rzeczy dla Izraela, a potem zrujnował swoje dziedzictwo swoją megalomanią i narcyzmem. Postawił Izraelczyków przeciwko sobie; karmiona nienawiścią i bigoterią; złamał więcej obietnic, niż ktokolwiek może zliczyć; był nieuczciwy i chciwy; aby służyć sobie, skrzywdził naród, który kocha. Znaczna część izraelskiego społeczeństwa gardzi nim z dobrych powodów, nie bez powodów, jak sugerujesz.”
@Zabeczko I…
musze pocieszyc Ciebie 🙂 Ktokolwiek i kiedykolwiek, nie bedzie PM w Israel (w tym wypadku, inne tez sa) dla succesu musi trzymac/implementowac cos co nazywane jest [asymmetrical defense strategy] czy [asymmetrical defense warfare] czy… Latwo znalez podstawy w wikipiki. Dotyczy nie tylko Israela. Stad moje pocieszycielstwo. Zawsze Zabeczko, bedziesz miala okazje krytykowac. Zawsze 🙂
Szwecja nprzyklad, taka strategie ma od hohoho ho… Albo jeszcze dluzej. Majac za przeciwnika, strone ktora moze wystawic milionowe armie, jest to jedyna sensowna strategia obrony. O Taiwan pisalem wyzej… Tam niestety brak Israelczykow kompletny. Wszyscy BlangCingPong, czy jakostakos…
pzdr S, przy lunczyku
…
Ta strategie (podobno i chyba blednie) wymyslil jeden cesarz bisantyjski. Jak mial klopot z Cesarstwem Bulgarow. Dal im popalic na dwa pokolenia, Bulgarom. Ktorym Bulgarom, wydawalo ze…
pzdr S
Sowizdrzal: dokladnie wyliczasz= slusznie!
Wylicz jak to bylo z tzw. Ziemiami Odzyskanymi? Nie zrobisz:musialbys wysilic mozg/ patriota tego nie potrafi/ no i poza tym brak danych,co?Ze tez takich jak ty , wrogow Zydow, nic nie zmusza do myslenia = nawet fakty!
https://thesaker.is/how-st-petersburg-is-mapping-the-eurasian-century/
https://www.politico.eu/article/meps-urge-european-commission-act-on-rule-law-face-court-hungary-poland-meps-eu/ 🙂
Żabka , nawet jak śpi to jej się Żyd śni ,
https://www.youtube.com/watch?v=JqJQV5WVmrk
No to masz masz pooglądaj będziesz miała bardziej kolorowe sny .
Nord Stream 2 ukończony .
https://www.youtube.com/watch?v=b_bPMxkRghs
Znamienne i bardzo pouczające, że żaden z produkujących się tutaj wyznawców X-sizmu nie wysilił się (albo raczej nie zdobył!) odnieść się do pytań o jego „owoce”, które zadałem w komentarzu #comment-168107. A to przecież absolutnie podstawowa i zasadnicza kwestia i ocena!! Widać łatwiej jest głosić sloganowe pokrzyki o Masada, czy odwoływać się do mitów o prawie własności sprzed 2000 lat, czy straszyć „wypaleniem”!!
A gdzie jest pomieszczony ten twoj numerowany komentarz, drogi Herrstoryku niezawodny? Nigdzie nie moge znalezc ani pytan ani owocow rasizmu. Pewnie poszukuje bez wlasciwej do tego postawy zasadniczej
Herstoryk
6 CZERWCA 2021
2:51
A co tu się odnosić do jakieś tam pytań i jego owoców .
Żydzi wrócili na swoje historyczne ziemi z których ich kiedyś siłą wygnano
i odebrano , po prostu teraz są u siebie .
Jeżeli inne nacje chcą żyć w ich państwie w pokojowej egzystencji to owszem
mogą a jak coś się im nie podoba to wy……..ć , zepchnięć Żydów do morza nie będzie . Żydzi kiedyś nie mieli nawet tej opcji , nikt ich o nic nie pytał
tylko ich rozgoniono po świecie i szlus . teraz są u siebie a na Madagascar
nie wyemigrują .
https://www.youtube.com/watch?v=jMTi-gtFoIs
😀 😀 😀 Herstoryk,
ja na WSZYSTKIE Twoje pytania (5) odpowiedzialem. O bezpieczenstwo, o szczescie, o racionalnosc, o tolerancje (humanitarysm), o optymism. Wszystkie wartosci mozna zmierzyc (kwantyfikowac), zindexowac. Te indexy sa znane, latwe do znalezienia. Dotycza wszystkich krajow. Trzeba troszke trudu (wysilku) zadac sobie, poszukac i porownac. Wiedza niestety wymaga troszke wysilku. Niewiedza tylko „pogladow” bezwysilkowych potrzebuje. Tak nieszczesliwie sklada blog DE nie acceptuje wielu linkow jednoczesnie. Ale…
Mozna ulozyc Index indexow. Eventualnie poklocic o „wage” kazdego w zbiorze. Co jest zasadnicza czescia mojej teori „zdechlej krowy”. Lista Herstoryk, jest nastepujaca, BEZPOGLADOWA (metodyka) i PRZYKLADOWA:
https://warwick.ac.uk/fac/soc/pais/research/researchcentres/csgr/benchmarking/database
Jest wiele podobnych Herstoryk. Niestety nie znalazlem listy ktora obejmowalaby wszystkie kraje/terytoria zawsze. Dla porownania Israel/Palestyna indexow, zawsze. Niemniej, to nie jest powodem Herstoryk, zeby „wciskac dziecko w brzuch”. O bezpieczenstwie, szczesciu, racionalnosci, tolerancji , czy optymismie. Twoje pytania.
Roznimy siebie niewatpliwie w ogladzie swiata. Podrozowales Ty w krajach arabskich, muzulmanskich, Bliskiego Wschodu. Zachwycony goscinnoscia i szczeroscia ludzi. Ja mialem okazje (kontrakt wieloletni) moc pracowac w Arabi Saudyjskiej. Mial tylko jedna wade. Mieszkalby w „luksusowym wiezieniu”, wsrod podobnych co ja. Kontraktowych „wiezniow”. Kontrakt po zakonczeniu, dawal wlasciwie ekonomiczna wolnosc zycia na wysokim poziomie, reszte lat moich, do poznej starosci. Na bardzo wysokim. Dla mnie byl na takich warunkach niemozliwy do acceptacji. „Goscinnosci” wiezienia nie acceptuje. To jest roznica Herstoryk w ogladzie swiata. Nie mialbym zadnych problemow z podobnym kontraktem w Israel, gdybym mial do podpisu. Co tu „wciskac dziecko w brzuch”?
