Jesteśmy w 1945 roku
Żeby zrozumieć, dlaczego Emmanuel Macron powołał Jeana Castexa, wysokiego rangą urzędnika, który nigdy nie pełnił funkcji politycznej, na premiera, trzeba zrozumieć, że Francja i cała Unia Europejska są w takiej samej sytuacji jak Europa w 1945 r.
Oczywiście nie wychodzimy z tej samej otchłani grozy i zniszczenia, ale wstrzymując produkcję na dwa miesiące, powodując wzrost bezrobocia i niszcząc tak wiele dużych przedsiębiorstw i małych firm, pandemia drastycznie obniżyła PKB. Obnażyła też nasze słabości, zagrożenia związane z dezindustrializacją i zmianami w kluczowych sektorach, jak przemysł samochodowy i lotniczy. Kryzys zwiększył ogólną świadomość niebezpieczeństw czyhających na planecie. I pokazał, że Chiny przeobrażają się w potężny kraj nowych technologii.
We Francji, podobnie jak w całej Unii, musimy wypracować nowe priorytety przemysłowe. Trzeba nadrobić stracony czas, przyspieszyć walkę z globalnym ociepleniem i wyposażyć się w broń, dzięki której będziemy bardziej konkurencyjni wobec USA i Chin. Tak jak po wojnie trzeba przemyśleć wszystko na nowo. Do władz publicznych należy więc szczególna koordynacja różnych sektorów przemysłu, aby przygotować się na epokowe zmiany, które nadchodzą.
Po francusku to „dirigisme”, co oczywiście nie oznacza komunizmu ani upaństwowienia środków produkcji, lecz realizację, w ramach gospodarki rynkowej, polityki przemysłowej państwa w porozumieniu z głównymi podmiotami życia gospodarczego i społecznego. Tak to działało w Europie przez cały okres powojenny, ale po osiągnięciu szczytu we Francji pod rządami gen. de Gaulle’a „dirigisme” przegrał z neoliberalizmem promowanym przez „rewolucję konserwatywną” lat 80.
Ronald Reagan i Margaret Thatcher ogłosili, że „państwo nie jest rozwiązaniem, lecz problemem”. Świat podążał za nimi przez cztery dekady, ale koło znów się zakręciło. Po raz kolejny państwo miało być rozwiązaniem i po raz kolejny jest niezbędne gospodarce rynkowej, bo konieczne jest działanie na rzecz wspólnego dobra, które wykracza poza bezpośredni interes akcjonariuszy; również dlatego, że tylko władze publiczne mogą zmobilizować i zagwarantować kapitał niezbędny do walki z kryzysem. Demokratycznie wybrane władze muszą ustalić, jak zainwestować setki miliardów euro w krajowe i europejskie gospodarki.
Różnice między skąpcami a zwolennikami spójności zacierają się wobec potrzeby wspólnych pożyczek. Spór zainicjowany przez rewolucję konserwatywną dobiega końca w tym samym czasie, w którym kończy się sama rewolucja, a jednocześnie nawet we Francji różnica między prawicą a lewicą traci na znaczeniu.
Bo czy ten zwrot, który właśnie wykonał Macron, mianując Castexa, ma zabarwienie prawicowe? Czy to ruch lewicowy? A może zielony? Prasa i francuski świat polityczny ciągle o to pytają, a to nie jest istotne. W 1945 r. zarówno prawica, jak i lewica były wyznawczyniami „dirigisme”. Nowy premier, który przez długi czas był na prawicy, pochodzi ze „społecznego gaullizmu”, prawicy, która dba o równowagę między kapitałem a pracą. Jest równie ceniony przez związki zawodowe i pracodawców, a przede wszystkim znany ze swych zdolności organizacyjnych. Człowiek, który ma po swojej stronie prezydenta Republiki, nie może zostać natychmiast zdyskwalifikowany przez lewicę. Prawica też nie mogła go zdyskwalifikować, bo pochodzi z jej szeregów. Ta nominacja rozbroiła więc prawicę i lewicę jeszcze przed utworzeniem rządu i rozpoczęciem restrukturyzacji francuskiego przemysłu.
Czy to czyni z Jeana Castexa lewicowca?
Jeśli uznamy, że „dirigisme” jest zasadniczo lewicowy, bo chce korygować rynek, to odpowiedź brzmi: „tak”. Ale Keynes, mistrz „dirigisme”, był liberałem. Lewica czy prawica – tej debaty już nie ma, bo jesteśmy w 1945 r. Mamy Europę do odbudowania.
Komentarze
Ciekawy tekst. W sumie o to chodzi teraz jak autor pisze: „równowagę między kapitałem a pracą”. Wazne zeby kapital jest duzo bardziej opodatkowany szczegolnie kapital zarabiony przez nieuczowych metod gdzies poza Europy ale rowniez w Europie.
Trzaskowski musi wygrac bo w Europie brakuje takich madrych polityków zeby te reformy w interesie pracowników prowadzic do skutku.
Pozostaje się tylko po raz pierwszy, zgodzić w całości z wnioskami Autora.
Europa ma sporo wyzwań przed sobą.
Tylko czy jej politycy do nich DOROSLI?
https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/artykuly/7767766,goldman-sachs-szacunkowa-wartosc-zielonego-ladu.html
===========
Najbardziej bzdurny i kosztowny pomysł…..
Jeśli uznamy, że „dirigisme” jest zasadniczo lewicowy, ponieważ zamierza korygować rynek, odpowiedź brzmi „tak”,…
Nie zgadzam się z twierdzeniem, że dirigisme jest zasadniczo lewicowy. Czy taki jest zależy od tego, które market failures stawia sobie za cel korygować. Rozumiem lewicowość jako opowiadanie się za korektą dążącą przede wszystkim do bardziej równomiernego podziału dochodu i wyrównywania warunków startu życiowego poprzez wydatki publiczne na edukację i opiekę zdrowia. Dirigisme polegający na uprzywilejowaniu wybranych przemysłów czy pojedynczych przedsiębiorstw niekoniecznie jest zbieżny z korektą w duchu lewicowym, może być wręcz przeciwnie. Ekstremalny dirigisme, jakim był nakazowy system gospodarki w krajach KLD, doprowadził do nierówności społecznych w wyniku uprzywilejowania wybranych gałęzi przemysłu. Nie ma też podstaw do zakładnia, że np. chiński dirigisme nie powoduje dużych rozpiętości w dochodach i sytuacji życiowej Chińczyków.
Lewica czy prawica, tej debaty już nie ma, ponieważ znajdujemy się w roku 1945, z Europą do odbudowy.
Dalszy rozwój gospodarczy stwarza problemy wykraczające poza historyczny przedmiot sporu między lewicą i prawicą, prowadące do innych podziałów politycznych, które nakładają się na podział lewica-prawica. W rezultacie ten ostatni traci na wyrazistości. Zgadzam się z panem Guettą, że wyzwania, jakie stawia opanowanie pandemii i ratowanie środowiska naturalnego, wymagają połączenia różnych sił politycznych.
Na marginesie przytaczam opinię o nowym premierze Francji w “The Economist”:
…the appointment of Mr Castex by itself is neither the tilt to the left, nor towards the Greens, that many observers were expecting.
(Nominacja pana Castexa nie jest sama w sobie przechyleniem w stronę lewicy ani w stronę zielonych, którego oczekiwało wielu obserwatorów.)
@Ci co przez zero nie dzielą.
Jak w 1945?
Naprawdę? To sytuacji we Francji czy w Niemczech ocena?
W Polsce chyba jedynie, bo jesli polskojęzycznej prasie wierzyć Trzaskowskiego, co prawda nie na białym lecz wszystkich kolorów tęczy rumaku, tam z utęsknieniem wyglądają, a Watkan w roli Józia występuje.
Jeśli tak, to istotnie ale Gospodarz blogu nie o tym chyba.
Jedyne podobieństwo do 1945 w tym się wyraża, iż Europa nadal równie bezbronna i równie zagubiona jak wtedy, tak na prawdę nie wie co dalej. Nowych dróg szukać musi i wygodnych nawyków się pozbyć. Per aspera ad astra. Szkopuł w tym, że per aspera nikt nie chce, a ad astra każdy się domaga.
In a deep Made in China doo-doo jesteśmy, a nie w 1945 roku. Macron nie de Gaulle, Johson nie Churchill, Trump nie Truman, Putin nie Stalin, zagrożenie nie ze wschodu a z dalekiego wschodu, nie militarne a ekonomiczne.
Tymczasem, The Guardian z British Isles na zachód spoglądając, widać na Kanale znowu mgła, jednego dnia z nieukrywaną satysfakcją donosi że Europa dla Amerykanów zamknięta, decyzję chwaląc i troską o zdrowie publiczne uzasadniajać, aby następnego dnia oburzać sie na USA zamiary pozbawienia zagranicznych studentów prawa pobytu, czego natulnie inaczej pojmować nie należy niż jako: „an attempt by the Trump administration to exploit a global public health pandemic for racist and xenophobic political ends”.
Zaś Ursula von der Leyen, w uznaniu zasług w Bundeswehr demontażu EU łaskawie Prezydująca, do ochrony Unii „zewnętrznych granic” nawołuje. Przed immigrantami powiada bronić się trzeba, coś w rodzaju EU Border Protection Service stworzyć, a jak już się jakimś przez te granice przedostać uda, to nie tam gdzie chcieliby mają iśc, ale tam gdzie ich się przydzieli. W imię ordnung muss sein naturalnie, a nie rasizmu jak w USA.
Tak sobie w leśnym ustroniu do żeglugi oceanicznej się przygotowując myślę, takoż w obliczu a challenge albeit of a different character.
Z należnym szacunkiem,
Calvin H.
A ja…
O Jean Castex wiem dokladnie nic. Dzien, chwalic nalezy po zach slonca.
„…ale wstrzymując produkcję na dwa miesiące, powodując wzrost bezrobocia i niszcząc tak wiele dużych przedsiębiorstw i małych firm, pandemia nie tylko drastycznie zmniejszyła PKB. „ Kto wstrzymal, to wstrzymal. Nie pandemia, tylko decysje rzadow. Pandemia jest jak deszcz. Mozna miec parasol (umbrelka) albo katar z nosa.
„Ronald Reagan i Margaret Thatcher ogłosili, że „państwo nie jest rozwiązaniem, ale problemem”. Świat podążał za nimi przez cztery dekady…” Kto podazal, to podazal. Skandynawowie nie podazali. W Szw byly rzady w tym czasie, Thorbjörn Fälldin, Carl Bildt, Fredrik Reinfeldt w roznych koalicjach mieszczanskich. Zaden z nich nie podazal. W miedzyczasie byly tez rzady socialdem, co nie podazaly, Olof Palme, Ingvar Carlsson, Göran Persson, Stefan Löfven w koalicjach z lewica pozostala. Mniej wiecej 50/50 czasu. Poza „niewypalem” 83/84 fundusze pracownicze(???) po szw löntagarfonder wszystkie rzady succesywnie reformowaly gospodarke. Do swiatowych mozliwosci ograniczen. Szw jest extremalnie nastawiona na export. Pozostale skand podobnie. Podazanie nie jest cecha pozadana. 🙂
„Różnice między skąpcami a przyjaciółmi spójności zacierają się w związku z potrzebą wspólnego pożyczania europejskiego. „ Mozna byc oszczednym przyjacielem, rowniez spojnosci. Pozyczanie alkoholikowi nie prowadzi do naprawy naduzywania alkoholu. Nikt nikomu pozyczac nie zabrania. Ale nie sasiadowi z parteru, co zone i dziatki tlucze, po naduzyciu. Zreszta Szw jest w krysysie, co pisalem na poprzednim art wstepny. Najwiecej staruszkow na leb (z noworodkami statystycznie) odeszlo z tego krysysu. Znaczy najwiecej pieniazka powinno byc do Szwecji. Inaczej logika szwankuje. Ciekawe, co Sanchez wywojuje i Conti.