Przy kaffce, pzdr uczestnikow Seleukos
…
Dokladnie. „Jeżeli inne nacje chcą żyć w ich państwie w pokojowej egzystencji to owszem mogą a jak coś się im nie podoba to WYPIERDALAC , zepchnięć Żydów do morza nie będzie „ [Aronne]
pzdr S
…
Jakis czas niedawno, w Szw byla dysskusja. O tutejszych i tutejsze!!! ktore pojechaly walczyc za „wolnosc” w ramach Panstwa Islamskiego. Szwecja jest krytykowana, bo nie chce „z powrotem” przyjac tych co siedza w kurdyjskich obozach. Nie wiem, jaka jest sytuacja na dzis, nie sledze szczegolnie. Rzad szwedzki, zgodzil i pracuje zeby sciagnac z powrotem dzieci, z zwiazkow „bojowniczek i bojownikow”. Ale nie mamusie i tatusie. Dzieci te maja krewnych w Szwecji (rodziny). Jest z tym problem. Kurdowie najchetniej wszystkich by pozbyli razem 🙂 Nie tylko dzieci.
Zdecydowana wiekszosc tutejszych popiera polityke rzadu. Krytyka UN, czy Unii czy kogokolwiek innego jest kompletnie nieintereujaca. Pare „bojownikow” i „bojowniczek” ucieklo i wrocilo do Szwecji. Prokuratorzy badaje czy nie popelnili przestepstw. Wg naszych zasad. Ci co maja szw obywatelstwo, eventualnie do pudla pojda, reszta wydalona. Dotyczy WSZYSTKICH, emigrantow i etnicznych tutejszych. Pare Szwedek (sfrustrowanych???) z milosci pojechalo „budowac” Panstwo Islamskie. Niech jada i buduja dalej!!! 😀
pzdr S
seleuk|os|
6 CZERWCA 2021
6:32
Piękne i z łatwością posługujesz się językiem polskim , chciałbym tak
potrafić ale dla mnie polska gramatyka i ortografia to czarna magia
jak czarny kot .
Wiesz @Aronne,
„polonisci” i „polonistki” z blog Listy Ateistow, uwazaja moj jezyk jes bledny. Bo „Litwa, ojczyzna moja”, ojcowizna, nie jest. I „prawidlowym” katolickim nie pisze/mowie. Ja nie znam katolickopolskiego, ni zadnego innego „jezykkatolicki”. To jest najwieksza wada, na polskojezycznych blogach. Najwieksze zrodlo zadowolenia jest szczypac jaki cytat biskupi. A pozatym Aronne, podobno „Slowacki wielki poeta byl” 🙂
Nie dalej co wczoraj, dalem text do przeczytania eventualnie, temat percepcji „polskosci” w Skand (szczegolnie Szwecji). Napisany przez bardzo uznana, tu uznana, polska skandynawistke. Nawet jednego zdania. Pozwole jeszcze raz umiescic. Akurat dziedzina co Apolonia Zaluska-Strömberg zajmowala, jest mnie bardzo bliska (amator niezawodowy 🙂 ). Pozwalam mnie jeszcze raz umiescic
Text dosc staroswiecki 49/58
dziekuje i pzdr, Seleuk
…
Ellen Wester, w text wyzej wzmiankowana, tlumaczyla rowniez „Popioly” co jest moja ulubiona polska litteratura. Jej tlumaczenie jest dzis kompletnie nieczytelne. Zrobione przed reforma jezyka szwedzkiego. Zapoczkowanego przez A.Strindberg.
Mialem ambicje kiedys przetlumaczyc „Ogary poszly w las” ale… Za duzo musialbym napisac referencji, odnosnikow do przyczynkow, wspolczesnych, i „wbrew srogim mysliwskim zasadom, Seleuk zeszedl byl ze stanowiska”
pzdr S
@Orteq 6 czerwca 2021 3:51
Linki są w komentarzu Herstoryk 4 czerwca 2021 11:29, poprzedzone gwiadkami.
Zamiast refleksji nt. poruszonych kwestii pojawił się w odpowiedzi wyświechtany do ostateczności mit propagandowy o „powrocie” i buńczuczne „wy….lać”. Dokładnie jak się spodziewałem. Wyznawcy „izmów” są nieprzemakalni, ich wiara bije na głowę argumenty prawne, etyczne i prawdziwy obraz sytuacji. Podczas gdy bardziej racjonalni X-si głosują nogami, zastępowani przez religijnie-szowinistycznych oszołomów.
seleuk|os|
Mam do Ciebie jedno krótkie pytanie , czy Ty kiedykolwiek używałeś
nick Teodor ? .
Ps .
Cokolwiek odpowiesz wszelkie informacje na temat tego nicku
zatrzymam dla siebie .
Nigdy @Aronne. Gdziekolwiek i kiedykolwiek uzywam/uzywalem tylko Seleuk (w roznych formach). Od czasu poczatkow Skype 🙂 (ktorego prywatnie nigdy nie uzywalem) 🙂
pzdr S
Front Jedności narodu wybranego w akcji.
(Dostał ustnej dyzenterii a zwieracze nie trzymają, czy lepiej płacą od wierszówki?)
W forpoczcie rasista, p a n i s k o szydzące z Palestyńczyków określaniem ich pogardliwie ,,Plastelińczykami”. Zwolennik tłuczenia Arabów, tak w ramach gimnastyki szowinisty.
Makumba kwantyfikujący bełkot o zdychającej krowie wciskaniem dziecka w brzuch (ratunku!), bo racjonalne i tolerancyjne (czytaj; lepiej płatne). ..
Plecie Makumba po d z i a ł c e nazywanej eufemicznie ,,kaffka”. Zgodnie z instrukcją swojego guru, którego dewizą życiową jest;
,,Kłam, oszukuj, kradnij”.
Bo to ułatwia spodloną egzystencję własną.