Tak ogolnie, trzeba bylo nie bumelowac 40lat.
Pozatym zgadzam absolutnie. Pojecia „prawica” czy „lewica” sa zupelnie nieprzystajace do rzeczywistosci. Ale od czasow Gambetta byly stosowane. Tak zostalo. Sam Gambetta byl oportunista. Raz lewica, raz prawica, jak mu pasowalo. Nic nowe pod sloncem
Ale wlasciwie, to napisac chcialem o fuelcell i wodorowych mozliwosciach u „prywaciarzy” co ja. Ale musze isc spac, bo mnie Moja wzywa…
dobranoc, Seleuk
@Calvin
Jestem pewien, o @Calvinie, iz challenge przygotowan do zeglugi oceanicznej to dopiero wyzwanie, w porownaniu z innymi wyzwaniami. Bo te inne wyzwania to takie sobie pierdoly post-komusze. Czy prawidlowo cie odczytuje, @Calvinie?
Musze uwazac zeby nie wpasc w slownictwo @seleukosa. Juz chyba zem w nie wpadl..
Naszlo mnie nastepne olsnienie:
ten blog jest brilliant!
Jak sie czyta zaszlosci tego blogowiska – czyli blogowe WPISY czy jego POSTY – to jest prawdziwa uczta intelektualna. Gdzie indziej na internecie takie cudy niewidy znajdziecie?
„Ciekawe, co Sanchez wywojuje i Conti”
Glebie tego zapytania zglebia tylko najglebsi mysliciele. Z babci Lucy pomoca
@ kruk
Nie żebym przeciwnego był zdania, ale zważ są ci, którzy głoszą iż księżyc bardziej pożyteczny niż słońce ponieważ w nocy świeci kiedy jest ciemno, a nie w dzień kiedy i tak jest jasno. Możesz sobie wyobrazić co nas czeka jeśli tacy specjaliści za „dirigisme” sie wezmą.
Myślę Miczurina, Olgę Lepieszkową, leśne pasy Suchowiej zatrzymać mające, rzek biegu owracanie oraz głęboką orkę pamiętasz. Miejmy nadzieję EU luminarze intelektualni też.
Od czasu jak świat z chaosu powstał, zgodnie z prawami termodynamiki w coraz większy chaos się obraca. Na to niema rady. Tego procesu odwrócic nie da rady. Można go jedynie zwolnić. Jedziemy pociagiem, który do przepaści zmierza zażartymi zmaganiami pochłonięci jak pasażerom I-szej i III-ciej klasu, kosztem pasażerów II-giej klasy warunki jazdy polepszyć. Fancy określenie na to mamy – globalizacja. Efekt jedynie ten, że pociąg zamiast zwalniać przyśpiesza.
Grzegorz Lindenberg przepowiada: „O przyszłości świata w niewielkim stopniu będą decydować politycy. Zdecydują o niej niepiśmienni afrykańscy rolnicy oraz geniusze nauki i programowania.”. Osobiście nie mam wątpiwości – w rękach geniuszy programowania świat w rekordowym tempie diabli wezmą. W niepiśmiennych afrykańskich rolnikach cała nadzieja. Czyli z globalizacji zrezygnowąc należy, ponadnarodowe koncerny rozczłonkować i naturze odetchąć pozwolić.
Czy to się może udać? Pewnie i tak. Po WW III.
Z poważaniem,
Calvin H.
@seleuk(os)
Pojecia „prawica” czy „lewica” sa zupelnie nieprzystajace do rzeczywistosci. Ale od czasow Gambetta byly stosowane. Tak zostalo. Sam Gambetta byl oportunista. Raz lewica, raz prawica, jak mu pasowalo.
Podejrzewam, że początek rozdziału na prawicę i lewicę umieściłeś w poglądach Gambetty bo właśnie rozmyślałeś o “fuel cell i wodorowych możliwościach prywaciarzy”.
Orteq
9 lipca 2020
22:2
Ty uważajemyj, nie raz dowody dawałeś iż sapience Ci nie obce. Co Cię kusi, żeby teraz kibicować w styluja walacha w rozpłodowej stajni?
Przecież Ty dobrze wiesz, że wszystko jedno w jakim systemie, cyfrowym czy analogowym, binarnym, octalnym czy decimalnym, wtedy dopiero liczyć umiesz kiedy się nauczyłeś liczyć na siebie. Spróbuj z przystani wyjść i brzeg z oczu stracić, to się przekonasz. Nie udawaj, że nie rozumiesz co boski pisze.
Zdajesz przecież sobie sprawę i z tego, że demonstranci na Interstate giną, ponieważ organizatorzy demonstracji żadnej odpowiedzialności za to nie ponoszą jak i ztego, że jeśli ktoś komu schronienia udzielono zaczyna gospodarzom dyktować, co jak i kiedy im wolno, to co jest obowiązkiem za zbrodnię będzie głosił i pouczać natrętnie nie przestanie sobie przypisując prawo do oceny co chwalebne a co pogardy godne według własnych kryteriów i własnego widzi mi się, to fora ze dwora prędzej czy później usłyszy, tak jak na to w pełni zasłużył. Jak powiadają w Skandynnawii: „Skik følge eller lad fly” (Follow customs or flee the country). Nie to samo co „customs follow or land plane” jak Google twierdzi, a co poniektóre stworki sądzą.
Z poważaiem,
Calvin H.
@Orteq
Jak sie czyta zaszlosci tego blogowiska – czyli blogowe WPISY czy jego POSTY – to jest prawdziwa uczta intelektualna. Gdzie indziej na internecie takie cudy niewidy znajdziecie?
Czy zdajesz sobie sprawę, że sam sobie prawisz komplementy?
@Orteq
„Honey, my father died in France during World War II, I lost my husband in Korea , and a son in Vietnam. All three died so a naive, ignorant, self-centered bimbo like you could have the right to stand here and badmouth our country…
Nie zdążyłam pod poprzednim wpisem a ponieważ @Calvin Hobbs sprawę podniósł, to i ja dodam swoje zdanie. Otóż uważam, że jest zasadnicza różnica między Amerykanką krytykującą swój kraj i osobą z zewnątrz, której ten kraj udzielił dożywotniej przypuszczalnie gościnności, a która za życiową misję postawiła sobie puszczanie w sieć wiadomości i opinii stawiających go w jak najgorszym świetle.
Ooo, dostalo sie @Orteqowi. Chyba bede musial go okieznac. No bo przecieciez nie bede kontynuowal jego wyglupow!
Albo bede. Nie moge przeciez pozostawiic @seleukosa samego na polu wyglupow
Glebia wyzwania aktualnego wpisu pana Guettty:
„Francja i cała Unia Europejska są w takiej samej sytuacji jak Europa w roku 1945.”
Tylko proste umysly beda sie dopatrywaly przesady w tej obserwacji pana Guetty. No bo jak mozna ZROW-nywac sytuacje po 70 latach zaszlosci historycznych? Takich jak zaszlosc na przyklad ta pod nazwa OBALENIE KOMUNY? Rok byl 1989..
” the parliament passed several resolutions to assert as much sovereignty as possible within the union”
Ja uwazam, ze mozna zrownywac. Wystarczy pamietac, ze nasz ‚parliament’ to po prostu komuszy KC. Wtedy zrownanie samo sie nasuwa
@Calvin Hobbs
Myślę Miczurina, Olgę Lepieszkową, leśne pasy Suchowiej zatrzymać mające, rzek biegu owracanie oraz głęboką orkę pamiętasz.
Właśnie. Dlatego patrzę z rezerwą na ludzi, którzy krytykując liberałów ekonomicznych za wiarę w rynek, sami wierzą, że wady rynku niezawodnie usunie interwencja państwa. Historia government failures idzie w zapomnienie.
A pozytywnie myśląc uważam, że mix rynku oraz interwencji państwa może ewoluować w dobrym kierunku w społeczeństwach demokratycznych, aczkolwiek wolności obywatelskie same przez się tego nie gwarantują. W tym ostatnim przytaknąłby mi mocno @seleuk(os).
Jedziemy pociagiem, który do przepaści zmierza zażartymi zmaganiami pochłonięci jak pasażerom I-szej i III-ciej klasu, kosztem pasażerów II-giej klasy warunki jazdy polepszyć.
Bo ja wiem? Obserwując proces w trakcie jego trwania podobno mamy skłonność do ekstrapolacji liniowych, które nie muszą się sprawdzić.
A kampania wyborcza trwa. I trwaja spotkania wyborcze. Wirtualne najczesciej
Jedna wypowiedź z tych spotkań odbiła się szerokim echem: Andrzej Duda stwierdził, że szczepienia nie powinny być obowiązkowe i że sam się nie szczepi na grypę „bo uważa że nie”. Jego sztab potem usiłował ratować sytuację mówiąc, że prezydent „oczywiście”nie miał na myśli szczepienia dzieci. Ale mleko się rozlało..
Nasladownistwo Trumpowych osiagniec obowiazkiem jest, okazuje sie. Wlacznie ze spadkiem popularnosci urzedujacych prezydentow RP i USA:
Trump: 10% za Bidenem
Duda: juz za Morawieckim. Podobno..
Wiec jest podobienstwo pomiedzy nami i Big Brother. A o to przeciez Polska walczyla!
@Orteq
Francja i cała Unia Europejska są w takiej samej sytuacji jak Europa w roku 1945.”
Tylko proste umysly beda sie dopatrywaly przesady w tej obserwacji pana Guetty
A gdyby pana Guetta napisał “w sytuacji podobnej” zamiast “w tej samej”? Teraz możesz się dopatrywać przesady w takim porównaniu ale naprawdę nikt nie wie jak dalej będzie z pandemią. Ex post porównanie może nie okazać się przesadne i zaszłości historyczne po ’45r. zmierzone ze skutkami pandemii mogą wydać się mniej znaczące. Weź pod uwagę, że za covid-19 idą kolejne koronawirusy.
P.S. U mnie ciągle “czerwone światło” ale otwarto sklepy, restauracje i galerie handlowe przy ograniczeniu wstępu do nich – do 30% frekwencji uznawanej jakoś tam za zwyczajową. Obowiązują wszystkich maski w miejscach publicznych. Odwiedziłam jedną galerię pod otwartym niebem. Strażnicy i obsługa w maskach i przyłbicach, przy wejściu do każdego sklepu mierzą ci temperaturę i dają dezynfekujący żel na ręce. Przed samym wejściem do galerii musisz stanąć w kałuży jakiegoś dezynfektanta. A i tak nie wiadomo, czy liczba zachorowań nie zacznie rosnąć.
Noo, dzienki . Pewnie zem siem pomylil..