Ma to w genach aszkenazi lub sefar.
Albo wyniósł z Polski w spadku po żydokomunie, żeby kompromitować Szwecję demaskującą izraelska soldateskę uprawiająca politykę apartheidu. Z handlem organami Palestyńczyków.
(,,Wicie, rozumicie”…to w ramach rewanżu za Bernadotte’a i w ogóle obsesja anty…)
Tfu!
Za obrzynem umysłowym ozdoba wiernych @Luap.
Zafiksowany na punkcie Hitlera i Koranu.
A także
,,Kukurydzy, po której… ”
Frontowcy!
Tu nie chodzi o kazuistyczne kwantyfikowanie. Tylko o proste odpowiedzi na zbrodnicze działania B. Netanjahu z syjonistami kolonizującymi Palestynę poprzez mordowanie autochtonów ( w tym dzieci), osadnictwo, gettyzowanie… Spychanie do morza tych, których ,,trzeba wyrżnąć” za nakazem rabinów i politruków.
O odpowiedź, czemu zapisowi biblijnemu o Ziemi Obiecanej nadaje się wartość historyczną, a po decyzji ONZ z 1947 r. fifty-fifty pozostało Palestyńczykom 12% ,,ziemi pod stopami”.
I wyjaśnienie, dlaczego nazywa się to ,,walką o pokój”, a skołtuniony religijnie teokratyczny Izrael narzuca jako ,,jedyną demokrację na Bliskim Wschodzie”.
Czy hasbara mogłaby delegować na ,,front” m y ś l i c i e l ą t k a zamiast ,,zdychających krów”?
🙂 Aronne,
to jest moj sajt, na moim wlasnym domain, kursu ECDL, dla uchodzcow z wojny syryjskiej. W Szwecji. Prowadzilem te kursy (spolecznie) dla trzech sasiednich kommun. Dla zwiekszenia „zatrudnialnosci” uchodzcow z wojny.
http://www.softmould.com/
do nastepnego, Seleukos
seleuk|os|
6 CZERWCA 2021
9:34
Dziękuję , w takim razie pomyliłem Ciecie z kimś innym .
🙂 🙂 …
Z obroncami Palestynczykow typ Sowizdrzal (et consortes, tzw inteligentni inaczej) prawdopodobnie moznaby formel matematyczny wyznaczyc, kiedy Autonomia Palestynska przeksztalci w Autonomia Doniczkowa (Rabatkowa). Z polowy Transjordanii w 1947 do dzis 12% obszaru (dane Sowizdrzal). Trzeba ajnsztajnow ”inteligentnych inaczej”, na takie ”osiagniecie”. Mozna by wyliczyc, ile roczny koszt byl (utraty ziemii) w ciagu ~70lat. Co moznaby aproxymowac kiedy Autonomia Doniczkowa bedzie zasadna (terytorialnie, duze slowo). Czysto matematycznie 🙂 Jaki ”ajnsztajn inaczej” jest? Mozna eventualnie (dla leniwych ale zainteresowanych obroncow) uzyc Excel. Na obliczenie powierzchni doniczki (rabatki) za lat…
Od takich ”przyjaciol” (typ Sowizdrzal) bron Allasiu i Mahomeciu Palestynczykow!!! Ale najwazniejsze. Wszyscy zdrowi!!!
pzdr Seleuk (przy lunczyku)
Timothy Snyder – dla wielu facet z dobrymi papierami – zapodał przy okazji dyskusji w TVN24 toczonej w 100 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości tej treści zdanie;
„Wydaje mi się, że państwo, które nie jest w stanie wyrobić suwerenności informacyjnej, nie przeżyje.”.
Zdanie i jego sens w zasadzie przejrzyste. Ale co by je ubrać w szerszy kontekst przytoczę całą wypowiedź:
„Moim zdaniem bardzo ważnym problemem przyszłej suwerenności Polski będzie to, że wojny nie toczą się terytorialnie tak często. Dzieją się w mózgach. Największy teoretyk wojny Clausewitz powiedział, że wojna jest w głowie. Chodzi o to, by zmienić wolę przeciwnika. Rosjanie i nie tylko, to zrozumieli. Jeśli patrzymy na historię narodu polskiego, to był on możliwy dzięki wydawnictwu, lekturze, dzięki książkom. Piłsudski i Dmowski w tej sprawie się zgodzili wyjątkowo. Teraz książki i gazety mają mniejsze znaczenie niż internet. Internet pozwala na całkiem nowy rodzaj wojny, która toczy się cały czas. Wydaje mi się, że państwo, które nie jest w stanie wyrobić suwerenności informacyjnej, nie przeżyje. Nie mam na myśli kontroli nad prasą i telewizją. Przez suwerenność informacyjną mam na myśli to, żeby państwo stworzyło sytuację, w której dziennikarstwo miejscowe by prosperowało. Jeśli chcemy bronić się przed atakami z zewnątrz, musimy sami produkować fakty.”
A tutaj link do owej dyskusji:
https://tvn24.pl/polska/stulecie-odzyskania-niepodleglosci-debata-tvn24-i-ecs-ra879161-2349635
Przytaczany fragment to sam już finisz programu.
https://www.rp.pl/Polityka/210609714-Trump-Moja-porazka-to-zbrodnia-stulecia.html
Swoją drogą ciekawe jak komentują myśl przewodnią wystąpienia Donalda Trumpa rządowe media białoruskie?
A może zbyły ten fakt milczeniem?
…
– „ciekawe jak komentują myśl przewodnią wystąpienia Donalda Trumpa rządowe media białoruskie?”
– Wiesio. Do tablicy!!! 😀
nati nati, S
twój język jest biedny. Jest żałosną paplaniną, wyrazicielem prymitywnych, barbarzyńskich, rasistowskich, seksistowskich poglądów i chuci.
Proszę nie zwracać się do mnie dziecinnie sepleniąc, chyba że to nawyk pedofila. Nie do przezwyciężenia.
Pewna grupa ludzi widzi Żyda wszędzie gdziekolwiek się porusza
ktoś powinien pochylić się nad tym problemem , zdiagnozować i opisać
tą chorobę psychiczna nazywając ja chorobą na Żyda .
https://www.youtube.com/watch?v=Im5lh2kJWTI
@Sowizdrzal 6 czerwca 2021 9:49
W punkt!!!
@@…
O chuciach (CBAM) fragmentarycznie:
”…podatek będzie zgodny z zasadami WTO. Mimo tego plan ten budzi sprzeciw eksporterów takich jak np. Rosja, którzy w znaczący sposób mogliby odczuć zmiany. Z projektu wynika bowiem, że skutki przyjętych rozwiązań byłyby odczuwalne głównie przez państwa sąsiadujące z Unią, takie jak Rosja, Turcja czy Ukraina. Z kolei kraje Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu: Islandia, Norwegia, Lichtenstein, Szwajcaria oraz zamorskie terytoria UE byłyby wyłączone z CBAM ”
O chuciach (CBAM) calosciowo. Caly text o chuci w language tez jest.
przy kaffce pzdr Seleuk 🙂
Z narodem obranym sytuacja jest jednak bardziej skomplikowana, chociaż konkluzja jak zwykle w takich przypadkach bywa łopatologiczna albo innym szpadlem jej sens masom podawany.
Dlaczego Żydy won?
Bo wszyscy Żydzi to burżuje i bankierzy – taka prawda robotniczych mas.
Bo Żydzi to czerwona zaraza – to myśl przewodnia właścicieli wszystkich SKOK-ów na świecie
Bo Żydzi zawsze kłamią – to teza Marcina Lutra
Bo Żydzi zabili Jezusa – ten fakt uwypuklali od zawsze katolicy.
I wszyscy w zasadzie głoszą prawdę, ale na jedną rzecz warto zwrócić uwagę.
„…W 1931 roku w jednym z wywiadów Hitler przyznał, że w jego gabinecie wisi wielki portret Forda. Dał on się poznać jak autor artykułów, których zbiór zatytułowano: „Międzynarodowy Żyd. Największy problem świata….”
A sam Henry Ford…
„..Ford założył fabrykę ciężarówek w Kolonii w Niemczech, która jako jedyna fabryka będąca własnością kapitału zagranicznego nie została przejęta przez państwo podczas II wojny światowej. Po wojnie Ford złożył roszczenie wobec rządu USA o odszkodowanie za zbombardowanie fabryki w Kolonii w czasie wojny i otrzymał 10 milionów dolarów rekompensaty…”
sowizdezal: to moje pytanie o Ziemie Odzyskane przekracza twoja arogancka metode samooglupiania. A wiec oglupiaj sie dalej: myslenie : krytyczne , to nie twoja specjalnosc= potrafisz tylko pluc. jak kazdy kr…..
😀 😀 …
Niestety Wiesio, do tablicy wywolany, nic, kompletnie nic o Lukaszenko nam nie opowie. Bo mu management team (pl oficerowie prowadzacy) instrukcji nie dali. Gdyby kto chcial jednak dowiedziec co (o Lukaszenko) to adressy sa:
saker-webmaster(at)yandex.com
saker-webmaster(at)yandex.ru
Lokalnie mozna rowniez naskarzyc:
pr(at)yandex-team.ru
Gdyby nie pomoglo to ”slimacza” poczta jest (uw znaczek naklej):
Ulitsa Lva Tolstogo 16, Moscow, Russia 119021
Tam wszystko o Lukaszenko wiedza, co kazdy porzadny jewropjejczyk wiedziec powinien.
показано с комсомольском приветом, Seleuk
@Zabeczko Infantylna…
ja nigdy pedofilem nie bylem czy bede. Od lat chlopiecych (ale dojrzalych) jestem bezpruderyjnych MILF(s) amator 🙂
pa, ❤️ Seleukos
@Wiesiu, rybeczko…
ja z trollami nie dysskutuje. Ani Berdyczow pisze. Ja adressy dalem, skad ”newsy” i ”opinie” rozchodza dla szeregowcow. Gdzie zazalenie mozna zlozyc jakby co (np brak wiadomosci o menrzah stanuf jak Lukaszenko, czy Makumbo Wielikij). Gdzie management team kieruje ”pracami” https://thesaker.is/ Potem i krwawica , czola zalewajac. Czy trolle mysla, jak domain z Islandii, to juz znalezc nie mozna? Chyba zdecydowanie, za malo wam placa koralikow i lustereczek, od Krula Makumbo. Wiesiu!!!
Ja zielonego pojecia nie mam, czy to wlasciwy twoj pracodawca jest. Bycmoze, ”wlasciwy” jest pod adress [55 savushkina street st petersburg]. W wikipiki wpisujac, mozna adressy uzyskac. 11.300.000 Resultat, pod wdziczna nazwa ”fabryczka trolli”. A moze w jakiej innej filii robisz? Wiesiu!!! Ja za leniwy jestem 😀
Wiesiu , rybeczko. Ja bym z zadnym trollem nie ponizyl mnie dysskutowac. Ty masz kompletnie w lbie na….ne 😀 Moze prowadzacy officerowie tez zreszta. Co rozumiem, bo przynajmniej forse biora. Nie swicidla. Ale jak zwykle…
с комсомольском приветом S
…
A w ogole, to ja bym chetnie poczytal jak to idzie z tym rubelkiem transferowym co juz zawarl zwiazek z renminbi i irialem. Co rozrywkowego, wieczorowom porom. Tyle bylo ”opinii” i ”pogladow” a teraz znow cisza. Wiesiu!!! Zaczeliscie i nic. Czlowiek smutnieje
с комсомольском приветом Seleuk 🙂
Żydzi to chwytliwy temat. Wystarczy, ze gdzies na swiecie ktos kogos napoi herbata z polonem albo popsika perfumami z noviczokiem albo uprowadzi samolot celem aresztowania podrozujacego nim dysydenta a natychmiast na pierwszym planie pojawia sie tematyka zydowska i jak odgromnik przechwytuje wyladowania burzowe. Dlatego z duzym zainteresowaniem sledze powyzsza dyskusje, ktora merytorycznie miesci sie w temacie poruszonym przez autora blogu i podziwiam wiedze i erudycje znawcow tematu.
wd59:po kilku latachodzywam sie do ciebie, polglowku.
Gdybys o Zydach znal fakty i… to czulbys , o ile jestes czlowiekiem , wstret do siebie samego!
@Luap – no to podaj te FAKTY O ŻYDACH zamiast pieprzyć farmazony !!!