To wygra Duda Duda? Bom siem zagubil kapke..
Te wybory w Polszy cus mi przypominajom. Ale co? Zapomnialek do cna. To zapomnienie pewnie oznacza, noo, zapomnienie. A niech i tak bendzie
@kruk – 2:43
Przepraszam ze nie odnioslem sie do Twoich DETALICZNYCH ustalen. 30% frekwencji powiadasz tam masz? Jak na Meksyk, to chyba ok, czy nie tak?
Liczba zachorowan zacznie rosnac, z tego co rozumiem, zaraz po nastaniu nastepnej fali coronavirusa. A ta nastepna fala juz nastepuje.
Nie ma z czego sie cieszyc
Jesli USA – wzor i przyklad wszystkiego na swiecie – wykazuje obecnie NIESPODZIEWANY WZROST zachorowan na Coronavirus, to co czeka reszte swiata?
Pogubilem sie po raz kolejny. Szczegolnie w obliczu polskiej nonszalancji coronowirusowej
Trump jest prezydentem akurat na czas pandemii. Howgh
Orteq
10 LIPCA 2020
Wczoraj czytałem wywiad ze szwajcarską wirusolog, tłumaczącą, że wirusy towarzyszą nam od zarania ludzkości.
Ten jest tak samo zaraźliwy i śmiertelny, jak każda grypa.
Dziś tego wywiadu już nie ma.
Skok zachorowań związany jest z ilością testów.
Ale, co te testy mierzą- zastanawiałeś się?
Jaka jest ich czułość?
Pandemia daje okazję do zarobienia miliardów, oraz resetu systemu, wprowadzenia zamordyzmu.
Jest na rękę wszystkim rzadzącym i zarabiającym na niej.
Więc bedzie trwała.
Ciemny lud wszystko kupi.
Wystarczy by media wałkowały temat.
@wiesku
Czy to moj tylko problem? Czy twos
Orteq
10 LIPCA 2020
Jak zwykle, kluczowe jest:
CUI BONO???????
Przepraszam, za wczesnie nacisnalem kiepski guzik.
Pandemia bedzie trwala. Bedzie tez trwalo zarabianie na niej. Tak me thinks. No ale co ja tam wiem
http://www.mysl-polska.pl/2392
========
O rosyjskich i zachodnich WARTOSCIACH…..
BOMBOWA Demokracja….jest rzeczywistością.
@wiesiek59 , własnie skończyłam czytać kolejny artykuł dla ciemnego ludu i znajduję odpowiedź na twoje wątpliwości:
„@zarator
No, te dwa miliony w Ameryce to symulują. W ogóle cały swiat symuluje. Rzady wszystkich 196 krajów świata są w spisku. Setki tysięcy naukowców kłamią. Miliony lekarzy to debile…”
@@Calvin i Kruk
Dlaczego akurat na blogu DE mamy podobne zapatrywania, co piszemy, zostawiam filosofom do rozwazan. Tu wystepujemy. Dlaczego tu? Zostawiam rowniez filosofom, Zyjac w tak odmiennych spoleczenstwach i systemach gospodarczych, podobne. Jest to jednoczesnie dowod, mozna porozumiec mimo lokalnych partykularysmow.
@Kruk
Gambetta przywolalem, cos na ksztalt duchow, bo author bloga jest Francusem. Fakt, representuje liberalnych wyborcow francuskich, nie znaczy calkowitej zgodnosci z pogladami liberalow szwedzkich, ktorych representacja siedzi w Parlamencie, na lawkach obok. Moja representacja. Najlepszym przykladem jest roznica zdan na temat przyszly wieloletni budget EU. Postawa rzadu szwedz w rozmowach i sesjach jest calkowicie zgodna z wszystkimi partiami politycznymi w Riksdag. Bez wzglad na kolor (prawica/lewica). Zaden szw rzad nie moze wyjsc poza ustalenia w EU nämnden. Prawnie. Co uzyska Sanchez, nie wiem. W calym Riksdag jest 15 nämnden. Wszyscy poslowie naleza do ktoregos. Ustalenia w takich grupach sa wiazace dla rzadu. Prawnie.
W czasie ostatnich wyborow zauwazylem, jak wiekszosc, to nic nadzwyczajnego, pojecia prawica lewica sa kompletnie zdewaluowane. W czasie wielu debat przedwyborczych, tematycznych i ogolnych, wychodzily najbardziej nieprawdopodobne konstelacje, „bliskosci pogladow”. Rzecz wyborcow, okreslic jest, ktore pytania maja jaka wage przy wyborach. Co w praktyce znaczy ktora konstelacja, mieszanina pogladow prawicowo/lewicowych. Nie Rzadu aktualnego, nie Riksdag aktualnego jest to zadanie. Przeszlych czy przyszlych. Mysle ten process, bedzie w Szw przynajmniej poglebial.
Zamiast Gambetta, moglbym moze przywolac pare innych duchow, bardziej znanych. Problem z tym przywolywaniem jest. Lepiej „znane” duchy, wzbudzja od razu rozmowe kawiarniana na poziom emocji. Patrz Kruk o czymby to bylo, jakbym przywolal Bismarck „duch”, „polakozercy”.
Dawno nie czytalem tak glupie zdanie jak (podobno, org nie znalazlem) wyglosil GoldmanSachs. Nie ma znaczenie indywidualne przejscie na „zielona” gospodarke dla pojedynczego odbiorcy. Jest wprost przeciwnie. Dokladnie przeciwnie. Stad moja chec opisu, ale… Co to w koncu kogo interesuje. Lepiej pisac o idiotysmach Trump/Putin/Kaczynski et consortes. Latwiej wtedy „zablysnac”. Co po tut nazywane jest spetsfundighet. Nie mam dobrego tlum na polski. Spets uzywane jest na wybriki studentow jak sobie troszke popija. Typ zakowskie wybryki. Fundighet/fyndighet jest poszukiwanie dzir w serze. Byc moze blog jest takie miejsce. Duzo trudniej jest zrobic kalkulacje oplacalnosci wieloarkuszowa, z Pivot tabelkami i podobne na temat idywidualnej oplacalnosci. Zainwestowac. Zobaczyc wyniki po dwoch latach. Wszystko wg ROI (Calvin 🙂 ). Dla form energii (energetyki) oplacalnosci nazywa metoda LCOE (The levelized cost of energy). I przeniesc na konkretna idywidualna sytuacje. LCOE jest standart liczenia kosztow investycji energetyki. Duzo latwiej jest walnac cos Duda/Kaczynski, jakby to na moje czy Wasze zycie mialo wiekszy wplyw jak kabaret.
Mam pytanie do Ciebie Kruk i Ciebie Calvin. Jest w Waszych krajach cos co mozna nazwac kalkulator odcisku (footprint) ekologicznego? Jezeli jest, czy mielibyscie ochote zrobic taka kalkulacje. Jak wyobrazam mnie (po szw variant) taka kalkulacja zawiera odpowiedzi na ok20 pytan, kazde 5-10 variantow odpowiedzi. Kiedys na blogu LA probowalem, ale nie uzyskalem (praktycznie) zadnych odpowiedzi. Kaczynski/Putin byli bardziej interesujacy. I jakis ksiadz.
Pzdr Seleuk, przy sniadanku i kaffce
Jedno wiemy:
seleukos na Hrad!
Ale dopiero po sniadanku i kaffce.
Ze to ja to wczesniej nie wpadlem.
PO SNIADANKU!
żabka konająca
10 LIPCA 2020
Leczenie grypy jest kilkukrotnie tańsze, niż COVID 19…
No i kwestia MODY podsycanej przez zainteresowane media.
Liczba zgonów mieści się w średniej wieloletniej, możesz na bieżąco sprawdzać dla poszczególnych krajów.
Umieralność rzędu max 1%, nie jest zagrożeniem dla świata.
Medialna histeria, histeryczne decyzje rzadów, i owszem.
Ekonomiczne skutki będziemy znali jesienią.
Ten z kolei wizjoner jest nie jest już takim optymistą jak nasz Gospodarz, chociaż przyczyny kryzysu znajduje również w niedoskonałościach umów pomiędzy narodami: „Ludzkość nie dokonała wystarczającej reformy po I wojnie światowej. Liga Narodów była beznadziejna i ostatecznie daremna próba uniknięcia kolejnego uniwersalnego konfliktu. Zajmie to całkowitą dewastację Europy i Azji Wschodniej oraz ponad 70 milionów ofiar śmiertelnych podczas II wojny światowej, zanim w tych regionach położona będzie solidna podstawa pokoju i dobrobytu.”
Solidna podstawa rozpada się po kilku dziesiątkach lat, co oznacza została zbudowana z kiepskiego materiału, ma wzorach z przeszłości które się nie sprawdziły, co potwierdza historia upadających cywilizacji. Autor nie wymienił podstawowej według mnie, czyli nierówności społecznych ale ta odsłona jest wiarygodna: „Pandemia COVID-19 to pierwszy atak natury na skalę światową na współczesny ludzki świat. Choć wywołany został, podobnie jak I wojna światowa, okrutnym zrządzeniem losu, był to przypadek niestabilności systemowej, która czekała niebezpiecznie na ujawnienie. Nadmierna populacja, hiperglobalizacja, powszechne ubóstwo, słabe rządy, zmniejszająca się współpraca międzynarodowa, a przede wszystkim gwałtowna eksploatacja środowiska to bolączki naszego upadającego status quo.”
https://www.aljazeera.com/indepth/opinion/world-wars-21st-century-200706084937353.html
Zastanawiam sie:
@kruk czy @Calvin?
Jedno z nich jest odpowiedzialne za NAUKOWOSC tego blogu. Ktos musi byc za to odpowiedzialny!
@wiesiek59 – powyżej masz próbę odpowiedzi co może zniszczyć tę cywilizację, od siebie dodam również – trwanie. Trwanie w złych schematach, dziedziczenie najcięższych grzechów przeszłości i upór żeby zatrzymać status quo. Mimo tak ogromnego doświadczenia, wiedzy i możliwości przewidywania mentalność współczesnego człowieka nie zna innego podziału niż „master and servant”
ja wiem że są tacy co lubią, wręcz nie wyobrażają sobie innej pozycji niż na kolanach. Dla mnie obrzydliwe, a @kruk ma swoich odpowiedników na innych blogach – właściwie to dziwię się że została zbanowana.
Aha! Jeszcze i @zabka k. pretenduje do tytulu
Blog ten stanie sie szczytem osiagniec unaukAwionych . Innej mozliwosci ja nie widze
To zbanowanie @kruka
Ono mnie ogromnie dystyrbuje
Kiedys na LA blogu napisalem, do jednego wsiowego glupka. Lazikowal po blogu, wszystkich od smarkow wyzywal. Ulubiony zaimek (???) mial na poczatek, „chlopcze”. Na poczatku obecnosci mnie zaiteresowal. Pozniej zauwazylem, sama ccina w glowie. Ccina jest roslina po mojemu, co inni nazywaja trzcina. Rosnie w okolicach bagiennych. Ten ccinowy glupek, kompletnie nie poddawal jakiejkolwiek wiedzy. Paniom imponowal, nie wiem czemu. Mial problemy z statecznoscia kajaka ozaglowanego w ccinie. Zaproponowalem kalkulator z Delft, dla uzyskania odpowiedzi. Tak mnie ofuknal, w piety mnie poszlo poczem zelowki. 🙂
W kazdy wypadku, na koniec napisalem. Sluchaj ccinowy niedojdo… Siedzimy w kawiarni (blogu). Wlazisz rozgladasz. Podchodzisz do mnie, Pytasz czy wolne miejsce. A przy moim stoliku dwa wolne. A ja niedojda mowie. Nie, wolnych miejsc nie ma. Bo na jedno krzeslo, mam zamiar moj Stetson polozyc, a na drugie jak wolne, eventualnie noge. A jak trzy krzesla wolne, to event dwie nogi. A dalej zawsze but moge zdjac, Tez gdzies musi miec miejsce, but. Ale nie ty. Tak znajomosc zakonczylismy…
pa, do wieczorka 🙂 , Seleukos
Taki cytat
„Duchowe i etyczne wartości stanowią podstawę światopoglądu, są punktem orientacyjnym postawy życiowej, wzajemnego zrozumienia ludzi, będąc zarazem fundamentem kształtowania się stereotypów i modeli zachowania człowieka w społeczeństwie. Zainteresowanie odpowiedzią na pytanie o to, jakie wartości są nam potrzebne, pojawia się z reguły wtedy, gdy przed społeczeństwem i państwem stoi wybór drogi dalszego rozwoju.”
Cytat ten tez mnie dystyrbuje. Sam nie wiem dlaczego
Ten blog by nie byl tym blogiem jakby nie byl TYM blogiem.
Badz ty TYM blogiem badz! I takowym pozostan.
JAK NAJMNIEJ ROZUMIENIA, BLOGU!
Zastanawiam sie jak prezydent Trump by odczytywal ten tekst z pod 8:35 powyzej. Jesli by mu tekst takowy podsunieto do przeczytania.
Swiat zlozony jest. Bardziej niz prezydent
Jak ja czytam madrosci takie jak ta pod 8:35, mozg mi wiednie
Duchowe wartości etyczne?
Najpełniej zapewne reprezentuje je klientela pana Epsteina.
To jest elita elit naszego Zachodniego świata.
To co mówią maluczkim, a co robią w zaciszu swych klubów, wysp, posiadłości, to dwa różne światy.
To jest warstwa kierownicza Planety.
Dla której życie ludzkie nie ma żadnej wartości, poziom życia tych gorzej urodzonych, również.
https://ram.neon24.pl/post/156365,ghislaine-maxwell-extraordinary-rendition
Trochę więcej na temat…..
Ciekawe, kiedy przyjdzie „seryjny samobójca”?
Po pierwsze, złe było mówienie, że ten wirus był nowy. Po drugie, jeszcze gorsze było mówienie, że ludność nie miała już jakiejś odporności na tego wirusa. Po trzecie, ukoronowaniem głupoty było twierdzenie, że ktoś mógł mieć Covid-19 bez żadnych objawów, czy nawet przenoszenie choroby bez żadnych widocznych objawów.
Przyjrzyjmy się tym sprawom po kolei.
https://wolnemedia.net/dlaczego-wszyscy-sie-mylili-ws-koronawirusa/
=========
Do poczytania- ze zrozumieniem…..
https://nczas.com/2020/07/10/sosnierz-w-nczastv-o-hongkongu-chiny-sa-rosnacym-mocarstwem-niech-sie-naucza-jesc-nozem-i-widelcem-video/
===========
W Sejmie mamy przygłupów….
Realizm Zandberga ceniłem wyżej.
To nie nasza wojna.
Szantaż seksualny – szczególnie z udziałem małych dzieci – może być niezwykle skutecznym sposobem wpływania na kluczowych polityków, a nawet wojskowych. Pomyślna operacja szantażu może osiągnąć więcej niż kilka dywizji armii. Nic dziwnego, że Barak był tak blisko Epsteina i Ghislaine.
Ponadto w 2000 r. Prezydentem Izraela był Mosze Katsev, który nękał seksualnie, a nawet gwałcił swoje podwładne. Później Katsev zostanie skazany za gwałt.
https://www.unz.com/article/is-jeffrey-epsteins-boss-ghislaine-maxwell-helping-mossad-run-pedophile-rings-for-prince-andrew-and-the-ruling-elite/
==============
Zgłębiam temat.
Fascynujące powiązania.
Ale, metody stare jak świat……
Jednym z najbardziej głośnych członków społeczności naukowej omawiających HIT COVID-19 jest laureat Nagrody Nobla dr Stanford, dr Michael Levitt. Po powrocie 4 maja udzielił tego wspaniałego wywiadu dziennikowi Stanford Daily, w którym opowiadał się za szwedzkim podejściem do tego, aby COVID-19 rozprzestrzeniał się naturalnie w całej społeczności aż do przybycia na HIT. Stwierdził:
Jeśli Szwecja zatrzyma się na około 5000 lub 6000 śmierci, będziemy wiedzieć, że osiągnęli odporność stada i nie musieliśmy dokonywać żadnej blokady . Uważam, że prawdopodobnie przestanie to działać z powodu odporności stada. COVID jest poważny, to przynajmniej poważna grypa. Ale to nie zniszczy ludzkości, jak ludzie myślą.
https://www.unz.com/mwhitney/looks-like-sweden-was-right-after-all/
============
Tyle na temat, Żabko…..
@wiesiek59
Dr Michael Levitt, ciekawy czlowiek i naukowiec – mozna tez znalezc jego
tekst w unherd.com i innych autorow.
„It’s easy and safe to be in one or other of these two camps – defensive liberal or angry reactionary – but UnHerd is trying to do something different, and harder.”
Viktor Orban dzis:„Zavetujemy budget project, jezeli bedzie rozpatrywany jednoczesnie z sys prawnymi w naszych krajach” Polska, tez pod lupka lisbonskiego &7, prawdopodobnie po cichutku popiera. M.Morawiecki (zwany Pinokio) siedzi cicho, ma lepsiejsze zajecia.
Jeden z Oszczednej Czworeczki dzis: „Zavetujemy budget project, jezeli nie bedzie rozpatrywany jednoczesnie z przestrzeganiem sys prawnych i zasad prawnych EU.”. Poludniowcy siedza w sprawie cichutko jak te myszki, maja lepsiejsze zajecia.
Charles Michel znow dzis zmniejszyl budget project, o pare cyferek (25miliardow €uro), co nazwal kompromiss. Znow. Tym razem z rabatami juz. Zadnych nowych podatkow, tylko „oplaty”. Nie mial lepsiejszych zajec. Szwecja (Hans Dalhgren) dzis: kciuk w dol. Lepsiejsze zajecie, jak gestykulowac semantyke mial
17/18 lipca, rozpocznie nastepna runda najwazniejszy polityczny process w Europie. Znalezc wieloletni budget nastepny. Mistrzyni Kompromissu Mutti, w ciezkim polozeniu. Ostatni jej wielki Project. Jak zakonczyc? Jak do Historii zapisac? Parlament Europejski skrytykowal wczoraj przemowe Mutti, nawet niemieccy poslowie, za probe rozwodnienia zasad panstwa prawa. Nie mieli lepsiejszych zajec.
„Gylden dreng i vuggen, hoved af bamsen hans brækkede”. Kradzione tuczy 🙂 w antycznej tragikomedii. Tak to probowac zlamac koronna zasade w Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU) dla Corona 😀 Jeden Krol Epiru zadzwonil do mnie na komorke dzis i rzekl:
„wielkies mnie uczynila pustki w wladztwie mojem,
moja droga Orszulko, tym pojawieniem swojem.
Pelno ciebie, a jakoby Frans Timmermans nie bylo,
z victorii nadPinokia glosnej, jakby powietrza ubylo”
On zadzwonil do mnie, ten krol, bo lepsiejszych zajec nie mial, a komorke naladowal.
Linki na wlasna raczke, pzdr Seleukos
@wiesiek59
https://unherd.com/thepost/swedish-doctor-t-cell-immunity-and-the-truth-about-covid-19-in-sweden/
https://www.youtube.com/watch?v=epeQwq-aYV0
===============
Taki videoclip, do szwedzkiej muzyki, taki oddźwięk:
Ian Feijoo
Ian Feijoo
9 miesięcy temu (edytowany)
Respect to Poland from Buenos Aires, Argentina.
234
aaron kuko
aaron kuko
1 rok temu
Respect to Poland from Chile
224
DownTheRabbitHole
DownTheRabbitHole
8 miesięcy temu
Respect to Poland from Sweden.
215
ROK-ADA FCV
ROK-ADA FCV
8 miesięcy temu
Respect for Poland from your Slavic Brothers, from Serbia!
527
justMalaccc
justMalaccc
4 miesiące temu
Love from Hungary to our Polish brothers!!
Lengyel, Magyar két jó barát!
================
A nasi politycy kundlą nas….
Powyzsza kompozycja szwedzkiej grupy Sabaton jest dedykowana obroncom Wizny
Obrona Wizny – bitwa, która rozegrała się w dniach 7–10 września 1939 roku w rejonie Wizny, na północny wschód od Łomży. Bitwę tę określa się mianem Polskich Termopil. Pomimo dużej dysproporcji pomiędzy siłami polskich obrońców pod dowództwem kapitana KOP-u, Władysława Raginisa, a siłami niemieckimi gen. Guderiana.
Dzieki, ozzy. Tego mi brakowalo. Bo ja juz mialem nacisnac „Opublikuj komentarz”
Oto komentarz:
@wiesiek59
„A nasi politycy kundlą nas….”
SABATON zas nas wywyzszyl, historycznie. Co zostalo podchwycone w swiecie. Po uplywie sporo dziesiatkow lat od tej wojny, ktora od napadu Hitlera na Polske sie zaczela. I dalej poszla jak burza, Polski nie wspominajac za czesto. Ani naszego bohaterstwa..
Pytanie: skad SABATON wytrzasnal date 8 wrzesnia? Tam musial byc jakis powod zeby te akurat date wybrac. Czemu nie 17 wrzesnia?
PS. Obrona Wizny. Polskkie Termopile. Czy ktos w Kraju slyszal co o Obronie Wizny?
Dodatek do powyzszego
Tak sie sklada, ze sam pochodze z terenow niezbyt oddalonych od lomzynskiej Wizny. I przyznam sie wam, ludy: Wizna to byl nieistniejacy w mojej edukacji temat. Wiec pytanie nastepne:
dlaczego ten temat byl martwy?
Nie zebym przypuszczal, ze SABATON nam historie pisze..
Ten SABATON..
Oni sie wyspecjalizowali w wojnach. Po uplywie tylu lat od wojny swiatowej ostatniej. Ten fakt WOJENNOSCI – wiem, wiem, jest na to termin oficjalny – stawia SABATON w szeregu , noo, wojennym powiedzmy.
Wiec pytanie takie: czy dutki wplywajace do kasy SABATONu to wojene dutki? Czy anty-wojenne?
@kruk
10 lipca 2020
1:48
„Obserwując proces w trakcie jego trwania podobno mamy skłonność do ekstrapolacji liniowych, które nie muszą się sprawdzić.”