Kaesjot: zajmj sie sam tym. Byc moze ,j ak to zrobisz starannie kapniesz co napisalem.
https://www.youtube.com/watch?v=IlH7oITWZZ8&list=PLoFlRMIru1sIUKKUy4TVpOWhlOllXB5ML
🙂 🙂 …
Ilosc mozliwej do uzytku energii, jednostkowo i spoleczenstw w calosci, jest wyznacznikiem poziomu zycia wszystkich ludzi na swiecie. Antropocen, wymusza jednoczesnie ograniczenie w ilosci uzywanej energii. Osrodki ktore walcza o dominacje w swiecie, dzis, sa Chiny konfucjanskie, Rosja fantasmatyczna, USA schylkowy hegemon, Europa w drodze do konfederacji. Kazdy s woja narracja. Co bedzie za pokolenie nikt nie wie. Kazde z tych centrow, stawia jednak na inne rozwiazania energetyczne. Ktore dzis okaze zwycieskie w przyszlosci nie wiadomo. Bliskosc kulturowa USA/Canada i Europy powinna dac przewage. Jedna z mozliwych, do wykorzystania.
Kiedys do CalvinHobbs napisalem. Dla realisacji tej przewagi, trzeba zrozumienia Am o rownym partnerstwie z Europa. Sojuszu rownorzednych partnerow. Europejczycy, z swojej strony brac musza udzial, w globalnej polityce USA, sfederalisowani, w Stany Europy. Dla utrzymania hegemonii. Dyktowaniu jezyka narracji.
pzdr Seleuk
…
Zrobilem wpis. Nie wiem czemu czekam na moderacje (???). Jak zwykle przeniose na LA
S
http://nomoremaps.com/3517/dlaczego-polak-klepie-biede-a-chinczyk-kupuje-drugie-porsche/
Dwie wiodące demokracje; ta z szerokich wód i druga lokalna z Bliskiego Wschodu-demistyfikowane.
Pomińmy obnażanie pierwszej zapoczątkowane makkartyzmem (dokąd pamięć sięga), a odartą z szat zupełnie ostatnim zamachem wyborczym oraz atakiem na Kapitol. Przyjrzyjmy się drugiej w zgodzie z merytorycznością wstępniaka.
Bibi twierdzi, że to, co się dzieje w Izraelu po ostatnich głosowaniach ,,jest antydemokracją”. Podłe ,,oszustwo wyborcze”! Przejaw ,,lewactwa i wrogości wobec narodu” (Przemilczał wybraństwo).
Dorzucił coś o ,,podwójnych standardach politycznych” oraz ,,niedemokratycznej brutalności”.
Nazwał spiskujących-wytrącających mu fotel pierwszego po jhwh-,,zdrajcami narodu”! No!
W tym stanie rzeczy, jako patriota syjonistyczny sposobi się do zrobienia kuku ,,zdrajcom”. Tak jak tylko on potrafi. Postraszył nawet majdanem. (Kto go tego nauczył?)
Wystraszeni groźbami posłowie opozycji znający naturę ziomka, zażądali ochrony Szabak’a.
Zrobiło się jak w Rosji przed rewolucją; balszoj nieporiadek.
To dopiero odzieranie z szat jedynej demokracji na BW.
Syjonistyczna pornografia!
A przecież to miało być demokratyczne pięcioprzymiotnikowe święto-zapewniały zachodnie krystaliczne źródła. Głosowano jak nad Potomakiem; bez dodawania do urn wyborczych głosów rezydentów urn popielnicowych. Za to zdominowano liczenie Domination’em.
Świat powątpiewa w tę jedyną demokrację na Bliskim Wschodzie. Nie jest bowiem tajemnicą, że o koryto w Izraelu żrą się od dekad naziole z faszolami. Aktualnie wodzeni przez Netanjahu i Bennetta.
Obie strony napędzane rasizmem. Obie inspirowane talmudycznymi ideami kierują się szowinistycznym wybraństwem, podwójną moralnością judeocentryczną supremacją itp. standardami syjonistycznymi.
Są zafiksowane na punkcie Palestyńczyków. Też Semitów.
I ta nędza plemienna, w której tyle cnót, że dzwonią w naparstku, windowana jest przez media ścieki oraz szabesgojów do rangi d e m o k r a c j i!?
Bezczelność połączona z sk…
Przecież przy niej zamawianie hajlowaniem pięciu piw przez ,,weszpolaków” nad Wisłą to przedszkole.
,,Spróbuj nie interesować się Żydami”-zalecają ,,synowie boży”. Albo cyngle z hasbary?
Próbowałem. I stwierdziłem, że poza nimi też istnieje życie. I n n e.
Ale Palestyńczycy, Syryjczycy…mają odmienne zdanie. U z a s a d n i o n e.
A, że przydeptano ich pieśniom gardło, ktoś musi wyartykułować za nich rapsody, treny. I nenia.
A także z obawy o urządzenie ,,Palestyny nad Wisłą”. Albo recydywy Polin.
Nazywających takie zastępstwo arabofilią-
Staram się zrozumieć ich ścisk zwieraczy. Poraża humanizmem. Prawda?
Przebija dyskomfortowość włazidoopstwa syjonistom?
Jakby chciano przekrzyczeć milczeniem uchwałę Knesetu z 2018 r. o ,,Państwie Narodowym” tylko dla Żydów.
Rozwiewającą wszelkie pustosłowie o demokracji.
Do @Makumby nie potrafiącego żyć bez neo strady, jak Protasewicz bez Wilna;
-Wiesz, że istnieje życie poza Internetem?
-Niemożliwe? Podaj linka! Tylko poprawnego politycznie.
Sowizdrzal.a jak tj. z tzw.Ziemiami Odzyskanymi, obcnie polskimi?
Dziaduszku!
To powiedz ze Ty nam cos czego nie wiemy o tzw. Ziemiach Odzyskanych? Pamietaj tylko o swoich ograniczeniach wiekowych
Ja mialem ma mysli dawny skrot myslowy “pisz na Berdyczow”. Przerobka ‘Ja Berdyczow pisze’ sugeruje pewne nieporozumienie. Nastepne nieporozumienie, dodajmy.
Zabka konajaca pewnikiem znow cierpi w milczeniu. No coz. Ilez mozna?
Żydzi to chwytliwy temat. Wystarczy, ze gdzies na swiecie ktos kogos napoi herbata z polonem albo popsika noviczokiem albo uprowadzi samolot celem aresztowania podrozujacego nim dysydenta a natychmiast na pierwszym planie pojawia sie tematyka zydowska i jak odgromnik przechwytuje wyladowania burzowe. Dlatego z duzym zainteresowaniem sledze powyzsza dyskusje, ktora merytorycznie miesci sie w temacie poruszonym przez autora blogu i podziwiam wiedze i erudycje znawcow tematu.
blogi nie są przyczyną mojego cierpienia. To susza – od miesiąca nie spadła kropla deszczu.
Laurka pożegnalna dla Netanjahu:
https://www.msn.com/en-us/news/world/netanyahus-greatest-achievement-was-convincing-israel-he-alone-transformed-the-state/ar-AAKQ9ZP?ocid=uxbndlbing
Orteq
8 CZERWCA 2021
22:41
Masz rację Orteg’ziu ; żabka cierpi w milczeniu ale to dobrze , cierpienie
bardziej zbliża do Boga co w tym wieku jest już jak najbardziej już wskazane .
To ( już ) jest o jedno za dużo , ale cóż tak się jakoś wpisało .
żabka konająca
9 CZERWCA 2021
5:55
Co my byśmy bez Ciebie zrobili ? nie wiedzieli byśmy w ogóle co w tym
Israelu się dzieje .
https://www.youtube.com/watch?v=To-yxDGKSoI
Masz to co lubisz .
Żabko konająca , ja wiem że ty o tym wiesz , ale to tak dla przypomnienia .
https://www.youtube.com/watch?v=2yBp8W0Y5iU
@Aronne, 6 CZERWCA 20210:06 – więc to tak,
Zauważ, że sam zaczynasz, podobnie jak wszyscy nieomal UCZESTNICY z którymi mam później problemy. Czy oni są Żydami? czy jedynie aroganckimi, bezczelnymi osobnikami którym wydaje się że są bezkarni. Krytyka ich wypowiedzi nazywana jest antysemityzmem, niezgoda na agresję i ludobójstwo państwa Izrael również. W mojej ocenie Izrael zawłaszcza ziemie Palestyńczyków, niszczy ich domy, prowadzi politykę apartheidu wobec mieszkańców, więzi i zabija Palestyńczyków. To działanie jest niezgodne normami prawa międzynarodowego, z rezolucjami Zgromadzenia Ogólnego ONZ i na koniec z ludzkim sumieniem.
Czy jesteś w stanie udowodnić mi że piszę nieprawdę? Nie, ponieważ byś skłamał. Więc nie popisuj się swoim rozwydrzeniem i nie rób z siebie ofiary kiedy przywołują cię do porządku.
żabka konająca
9 CZERWCA 2021
7:04
Żabko konająca ; jakie to szczęście że nie żyjemy w świecie doskonałym
i na wskroś sprawiedliwym w takim bowiem świecie jedyne co mogłoby
nas spotkać to stagnacja i bezruch a przecież nie o to chodzi .
Więc żyj żabko , oddychaj pełną piersią i o nic się nie martw , przecież na
nic nie masz wpływu więc po co się zadręczać jakimiś pierdołami .
To co się dzieje na świecie i tak pójdzie swoją drogą czy to ci się podoba
czy nie .
żabka konająca 9 czerwca 2021 7:04
Pamiętam z dzieciństwa powiedzenia taki jak :
– ” kłamie jak Żyd”
– ” chytry ( w znaczeniu „przebiegły” jak i „chciwy ” ) jak Żyd”
i wiele innych, przypisujących Żydom szereg negatywnych cech.
Podobno wyssaliśmy to z mlekiem naszych matek.
Pytanie tylko – skąd się to w mleku naszych matek wzięło ?
Czy nie z ich własnych doświadczeń z kontaktów z Żydami ?
Moi przodkowie żyli na terenach byłego zaboru pruskiego, gdzie Żydzi stanowili niewielką grupę , poniżej 1% żyjącego tam społeczeństwa a mimo wszystko zostawiło to trwały ślad w świadomości ludzi.
Tematu nie chcę już rozwijać – sporo już o tym na blogach polityki napisałem.
Mam tylko nadzieję, że kiedyś doczekam się rzetelnego, uczciwego bilansu kto, jaki ma udział w całym procesie Holokaustu, bo to, z czym mamy dzisiaj do czynienia to wyolbrzymianie naszego, Polaków w tym udziału a zakresu
kolaboracji z Niemcami części Żydów .
Ale niektórzy mówią, że nadzieja jest matką głupich…
Korekta -winno być”
„…wyolbrzymianie naszego, Polaków w tym udziału a MINIMALIZOWANIE zakresu czy wręcz ZAPRZECZANIE kolaboracji z Niemcami części Żydów .”
Ach rozumiem rozumiem ten bul , Żyd nawet gówno potrafi zamienić
w złoto a Polak jak nawet złoto będzie mu dane to po jakimś czasie
zamieni go w gówno .
No cóż zamiast warcholić trzeba się od Żydów uczyć i jeszcze raz uczyć .
https://www.youtube.com/watch?v=mZ_nbinWkvE
@kaesjocie
Mowienie o wyolbrzymianiu, czy o pomniejszaniu, roli Polakow – czy tez samych Zydow – w Holokauscie to zupelnie o czym innym niz o SPRAWSTWIE mowa. A podstawowym tematem jesli o Zaglade Zydow chodzi, jest zawsze, i dlugo jeszcze bedzie, wlasnie sprawstwo tego najwiekszego w historii ludzkosci masowego mordu.