Bardzo dawno już temu, przed ponad półwiekiem żona nalegała, żebym „Oskalpowana Ziema” Antoniny Leńkowej przeczytał – dzieło jedynie po polsku wówczas dostępne. W dobie nascent automatyki, cybernetyki, semiconductorów i fascynacji „mózgami elektronowymi” było to publikacja wręcz rewolucyjna, którego lektura permanentnie moje nastawienie do technologi zmieniła. Choć autorka tego wprost nie pisała, trudno do innego było dojśc wniosku niż ten, że prawa termodynamiki również i do rozwoju ludzkości się odnoszą – w odniesieniu do całej, chaos bezustannie wzrasta, a każde chwilowe zmniejszenie w jakiejś lokalnej enklawie nieodzownie powoduje takie nasilenie na pozostałych obszarach, że gradient sumy dodatni.
Postulat aproxymacji liniowej niewiele ma z tym wspólnego, ponieważ to nie jest na tej zasadzie, że będzie jak było, ale tej że odwrotmej tendencji nie zaobserwowano.
O rynkach wiadomo, że samoregulujące nie s, a o rządach, że wszystko regulowąć chcą, ale nawet siebie samych nie potrafią. Prawo przypadku tu rządzi, lub jak wolisz prawo tego co w danej chwili najbardziej popularne.
Z poważaniem,
Calvin H.
O anty!
Do Calvina przemawiam ja
Czy ty, Calvinie daragoj, tylko takim jezykiem przemawiasz na starosc? Innego jenzyka zes juz zapomnial? Czys nie nauczyl?
Co by z tego blogu pozostalo jakby @Cavin przepadl? Z powodow naturalnych
A wracajac na Ziemnie naszom Polskom
TVP ma prawny obowiązek zorganizowania debaty obydwu kandydatów
i Kodeks Wyborczy nawet dość dokładnie precyzuje reguły według
jakich ma się ona odbyć. Ale się według nich nie odbyła i co nam
Pan zrobisz?
Odnosi sie wrazenie, ze swiat sie sypie. Czy to o to chodzi zeby ludzi wystraszyc?
Pytania o demokracje
Kodeks Kodeks Wyborczy dość dokładnie precyzuje reguły według jakich ma sie odbyć dabata w wyborach prezydenckich. Podczas gdy debata owa, obydwu kandydatów w obecnych wyborach, się nie odbyła, według regul. No i co nam Pan zrobisz?
Uniewaznienie wyborow to by bylo naturalne posuniecie Trumpa. Czy Polska utoruje droge do uniewaznienia wyborow w Hameryce?
Polskie wybory tez som wazne. Tyle ze mniej wazne niz te prawdziwe, w Hameryce
Przedbiegi
Powtorzenia w powyzszych wyglupach byly, miejscami, ZAMIERZONE
„Uniewaznienie wyborow to by bylo naturalne posuniecie Trumpa.”
Czy ktos zdaje sobie z tego sprawe?
Czy nasze damy blogowe – dwie, liczac naturalnie – sie sprawdzajom? I widzom zagrozenia dla demokracji z tych zagrozen wynikajace?
Tak tylko pytam
seleuk|os|
10 lipca 2020
7:40
O boski,
Necessity już w Tacoma. Sødygtig jak informuje DK synowa. Teraz zamykamy Cabin, więc czasu brak na dywagacje o Polsce w Europie ponownie witanej et cetera.
Zatem do przyziemnych, z energią związanych nowinek się tu ograniczę.
Energy Footprint Tool see:
https://www.energy.gov/eere/amo/downloads/energy-footprint-tool
EPA’s Carbon Footprint Calculator:
https://www.epa.gov/energy/measure-impact-your-energy-use-environment
Z pozostałych see: eia (US Energy Information Administration) na przykład:
https://www.eia.gov/energyexplained/energy-and-the-environment/where-greenhouse-gases-come-from.php
Z nieustajacym szacunkiem,
Calvin H.
Pojedzmy klasykiem, dla odmiany
Question: Is Hell exothermic (gives off heat) or endothermic (absorbs heat)?
Most of the students wrote proofs of their beliefs using Boyle’s Law (gas cools when it expands and heats when it is compressed) or some variant.
One student, however, wrote the following:
First, we need to know how the mass of Hell is changing in time. So we need to know the rate at which souls are moving into Hell and the rate at which they are leaving, which is unlikely. I think that we can safely assume that once a soul gets to Hell, it will not leave. There fore, no souls are leaving. As for how many souls are entering Hell, let’s look at the different religions that exist in the world today.
Most of these religions state that if you are not a member of their religion, you will go to Hell. Since there is more than one of these religions and since people do not belong to more than one religion, we can project that all souls go to Hell. With birth and death rates as they are, we can expect the number of souls in Hell to increase exponentially. Now, we look at the rate of change of the volume in Hell because Boyle’s Law states that in order for the temperature and pressure in Hell to stay the same, the volume of Hell has to expand proportionately as souls are added.
This gives two possibilities:
1. If Hell is expanding at a slower rate than the rate at which souls enter Hell, then the temperature and pressure in Hell will increase until all Hell breaks loose.
2. If Hell is expanding at a rate faster than the increase of souls in Hell, then the temperature and pressure will drop until Hell freezes over.
So which is it?
If we accept the postulate given to me by Teresa during my Freshman year that, ‚It will be a cold day in Hell before I sleep with you,’ and take into account the fact that I slept with her last night, then number two must be true, and thus I am sure that Hell is exothermic and has already frozen over. The corollary of this theory is that since Hell has frozen over, it follows that it is not accepting any more souls and is therefore, extinct….. …leaving only Heaven, thereby proving the existence of a divine being which explains why, last night, Teresa kept shouting ‚Oh my God.’
Czy jest potrzeba tlumaczenia powyzszego?
Jak tak dobrze idzie
Blondynka i ruda mają ranczo. Właśnie zdechl im byk. Zrozpaczone kobiety muszą kupić nowego byka, ale mają tylko 500 USD. Rudzielec mówi do blondynki: „Pojadę na rynek i sprawdzę, czy uda mi się znaleźć jakiegos poniżej tej kwoty. Jeśli znajdę, wyślę ci telegram”. Idzie na rynek i znajduje jednego za 499 USD. Został tylko jeden dolar, wiec idzie do biura telegraficznego i dowiaduje się, że telegram kosztuje jednego dolara za słowo. Jest w kropce , jak powiedzieć blondynce, aby przyniosła ciężarówkę i przyczepę. Na koniec mówi operatorowi telegrafu, by wysłał słowo „COMFORTABLE”. Sceptycznie nastawiony telegrafista pyta: „Skąd ona będzie wiedziała, żeby przyszła z przyczepą właśnie po odczytaniu tego słowa?” Rudzielec na to: „Ona jest blondynką więc czyta bardzo powoli: COME FOR THE BULL .
Noo. Wszyscy pojeli?
Zeby nie zaczepic intelektualisty. Jedynego blogowego. Wienc szw jenzyka nie bendziemy uzywali
Swoją drogą to TVP ma prawny obowiązek zorganizowania debaty obydwu kandydatów i Kodeks Wyborczy nawet dość dokładnie precyzuje reguły według
jakich ma się ona odbyć. Ale się według nich nie odbyła ta debata i co nam
Pan zrobisz?
Wbrew spodziewaniom, to pytanie „CO NAM PAN ZROBISZ” nie ma zadnego znaczenia prawnego. Go figure
Orteq
11 LIPCA 2020
2:21
Pytania o demokracje
===========
Na reklamę tego zachodniego produktu, wydaje się gigantyczne sumy- co roku.
Wspierając jej promocję na świecie, na wszelkie sposoby.
Nie wyłączając akcji zbrojnych- co też kosztuje…..
Nie zastanowiło cię to, dlaczego promuje się ten szajs?
Od reklamy produkt nie staje się lepszy.
Jedynym wytłumaczeniem, są ZYSKI
Miliarderów i polityków nie podejrzewam o altruizm, humanizm.
Czy człowieczeństwo…..
Demokracją, tak jak każdą ideą, trudno się najeść.
Trochę się na Śląsku dzieje, ale czuć, że powstała wyrwa po RAŚ i kilku inicjatywach, które zniknęły w ostatnich latach. Czuć rozczarowanie. Ślązakom potrzebna jest nowa idea, która ich poniesie tak, jak dekadę temu zrobiła to autonomia. Być może paliwem okaże się przyszłoroczny spis powszechny – czy wynik 847 tysięcy deklarujących narodowość śląską zostanie poprawiony?
https://magazyn.wp.pl/wiadomosci/artykul/utracone-slaskie-marzenie
============
Demokracja demokracją, ale decyzje zapadają w Warszawie…..
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=sA8bsDS3KuY&feature=emb_logo
\\\\\\\\\\\\\\
Ciekawostka.
Nie wiedziałem, że traktat z Maastricht wywołał w Kopenhadze takie opory wśród ludzi….
Metody tłumienia demonstracji, bez względu na polityczny ustrój, wszedzie takie same.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=sA8bsDS3KuY&feature=emb_logo
===========
Scenki z Kopenhagi- demokracja demokracją, ale ma wyjść na nasze….władzy……
Oprócz kluczowych międzynarodowych instytucji finansowych, WB i MFW, istnieją tak zwane regionalne banki rozwoju i podobne instytucje finansowe, które kontrolują kraje swoich regionów.
W końcu jego gospodarka finansowa lub długowa, która kontroluje wszystko. Zachodni neoliberalny bandytyzm stworzył system, w którym nieposłuszeństwo polityczne może być karane przez ucisk gospodarczy lub jawną kradzież dóbr narodowych na terytoriach międzynarodowych. Wspólnym mianownikiem systemu jest (wciąż) wszechobecny dolar amerykański.
https://www.globalresearch.ca/global-reset-unplugged/5716178
===========
Tak wygląda demokracja, suwerenność, podmiotowość, w praktyce…..
A panie i panowie, o teoriach….
@seleuk(os)
Jest w Waszych krajach cos co mozna nazwac kalkulator odcisku (footprint) ekologicznego?
Dzieki Twojemu pytaniu dowiedziałam się, że jest. Zrobiłam test https://vidasostenible.org/encuestas/huella-ecologica/
i dowiedziałam się, że na mój styl życia potrzebne są trzy planety. Główne przyczyny tego stanu rzeczy to życie w domu jednorodzinnym odrębnie ogrzewanym, ogród z trawnikiem i poruszanie się samochodem. Pocieszam się, że gdyby test uwzględniał, że zimą ustawiamy termostat na 17st.C, przy czym ogrzewanie domu pochodzi częściowo z energii słonecznej, po zakupy jeździmy raz w tygodniu a wodę w domu i ogrodzie używamy bardzo oszczędnie, może wypadłabym nie tak źle. Podejrzewam, że zużycie wody mi przeszacowano, bo kwestionariusz odnosi się do całego Meksyku z bardzo różnymi klimatami regionalnymi. Tu gdzie mieszkam deszcz pada regularnie przez 5-6 miesięcy w roku i ogród nie wymaga wtedy podlewania. W dodatku zalesiłam za zgodą i ku uznaniu sąsiadów całe osiedle, dzięki czemu mamy lokalny mikroklimat. Nie wątpię jednak, że mój ślad jest o wiele za duży.
https://www.globalresearch.ca/remembering-the-1999-nato-led-war-on-yugoslavia-kosovo-freedom-fighters-financed-by-organized-crime/12806
=========
Ale, mają zachodnią a nie wschodnią demokrację….
Ukrainę też zrobiono w ten sposób na szaro….
@ kruk + seleuk|os|
11 lipca 2020
17:23
szanowny kruku,
ogrzewanie budynków zawsze i wszędzie od energi słonecznej pochodzi either instant or accumulated. Z chłodzeniem dokładnie tak samo. Mądrość w tym, żeby tej akumulowanej do tej instant nie dodawać bo to balans termiczny zakłóca. Ziemia, w pewnym sensie, jak energetyczne lustro działa energię słoneczną w kosmos wysyłające. Lustro nie jest 100% sprawne więc cześć energi jedynie w kosmos wysyła, a resztę akumuluje. Temperatura od relacji między odbitą ( w kosmos wypromieniowaną) i akumulowaną ( przez Ziemię) energią zależy. Geniusz ludzkości nie dorósł do poziomu na którym potrafionoby by ten proces skutecznie regulować, jeśli to wogóle możliwe, a wyzwalanie energi akumulowanej, w którym rzeczona ludzkość nieustannie coraz bardziej sprawna, balans między absorbowaną i wypromieniowywaną energią coraz skuteczniej zakłoca.
Pewna nadzieja w tym, że ilość energi wypromieniowywaj od temperatury poniesionej do czwartej potęgi zależy, ale czy to wystarczy to dobre pytanie.
Ludzi jest poprostu na planecie za dużo i za dobrze chcą żyć. Rozwiązania typu zużywaj mniej energi to walka z symptomem a nie z przyczyną – trochę tak jak z rzucaniem okruszków głodnym ptakom w zimie, które w efekcie powoduje wzrost głodnych ptaszków populacji.
Najbardziej z Twoich wysiłków skutecznym jest zalesianie osiedla, zakładają, że drzewostanu na opał czy też 2×4 nie przerobią. Osobiście, lasu ile mogę kupuję żeby temu zapobiec i okolicznych do udziału w procesie, z umiarkowanym sukcesem, namawiam, choć opornie mi to idzie bo jak wiadomo pecunia non olet.
O, boski
usiłowałem Ci linki posłac, ale servogetta nie pozwala, więc sam szukać w sieci musisz znależć. EPA i EIA polecam.
Teraz kończyć muszę bo Cabin zamykamy. Necessity już w Tacoma i w pełni sødyktig synowa DK informuje. We wtorek chcemy na północ żeglować. Po drodze do domu trzeba zajrzeć. Żona ze względu na PL wybory, a i 2019 Tax return czas wyekspediować.
Good willing and weather permitting za 6 – 8 tygodni wrócę.
Jak zawsze z nieustajacym szacunkiem,
Calvin H.
@ kruk
Pisałem w pośpiechu nie zbyut skutecznie między energią akumulowaną poprzednio i w chwili obecnej rozróżniając.
Sorry.
Z poważaniem,
Calvin H.
Orteq
11 lipca 2020
8:07
A zwłaszcza ci, którzy ciężarówkę z przyczepą noszą.
to taki z ciebie oficer @)Orteq’u – wesołek znaczy się. Zawsze można rzec : żartowałem, tak jak pewien mój znajomy z Facebook’a po krytyce jawnie rasistowskiego tekstu.
Ty sobie za bardzo to powierzchowne podobieństwo do serca bierzesz i ciekawe czy niczym pan szanowny i pozostali przewodniczący gmin usprawiedliwiasz obecną brutalną rzeczywistość historią. Bardzo proszę:
https://allthatsinteresting.com/nazi-occupied-poland
jeszcze raz @Orteq i niech nie pyta, czym sobie zasłużył na to nadzwyczajne zainteresowanie – odpowiem szczerze – ja też lubię pożartować. Na przykład z UCZESTNICZKĄ.
Ona pisze o Myszce Miki – a ja o Szlaku Łez
Ona z kolei o hot-dogu z pepsi -colą – a ja o bezdomnych w Los Angeles
Itd, można mnożyć, chociaż mam wrażenie że ona tymi frytkami na coś sobie zapracowuje, na co? ty będziesz wiedział.
jeszcze raz burger z frytkami i proszę nie mówić że nie podzielili się. Ciągle gorące, w 1989 roku.
https://www.yahoo.com/news/dream-job-never-thought-hed-090009506.html
powyżej również dla @kasejota.
Poniżej, już bardziej poważnie, znalazłam taki tekst. Może już czytałeś:
https://autyzm-biologia.blogspot.com/2017/10/reakcja-immunologiczna-matki-w-czasie.html
@wiesiek59, 10 LIPCA 2020 16:44
Czekamy na wynik testu córki, tej która pracuje w służbie zdrowia. Praca zapewnia jej krótszy termin oczekiwania. Czy muszę dodawać ze wysoką gorączkę odkryłam matczynym pocałunkiem w czoło? Po pracy, przed pracą sprawdzają temperaturę wchodzących.
Beztroskich obywateli, pewnych że ich choroba nie dotknie jest wielu. Rodziny pacjentów (już otworzono szpitale), koleżanki w pracy kwestionujące w ogóle istnienie wirusa, smarkający i kichający na cały świat wyborcy prezydenta bez maski, naukowców promujących jedynie siebie, patrz polecony artykuł. Także moja siostrzenica w Polsce.
Tyle na temat, Wiesiek
Calvin Hobbs – 8:07
„A zwłaszcza ci, którzy ciężarówkę z przyczepą noszą.”
I noszo. I noszo. Wszystko w Google translate..
Izwiniajus ja za tem aszibke. Niedopatrzenie takie.
Have a wonderful summer na wodzie, Calvinie!
żabka konająca – 19:57
„jeszcze raz @Orteq i niech nie pyta, czym sobie zasłużył na to nadzwyczajne zainteresowanie – odpowiem szczerze – ja też lubię pożartować. Na przykład z UCZESTNICZKĄ.”
Zostawmy UCZESTNICZKE na boku
A te nasze pozartowywania nie sa, mam nadzieje, zbyt upierdliwe. Bo ze nie sa ogromnie smieszne to wiadomo wszem wobec i reszcie dookola
wiesiek59 – 2:21
„Nie zastanowiło cię to, dlaczego promuje się ten szajs? Od reklamy produkt nie staje się lepszy. Jedynym wytłumaczeniem, są ZYSKI. Miliarderów i polityków nie podejrzewam o altruizm, humanizm. Czy człowieczeństwo…..Demokracją, tak jak każdą ideą, trudno się najeść.”
Ty masz te swoje powiedzonka..
Jedyne co mnie martwi to fakt braku ucieczki od realiow swiatowych. Bo to sa REALIA, @wiesku! A od nich ja nie znam ucieczki. Czy ty znasz?
@ do wszystkich PL zainteresowanych
(D)uda się czy nie (D)uda?
That is the question.
Over and out.
Calvin H.
kruk – 17:23
„Zrobiłam test
https://vidasostenible.org/encuestas/huella-ecologica/
i dowiedziałam się, że na mój styl życia potrzebne są trzy planety.”
Sporo tych planet potrzebujesz – zyjac w Meksyku, jak rozumiem – droga @kruku. Czy ty czasem nie zaczynasz dochodzic do PODSTAWOWYCH prawd zyciowych?
„W dodatku zalesiłam za zgodą i ku uznaniu sąsiadów całe osiedle, dzięki czemu mamy lokalny mikroklimat. Nie wątpię jednak, że mój ślad jest o wiele za duży.”
Tu sie chyba troche krygujesz, prawda? Wlasny, przez siebie wykreowany mikroklimat, i za duzy ‚ślad’ ?
No ale pogratulowac mus. Wiec gratuluje osiagniec dokonanych w III Swiecie
Jak tak dobrze popatrzec to jaka roznice widac pomiedzy ROZNYMI osobnikami? Ot takimi jak np. @kruk i @Calvin H.?
Zadnej roznicy nie widac. Bo nawet roznica plci sie zaciera!
Pewnie wiek ma cos z tym wspolnego. Ale niekoniecznie wiek to musi byc! Tam moze sie rozchodzic o co innego. Tylko o co?
@Orteq
Tu sie chyba troche krygujesz, prawda? Wlasny, przez siebie wykreowany mikroklimat, i za duzy ‚ślad’ ?
Nie kryguję się tylko patrzę realistycznie – wszystkie drzewa i krzewy, jakie posadziłam, nie kompensują ilości wody i energii, które pochłania moja konsumpcja.
No ale pogratulowac mus. Wiec gratuluje osiagniec dokonanych w III Swiecie.
Meksyk nie jest krajem Trzeciego Świata, mimo tego, co pisałam o otaczającym mnie miejskim krajobrazie. Ok. 40% ludności zalicza się do klasy średniej (kryterium dochodowe), co licząc od 126mln daje ponad 50mln ludzi. Punktem odniesienia niech będzie 4% udział klasy średniej w Indiach. Według klasyfikacji Banku Światowego Meksyk należy do krajów o dochodzie średnim. W ramach tej grupy jest mu bliżej do jej górnej granicy dochodowej. Pojęcie Trzeciego Świata zrobiło się nazbyt pojemne biorąc pod uwagę ogromne różnice między krajami tradycyjnie zaliczanymi do tej grupy.
@Orteq
Jak tak dobrze popatrzec to jaka roznice widac pomiedzy ROZNYMI osobnikami? Ot takimi jak np. @kruk i @Calvin H.?
Jestem niezmiernie ciekawa do jakich wniosków dojdziesz medytując nad tym brakiem różnic.
Seleuku, jestes? Cos dla ciebie:
‚Szwecja szybko zbliża się do końca pandemii, co oznacza, że można całkowicie znieść ograniczenia i wznowić normalne życie. Szwedzi zachowają swoją godność i wolność, podczas gdy reszta świata ukrywała się pod łóżkami, na wiele miesięcy. Nie będą musieli ponownie otwierać swoich szkół podstawowych, ponieważ nigdy ich nie zamkneli. Liczne raporty wskazują, że małe dzieci nie są zagrożone ani tez nie przenoszą wirusa na inne osoby. Większość Amerykanów nie wie o tym, ponieważ media propagandowe pominęły te relacje. Szwedzkie nie pominely.’
Cos masz do dodania, @seleukosie?
@kruku
Nie medytuje zbytnio. Wiec nie oczekuj zbyt bulwersujacych wnioskow
Cieszy mnie WPLYM jaki wywiera, jak sie wydaje, POLSKA malzonka na nie-Polaka Calvina. To „(D)uda się czy nie (D)uda?” jest ogromnie ponetne, fakt. Choc niekoniecznie bardzo oryginalne
Guess who died in the woods today
Duda duda
„A lumberjack died in the woods… There once was a lumberjack who was known as the hardest working lumberjack in the woods. Old Doolittle Dawort Deigh had a reputation and the complete respect of his coworkers for nearly 60 years. As we all know, tough lumberjacks can’t have sissy names. So many years ago, as was the tradition in the woods, old Doolittle Dawort Deigh was saddled with a nickname and had become known as simply Do Dah.
One tragic afternoon, old Do Dah was working his trade when a tree happened to fall the wrong way. Poor old Do Dah was squished flatter than a lumberjack flapjack. His coworkers, distraught at the thought of breaking the news of Do Dah’s death to his elderly wife, decided that perhaps if bad news was presented in a somewhat good way, it might soften the blow.