Jesli ktos nie rozumie tej wyjatkowosci Holokaustu to nie rozumie nic. A szczegolnie razi niezrozumienie roli jakiej sie podjeli po-holokaustowi Zydzi. Rola ta jest: nie pozwolic ludzkosci zapomniec o Zagladzie. Nigdy nie zapomniec
@@…
Czytajac co to jest sprawiedliwosc, nawet w ubogiej def polskiej wikipiki,
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprawiedliwo%C5%9B%C4%87
latwo zauwazyc. Realisacja praktyczna pojecia sprawiedliwosci może jedynie dokonywac w drodze umowy. Sprawiedliwosc jest pojeciem filosoficznym. Strony zainteresowane zatem realisacja powinny zawrzec umowe, co do realisacji. Jak rozumiec. Ja, nie bedacy Zydem (czy Israelczykiem) takiej umowy przeprowadzic nie moge, z strona również zainteresowana a odmiennych pogladow? Dlaczego mialbym acceptowac kogokolwiek innego pojęcie? W dowolnej kwestii!!! Patrz blog 😀 Sprawiedliwosc jest umowa między stronami. Taka umowa, która obie strony mogą zaaceptowac. Bez takiej umowy/rozmowy pojęcie sprowadza do darwinismow: politycznego, spolecznego, gospodarczego, militarnego etc, etc. W blogowaniu do invektyw. Czy Thucydidesa „…a slabi zawsze muszą ustepowac” w polityce.
Proponuje mniej podniecac siebie, ponowne przeczytac raz jeszcze def sprawiedliwosci. Ale najlepiej angielskiej wikipiki. Pojecie Sprawiedliwosc (Justice) ma ~100 jezykowych linkow, zaczynajac od asturianu. Pewnie jedno z większych hasel jezykowo w wikipiki. Chyba wazne pojęcie, jak przypuszczam. Kazdy może znalezc „swoj” język/opis.
hetairoi sprawiedliwosci, pzdr Seleuk
Do @ Luap’a wraz z adherentami stanowiącymi koronę cierniową Komentatorów na blogach ,,Polityki”.
Na insynuacje antysemityczne plwam, zgodnie z arogancją insynuacji.
Tylko stawiającym mi taki zarzut, i wykazującym jego zasadność, odpowiadam;
Nie mam obsesji Żydów. Nie żywię do obywateli Izraela-en masse -uprzedzeń.
Piszę o jednych i drugich bez żyły na czole, czyli bez obsesyno-kompulsywnej narracji anty.
Holocaust nazywam Holocaustem. Apartheid też po imieniu. A judaizm-tak, jak i chrześcijaństwo czy islam-urągającym godności człowieka szaleństwem.
Nie relatywizuję zła.
Czuję się zdrowym.
Przeto mam uzasadnioną nadzieję, że ten ,,antysemityzm” ktoś nazwie …antysemityzmem.
@Luap.
Jeśli masz problemy z odczytywaniem treści wstępniaków, czytaj po dwa razy, żeby raz ogarnąć.
Podpowiadam, że ,,Bye bye, Bibi” dotyczy pożegnalnego benefisu artysty Netanjahu grającego głównie role wampiryczne.
Nie Ziem Odzyskanych, o których wiesz więcej (zgadnie z deklaracją?) niż o Ziemi Obiecanej.
Teraz siądź w kuczce niepełnosprawny intelektualnie starcze i przeczytaj, proszę, sam lub z pomocą wnuków też strojących nad grobem. Żeby raz na jutro zapamiętać. Zanim chlapniesz błockiem albo rzucisz cierniem.
Będę zobowiązany brakiem responsu.
I bywaj zdrowy.
@kaesjot, każda narodowość ma swoje przywary i jest to powodem zarówno do uprzedzeń jak i tematem żartów. Osobiście nie miałam negatywnych uprzedzeń choćby z prostego powodu – wychowano nas w ateizmie.
Piszę tu o blogowiczach którzy nie kryją się ze swoja antypolskością, wręcz nienawiścią i tworzą nową historię II WŚ na własne materialne potrzeby. Przykładem jest @ozzy, bufon który bezpodstawnie wskazał moich bliskich jako szmalcowników – być może to miał na myśli Uczestnik powyżej, pisząc o pielęgnowaniu pamięci o zagładzie. Zbrodnie Holokaustu nie tłumaczą ani nie rozgrzeszają obecnych potomków Żydów ze zbrodni ludobójstwa na innych narodach, Palestyńczycy nie są jedynymi ofiarami w krótkiej powojennej historii Izraela. Prawo przetrwania należy się wszystkim narodom, stąd nie znajduję ani powodów ani wytłumaczenia agresywnej polityki. Obecny dramat może być rozwiązany droga pokojową pod warunkiem że każda ze stron realizuje postanowienia ustaleń, w tym temacie Izrael ma wiele na sumieniu. Czyli, to już do @Ortega: od każdej strony należy wymagać uczciwości i poszanowania prawa międzynarodowego niezależnie od tego jak tragiczna była przeszłość, w nawet trzeba wymagać więcej właśnie przez pamięć o przeszłości.
@Aronne, podajesz się za kogoś innego, ja mam wrażenie że znam autora, spotkałam już ten styl wypowiedzi charakterystyczny dla pewnego rodzaju komentujących. Powiedzmy szczerze – trolli blogowych.
Prosze nie zwracać się do mnie w żadnej sprawie.
Aha:stara nadwislanska tradycja= unikac faktow.U ciebie, Ziemie Odzyskane.
Ale ten przekret robia wszyscy rodacy:nie jestes jedyny. Inny przekret:pytam ile Polakow zginelo w 2 wojnie sw.?
To pytanie stawiam takze zacietej farszafiance:,zabka konajaca?
Sowizdrzal:typowo = na brak argumentow:pono jestem stary.Ty jestes smarkaty i o 2 wonie swiatowej wiesz mniej niz o historii Madagaskaru!
😀 😀 …
Jedna z slabosci demokracji(???) parlamentarnej(???, ting) w Islandi, kolo roku 900/1000 byl brak wladzy wykonawczej. Ting zbieral dorocznie, wyroki wydawano. W wszystkich sprawach. Prawo bylo jednoznaczne. Ale wyrok (exekucja prawa) pozostawal w rekach zainteresowanego. Tego co wygral process sadowy przed ting(em).
Ta sama sytuacja, mniej wiecej byla w Rz-plitej I. Brak mozliwosci exekwowania wyroku/postanowienia sadu. Wystarczy zapoznac z bardzo wesola (moje pryw zdanie) ksiazka „Pamiatki Soplicy”.