So that afternoon, old Do Dah’s fellow lumberjacks gathered on the stoop of the now widowed Mrs. Deigh and hesitantly knocked on the door. It took a few minutes for the old widow to make it across the room to the door. Finally as the door creaked open, the chorus of lumberjacks launched into a rousing rendition of :
Guess who died in the woods today
♫ Do Dah, Do Dah.
♫ Guess who died in the woods today Old Do Dah Deigh.
Czy to znacza koniec Dudy? Alez absolutnie nie!
Jak wiek wplywa na humor?
Pytanie to nas dotyczy . Humoru nie dotyczy. Ten aspekt przeminal z wiatrem
@@Calvin, Kruk
Ja zapytalem o kalkulator odcisku ekologicznego bo zainteresowala mnie „nieprzetlumaczalnosc”. Wasze kalkulatory sa zupelnie dla mnie nieprzydatne. Na duza czesc pytan w ogole odpowiedziec nie moglem. Tego amerykanskiego kalk pobralem wersje Excel. I tak nic z tego nie bylo 🙂 Prawdopodobnie lub na pewniaka, jest ze szwedzkim kalkulatorem dla Was. Nie znalazlem nigdzie kalkulatora, ktory moznaby zastosowac na „calym swiecie”, lub przynajmniej europejskiego, ogolnego. Stad bylo moje pytanie. Podaje link do mojego wyniku aktualnego. Calvin, nie bedzie mial klopotu, dla Ciebie Kruk male wyjasnienia. Resultat jest ostatnia grafika. Na gorze jest adress do szwedzkiego kalkulatora.
https://photos.app.goo.gl/FP7MSQskPLeFyv9s6
Mieszkanie – moj dom jest 100m2, prawie tzw „energetycznie neutralny”
Auto/ podroze – jezdze tylko el NissanLeaf, „paliwo” produkuje wlasne (el z paneli slonecznych)
Befsztyk / jedzenie – tylko mieso/ryby i warzywa, owoce. W kalkulacje wchodza rowniez dwa koty (miesozerne) ich slad
Zakupy aktywnosci – Zeglarstwo obniza wynik zdecydowanie plus lunczykowanie na zewnatrz.
To byly prywatne odciski.
Spoleczenstwo – to czesc na ktora mamy wplyw tylko decysjami politycznymi jak wyborcy, nie indywidualny.
Poza tym, poza ekologicznie. Napisalem 9 LIPCA 2020 o godz 22:13, co mysle o paru zdaniach w art wstepny.
W 45 roku kilkadziesiat milionow ludzi zostalo zastrzelonych, zagazowanych, zaglodzonych etc. Drugie tyle zostalo psychicznymi kalekami i fizycznymi.
B.Guetta pisze…
W 45 roku wiekszosc miast Europy, olbrzymia ilosc na swiecie, wygladala jak po „bombardowaniu” .
B.Guetta pisze…
W 45 roku w Europie nie istnial zaden przemysl i rolnictwo. Kilkadziesiat milionow osob bylo uchodzcami. Przymuszonymi do uchodzctwa.
B.Guetta pisze… Dzis Europa przypomina ta z 45 roku 🙂 Dlatego musimy… „Musimy”, poniewaz kilkaset milionow Europejczykow wlazlo pod stol kuchenny i pod lozko. Czesc z nich, schowala w garderobie, szafie. Z powodu strachu przed pandemia. Za rok, duzo staruszkow w Szwecji umrze na virusa TEMP35C, jak co roku. I wszyscy beda mieli choroby towarzyszace, np bol w palcu wskazujacym.
B.Guetta pisze… Bzdury. Porownujac 45 i dzis. Prawdopodobnie dlatego, ze Francja od 68roku nie potrafi zreformowac gospodarki do globalnych wyzwan. To probuje zwalic zadanie na Europe. Cos jak Polska, kazdy jest winny, tylko nie my. Ja osobiscie, we Francji i Polsce politykow (decydentow) nigdy nie wybieralem i nie wybieram. Nie mam najmniejszego zamiaru rowniez. Ale przyjmuje, 100% pewniak, Francusi i Polacy swoich wybieraja. Bo tak im pasuje i pasowalo. Jakby im nie pasowalo, toby zmienili. Tak jak ja. Mnie moi pasuja.
Poza tym, czysto politycznie. Mnie wybor w Polsce Duda, a Rosji Putin, na dozywotni presydent pasuje najbardziej. Mam 120% pewnosci, moj dach na moim warsztacie/stoczni/garazach zostanie doprowadzony do perfekcji. Desek drewnianych bezsekowych (syberyjskich), za pol ceny bede mogl nabyc skolko ugodno. A pracownikow dachowych z Polski tez bedzie, jeden na kazda deske. Moze nawet przyjedzie pare pan, co mnie w opieke wezma nie tylko moralna ale i erotyczna.
Pzdr Seleuk, po powrocie z wysp Djurö Reserwat. Teraz bede kosil, drugi raz w roku, moja przyszla lake. Zeby pszczolki mialy pozytek.
I tak zesmy dozyli do II rundy wyborow. Za pare godzin bedziemy znali przypuszczalny ich wynik. Czy ja naruszam cisze wyborcza? Alez jak najbardziej!
Skorzystam z tej ciszy
Troche nowosci z Rosji – media wrog nr 1 Kremla
——————–
Губернатора обвинили в убийствах, журналиста в госизмене
Gubernator oskarzony o zabojstwa, dziennikarz o zdrade stanu
https://www.youtube.com/watch?v=rYXJu0b5B1o
ozzy
12 LIPCA 2020
Media są wrogiem Trumpa, Orbana, Erdogana, Kaczyńskiego, i wielu innych niepostępujących zgodnie z wytycznymi płynącymi od animatorów.
Wskaż właściciela, sponsora, a będziesz wiedział jakie treści będą promowane, kto zostanie mianowany wrogiem….
Manipulowanie opinią publiczną sięga czasów ojca współczesnej propagandy Edwarda Bernaysa. Odkrył on, że wywieranie wpływu na podświadomość jest najlepszym sposobem, by sprzedawać ludziom produkty, których nie potrzebują i wojny, których nie chcą. Abby Martin, autorka cyklu „Akta imperium”, rozmawia z dr. Markiem Crispinem Millerem, badaczem mediów i wykładowcą Uniwersytetu Nowojorskiego, na temat funkcji propagandy w dzisiejszym społeczeństwie.
https://exignorant.wordpress.com/2016/07/20/propaganda-i-fabrykowanie-spolecznego-przyzwolenia/
Racjonalne argumentowanie było daremne, mówi Ann Bernays, córka Edwarda. Mój ojciec rozumiał, że grupy dają się łatwo sterować, że są one bardzo plastyczne. Możesz wykorzystać najgłębsze pragnienia lub lęki ludzi do własnych celów. Nie sądzę, by uważał, iż przedstawiciele publiki mają zdolność rzetelnej oceny sytuacji. Nazywał ich głupolami. Był przeświadczony, że mogą entuzjastycznie zagłosować na niewłaściwego człowieka lub zapragnąć czegoś niewłaściwego, dlatego trzeba nimi pokierować. Określał to mianem ‚inżynierii zgody’. Używał jej, by zmusić tłum do dokonania określonych wyborów.
https://exignorant.wordpress.com/2018/04/06/anatomia-neokolonialnego-zamachu-stanu/
@seleuk(os)
„Musimy”, poniewaz kilkaset milionow Europejczykow wlazlo pod stol kuchenny i pod lozko. Czesc z nich, schowala w garderobie, szafie. Z powodu strachu przed pandemia.
Myślę, że bardzo niska gęstość zaludnienia Szwecji w porównaniu do większości krajów Europy oraz szczególny styl życia Szwedów* tłumaczą dlaczego Szwedzi nie musieli się chować pod stół i pod łóżko (nie daję linku do danych, bo każdy z łatwością sprawdzi je w sieci). Oczywiście liczy się wzajemne zaufanie do siebie rządu i obywateli ale przypuszczalnie nie wystarczyłoby, gdyby gęstość zaludnienia w Szwecji była taka, jak np. w Belgii – stosunek circa 1 do 15.
*40% domostw w Szwecji to single person households.
Zyrynowskij grozi rewolucja po aresztowaniu Furgala
https://www.youtube.com/watch?v=kzHQA6Y7__Y
Скандал! Жириновский пригрозил революцией в ответ на задержание Фургала!
Dear @kruku,
Tak imponujesz znajomoscia statystyk, swiatowych i detalicznych, ze moj mozg dretwieje. Szacun pelny wyrazam.
Co nie oznacza, ze ja sie ze wszystkim zgadzam. No bo jak mozna sie zgadzac z supozycjami wszystkich wesolkow w swiecie? I nie o tobie, @kruku, ja tu nadaje
Jest wynik wyborow! – 12 lipca 2020 | 21:00
Duda – Trzaskowski 50,4 : 49,6.
Absolutny remis!!??
Bardziej cos kolo remisu..
„Andrzej Duda remisuje z Rafałem Trzaskowskim. Przewaga jest tak niewielka, że dopiero oficjalne wyniki potwierdzą, kto zwyciężył. Bo błąd pomiaru w exit poll to 2 pkt. proc.”
Kruk, 12 lipca 2020, 17:43
Niewatpliwie, gestosc zaludnienia w Szwecji, (km2/na …) jest mniejsza jak gdziekolwiek indziej. Masz racje. Tylko…
Gestosc zaludnienia Stockholm czy Göteborg jest na km2 (podejrzewam) rowna jak w Brukseli i Paryzu czy… Podejrzewam rowniez, gestosc „zaludnienia” m2 autobusu, metra, tram, pociagow etc, etc jest rowna we wszystkich miastach Europy, lub przyblizona. Nawet londynskie busy sa pietrowe, ale na m2 maja gestosc „zaludnienia” podobna. Gestosc „zaludnienia” w sklepach codziennych jest rowniez podobna, bez wzgledu na okolice. Nie dotyczy tylko sklepow Versace.
W USA zanotowano dzis rekord 66000, w jeden dzien. Najwiecej na Florydzie, ktora jest „zamknieta”. Pewnie szlag trafi wszystkich am emerytow. Tak jest pieniazek oszczedzac (malo placic) za opieke. W Szwecji, USA czy gdzieindziej.
Nie pamietam gdzie napisalem, moze na LA. Powtorze. Szwedzkim systemowym bledem jest zatrudnianie w domach opieki, w duzych miastach emigrantek. To jest niezbyt dobrze platna praca. Najczesciej pierwsza, czesto jedyna. Duza ilosc kobiet pracujacych jako pomoc w domach opieki nie mieszka na „szwedzki sposob”. Piecioosobowa rodzina, bierze druga piecioosobowych „kuzynow”, Do mieszkania trzypokojowego. Kommunalnego (po pl kwaterunkowe). Mieszkanie „kuzynow” (kwaterunkowe) wynajmuja na wolnym rynku. W Stockholm moze to dac wiecej jak podwojny czynsz, ktory dziela sprawiedliwie. A pozniej panie ida do pracy.
Pare innych bledow systemowych rowniez moglbym wymienic, ale na pewno nie dotycza statystyki, czy ile czego na glowe.