Dla sprawiedliwosci, nieodzowna jest mozliwosc realisacji. Wypelnic substancja. Tego co obie strony, szukajace sprawiedliwosc, uzgodnily. Bez tego, pojecie sprawiedliwosc jest kompletnie puste. Nie kazdy jest Erik Röde Þorvaldsson czy Bohdan Chmielnicky i ma ochote szukac nowych ladow/ziemi.
pzdr S
…
Jak juz (mam nadzieje) Szanowne Towarzystwo zapoznalo z trudnosciami Sprawiedliwosci, mam nadzieje rowniez zapozna z przykladowo
https://mediabiasfactcheck.com/
gdzie wiarygodnosc jest (z podana metodyka) oceniana. Inne podobne narzedzia istnieja rowniez. Podawanie zrodel, co druga strona uwaza za kompletnie niewiarygodne, jest „bicie piany” (zawracanie wody kijem w celu skierowania pary w gwizdek). Wiesiu jest spec od podawania z zrodel niewiarygodnych (efemistyczna nazwa oszusta) 🙂
pa do wieczorka, moze cos bedzie klawiaturke zaczepic o, Seleuk
żabka konająca
9 CZERWCA 2021
11:13
Żabko konająca , a jaką to sprawę ja mógłbym mieć do Ciebie ? .
https://www.youtube.com/watch?v=BLvDRroADxo
kaesjot
9 CZERWCA 2021
8:41
„Pamiętam z dzieciństwa powiedzenia taki jak :
– ” kłamie jak Żyd”
– ” chytry ( w znaczeniu „przebiegły” jak i „chciwy ” ) jak Żyd”
i wiele innych, przypisujących Żydom szereg negatywnych cech.
Podobno wyssaliśmy to z mlekiem naszych matek.
Pytanie tylko – skąd się to w mleku naszych matek wzięło ?
Czy nie z ich własnych doświadczeń z kontaktów z Żydami ?”.
Nie wiem, ile miałeś matek, skoro mówisz o „naszych matkach”, bo ja – jedną. Nie wyssałem żadnych standardowych ogólników o innych nacjach ani o pojedynczych człowiekowatych. W ogóle takich gadek w mojej rodzinie ani w najbliższym otoczeniu nie było. Zdarzało mi się sporadycznie usłyszeć: „Nie wiesz?! Przecież to Żyd, szkop, Rusek, Ukrainiec”, więc wiem, że są tacy tropiciele. Ale sam temat mnie nigdy nie interesował, natomiast interesuje stawanie się człowiekowatych poprzez język.
Podsuwasz myśl, że negatywne widzenie Żydów w mleku matki mogło się wziąć z własnych doświadczeń z Żydami. Powiem prościej: gówno prawda – wzięło się z papugomałpowatości. W ludowych mniemaniach, przekazach, powiedzeniach, przysłowiach, obyczajowych skamieniałościach jest więcej przesady, niefrasobliwych ogólnikow, zmyślania, koloryzowania, pieprzenia kotka, dramatyzowania, niekonsekwencji i co najmniej tyleż ludowej rzetelności i mądrości, co ludowej niefrasobliwości, tendencyjności i głupoty. Właśnie to pokazałeś.
Twoi przodkowie mieli tak niedobre doświadczenia z paroma Żydami, że rzucilo się to na całą żydowską nację? Coś takiego jest i dziś: w Polsce żyje może półtora Żyda (albo i pół), a antysemityzm, jak kwitł przed wiekami, tak i dziś kwitnie – może wiosną nawet bardziej.
Poza tym z łatwością godzisz się z własnymi PRZYPUSZCZENIAMI na temat złych doświadczeń Twoich przodków z garstką Żydów, natomiast nie godzisz się z równą łatwością z udziałem Polaków i Żydów w Holokauście. Od innych oczekujesz rzetelnego bilansu, a sam mówisz o WYOLBRZYMIANIU udziału Polaków i MINIMALIZOWANIU udziału Żydów. Skąd wiesz PRZED bilansem – cienie zapomnianych przodków Ci na ucho powiedziały?
Orteq 9 czerwca 2021 10:13
Jak chcesz uniknąć powtórzenia się problemu nie dochodząc PRZYCZYNY jego pojawienia się, nie wyciągając właściwych wniosków z FAKTÓW przyzwalając ponadto na ukrywanie czy przeinaczanie ich ?
Jest wiele źródeł żydowskich pokazujących jak wtedy było, jak to rękami Żydów Niemcy Żydów mordowali lecz DZISIAJ.
Postaraj się oszacować choćby ilość urzędników Judenratów i członków policji żydowskiej w żydowskich gettach z ilością członków żydowskiego ruchu oporu a sam dojdziesz do wniosku, że kilkakrotnie więcej Żydów kolaborowało z Niemcami niż z nimi walczyło.
Ja się tylko domagam PEŁNEJ PRAWDY a zarzuca mi się antysemityzm.
Aronne
9 CZERWCA 2021
6:15
Aaronku, wprawdzie nie dla mnie zaśpiewałeś to cudo, ale jak nie słucham żadnych muzyk, bo inne głupstwa w kapuście, tak zdarza mi się raz na sto lat posłuchać tradycyjnej greckiej, żydowskiej, ukraińskiej. Wtedy tak się w nią wciskam, że jestem Grek, Żyd, Ukrainiec do kupy. Wprawdzie jako Ukrainiec nie mogę z Mojżeszem wędrować, ale jak TAK śpiewają, to wszystko mogę. Dzięki, Aaronku. Kacper, wio na woda!
BEREZA Kartuska – Polski Sanacyjny Obóz Koncentracyjny .
http://www.macierz.org.pl/artykuly/nauka/bereza_kartuska_-_polski_sanacyjny_ob%C3%B3z_koncentracyjny.html
Tak żle nie było nawet w sowieckich łagrach .
„…gdzie wiarygodność jest (z podana metodyka) oceniana.”
Cóż my tu mamy:
– 9 osób znających się na wszystkim, pracuje codziennie w pocie czoła stosując niewyrafinowane metody badawcze niczym ksiądz Pirożyński, tworzący spis treści „moralnie obojętnych”. Przezornie właściciel zarejestrował spółkę jako z ograniczoną odpowiedzialnością co oznacza że wszelkich roszczeń można dochodzić jedynie z majątku tego tworu.
– Metodologia stosowana przez Media Bias Fact Check jest ich własną.” Nie jest to sprawdzona metoda naukowa. „