Zamykanie swiata dla ludzi w produkcyjnym wieku jest /bylo niepotrzebne. W wieku 30/50 lat prawdopodobienstwo zgonu na corona virus jest (prawdopodobnie) rowne prawdopodobienstwu zgonu ze spadajacej doniczki z balkonu. Zamkniecie wynikalo tylko z nieudolnosci politykow. Politycy „musza cos robic”. To zrobili.
Dziennikarz, z ambicjami politycznymi, troszke bardziej opanowany byc powinien. Poszukac faktow, porownac. Ale nie do 45roku, zeby tylko przekonac o… O czym? Jak porownywac Europe dzis, z korona virus do 45roku. Szczegolnie, ze w podtexcie ma Oszczedna Czworeczka ma placic. Tym co pod stoly kuchenne wlezli. Albo lozka. Gdzie logika, kto tu poszkodowany? Z kim solidarysowac? Ze belgijscy czy francuscy decydenci nie potrafili? A co mnie do tego. Ja ich nie wybieram. Niedojdow co teraz frajerow szukaja. Tak jak napisalem. Trzeba bylo reformowac na biezaco. Nie teraz corona virusem zaslaniac.
Na m2 Paryza, tyle samo jest lebkow co Stockholm na m2. I metro tez.
Pzdr Seleuk
@kruk – 17:43
„@seleuk(os) – Musimy”, poniewaz kilkaset milionow Europejczykow wlazlo pod stol kuchenny i pod lozko. Czesc z nich, schowala w garderobie, szafie. Z powodu strachu przed pandemia.”
„@kruk – Myślę, że bardzo niska gęstość zaludnienia Szwecji w porównaniu do większości krajów Europy oraz szczególny styl życia Szwedów* tłumaczą dlaczego Szwedzi nie musieli się chować pod stół i pod łóżko (nie daję linku do danych, bo każdy z łatwością sprawdzi je w sieci). *) 40% domostw w Szwecji to single person households.”
Ten ‚szczegolny tryb zycia Szwedow’ nie wydaje sie wszystko tlumaczyc. Np. nie tlumaczy on, ten ‚szczegolny tryb zycia Szwedow’, szwedzkiego ZIGNOROWANIA faktu WYSOKIEJ smiertelnosci covidowej Szwecji
https://spidersweb.pl/2020/05/covid-19-szwecja-wskaznik-smiertelnosci-liczba-zgonow-per-capita.html
„Szwedzka liczba zgonów, w przeliczeniu na milion mieszkańców (per capita) jest tam najwyższa w Europie.”
I dalej:
„Wskaźnik śmiertelności wśród osób zakażonych koronawirusem wynosi w Szwecji aktualnie 6,08, co sprawiło, że kraj ten zajął niechlubne pierwsze miejsce w rankingu śmiertelności zakażeń SARS-CoV-2, detronizując Belgię, która jeszcze w zeszłym tygodniu była liderem tego zestawienia.
Miejsce drugie należy niezmiennie do Wielkiej Brytanii (5,57). Na trzecim miejscu znajduje się aktualnie Belgia (4,28), a za nią Stany Zjednoczone (4,11). Dla porównania, wskaźnik śmiertelności w Polsce wynosi aktualnie 0,47.
Skąd wziął się wynik Szwecji?
Szwecja jest jedynym europejskim krajem, który nadal nie wprowadził zbyt restrykcyjnych przepisów na czas pandemii. Tamtejsza władza ograniczyła się tylko do zakazu zgromadzeń publicznych powyżej 50 osób.”
No ale my som se Szwecji ogromnie dumne! I niech tak pozostanie na wsze czasy!
Byc dumnym ze Szwecji to jest to. Jak coca cola AO
https://finanse.wp.pl/imperializm-w-plynie-w-polsce-od-46-lat-zobacz-jak-wygladaly-poczatki-coca-coli-w-naszym-kraju-6272935635744385g/7
Czys zwrocil kiedykolwiek uwage, drogi @wiesku, na ten fakt SPRZEDAZY naszego pieknego socjalistycznego kraju na uzytek kapitalistycznej coca coli?
Bom ja sie analogii dopatrzyl. Tej pomiedzy dzisiejsza Szwecja i owczesna Polska. Oba te kraje poszly na zyski. Choc znajdowaly sie w roznych systemach ekonomiczno-politycznych
PS. Znajomosc jezyka polskiego przejawiana przez naszedo drogiego blogowicza ze Szwecji zaczyna robic roznice na blogu pana Guetty. My chyba zaczynamy uczys sie polszczyzny od naszego przyjaciela szwedzkiego. Jedno sie nasuwa w takiej sytuacji to stwierdzenie optymistyczne: nigdy nie za pozno na nauke! Choc kazdy wie, ze starych ramoli powinno sie ze szkol wyganiac na cztery wiatry. Note: Posiadam wiecej niz 18 lat
@seleuk(os)
Gestosc zaludnienia Stockholm czy Göteborg jest na km2 (podejrzewam) rowna jak w Brukseli i Paryzu czy…
To bardzo łatwo sprawdzić. Gęstość zaludnienia Paryża jest czterokrotnie wyższa niż Sztokholmu – odpowiednio 20 909 i 5012 mieszkańców na km kwadratowy.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_Union_cities_proper_by_population_density
Nie może to być bez znaczenia dla tempa szezrzenia się zakażeń. W pociągach te różnice się odbijają. Nie mam danych ale z własnej obserwacji wiem, że metro paryskie bywa bardziej zatłoczone niż pociągi łączące Kopenhagę (6711 mieszkańców na km.kw.) z jej przedmieściami. To samo dotyczy wszystkich miejsc publicznych. Sama u siebie czuję się bezpieczna, bo mieszkam na osiedlu o niskim zagęszczeniu i do sklepów mogę jeździć w godzinach, kiedy jest tam mało ludzi. Większość takich luksusów nie ma.
Szwedzkim systemowym bledem jest zatrudnianie w domach opieki, w duzych miastach emigrantek.
Pisałeś o tym na tym blogu. Jednocześnie to, co piszesz o warunkach, w jakich mieszkają te emigrantki, potwierdza założenie, że tłok sprzyja szerzeniu się zarazy.
Zamykanie swiata dla ludzi w produkcyjnym wieku jest /bylo niepotrzebne.
To jest co najmniej dyskusyjne. Choćby z tego względu, że w wielu miejscach na świecie tempo wzrostu zakażeń przekracza możliwości hospitalizacji mogącej ratować życie. Działalność gospodarczą ograniczano z tego właśnie powodu. Może pamiętasz jak Boris Johnson nie mógł się nachwalić NHS i jak jego rząd dbał, żeby owego NHS nie przeciążyć.
Poszukac faktow, porownac. Ale nie do 45roku, zeby tylko przekonac o… O czym? Jak porownywac Europe dzis, z korona virus do 45roku. Szczegolnie, ze w podtexcie ma Oszczedna Czworeczka ma placic.
Jeżeli taki podtekst widzisz we wpisie pana Guetty, nie dziwię się Twojej reakcji. Ja wzięłam za dobra monetę jego tezę, że UE stoi przed nadzwyczajnymi wyzwaniami. Porównanie do 1945r jest pewnie przedwczesne ale faktem jest, że Europa i znaczna część świata znalazła się w kryzysie akurat kiedy coraz pilniejsze są wielkie nakłady inwestycyjne na technologiczną przebudowę gospodarki. Nie wiadomo jeszcze jak głęboka i długotrwała będzie recesja/depresja. Krzywa zakażeń po powrocie do jakiej takiej normalności dopiero pokaże na ile decyzja o zamykaniu gospodarki była słuszna.
Trzeba bylo reformowac na biezaco. Nie teraz corona virusem zaslaniac.
Słuszna uwaga ale sytuacja, niezależnie od tego kto bardziej zawinił, jest krytyczna i UE musi znaleźć jakieś środki do jej ratowania. Ten kryzys jest poniekąd testem dla Unii.
Moj komentarz o 2:10 utknal w moderacji. Powtarzam go bez zalaczonego linku.
@seleuk(os)
Gestosc zaludnienia Stockholm czy Göteborg jest na km2 (podejrzewam) rowna jak w Brukseli i Paryzu czy…
To bardzo łatwo sprawdzić. Gęstość zaludnienia Paryża jest czterokrotnie wyższa niż Sztokholmu – odpowiednio 20 909 i 5012 mieszkańców na km kwadratowy. Nie może to być bez znaczenia dla tempa szezrzenia się zakażeń. W pociągach te różnice się odbijają. Nie mam danych ale z własnej obserwacji wiem, że metro paryskie bywa bardziej zatłoczone niż pociągi łączące Kopenhagę (6711 mieszkańców na km.kw.) z jej przedmieściami. To samo dotyczy wszystkich miejsc publicznych.
Sama u siebie czuję się bezpieczna, bo mieszkam na osiedlu o niskim zagęszczeniu i do sklepów mogę jeździć w godzinach, kiedy jest tam mało ludzi. Większość takich luksusów nie ma.
Szwedzkim systemowym bledem jest zatrudnianie w domach opieki, w duzych miastach emigrantek.
Pisałeś o tym na tym blogu. Jednocześnie to, co piszesz o warunkach, w jakich mieszkają te emigrantki, potwierdza założenie, że tłok sprzyja szerzeniu się zarazy.
Zamykanie swiata dla ludzi w produkcyjnym wieku jest /bylo niepotrzebne.
To jest co najmniej dyskusyjne. Choćby z tego względu, że w wielu miejscach na świecie tempo wzrostu zakażeń przekracza możliwości hospitalizacji mogącej ratować życie. Działalność gospodarczą ograniczano z tego właśnie powodu. Może pamiętasz jak Boris Johnson nie mógł się nachwalić NHS i jak jego rząd dbał, żeby owego NHS nie przeciążyć.
Poszukac faktow, porownac. Ale nie do 45roku, zeby tylko przekonac o… O czym? Jak porownywac Europe dzis, z korona virus do 45roku. Szczegolnie, ze w podtexcie ma Oszczedna Czworeczka ma placic.
Jeżeli taki podtekst widzisz we wpisie pana Guetty, nie dziwię się Twojej reakcji. Ja wzięłam za dobra monetę jego tezę, że UE stoi przed nadzwyczajnymi wyzwaniami. Porównanie do 1945r jest pewnie przedwczesne ale faktem jest, że Europa i znaczna część świata znalazła się w kryzysie akurat kiedy coraz pilniejsze są wielkie nakłady inwestycyjne na technologiczną przebudowę gospodarki. Nie wiadomo jeszcze jak głęboka i długotrwała będzie recesja/depresja. Krzywa zakażeń po powrocie do jakiej takiej normalności dopiero pokaże na ile decyzja o zamykaniu gospodarki była słuszna.
Trzeba bylo reformowac na biezaco. Nie teraz corona virusem zaslaniac.
Słuszna uwaga ale sytuacja, niezależnie od tego kto bardziej zawinił, jest krytyczna i UE musi znaleźć jakieś środki do jej ratowania. Ten kryzys jest poniekąd testem dla Unii.
@orteq
Tak imponujesz znajomoscia statystyk, swiatowych i detalicznych, ze moj mozg dretwieje. Szacun pelny wyrazam.
Ależ statystyki każdy może znaleźć w sieci, trzeba tylko wiedzieć czego szukać.
P.S. Moja odpowiedź @seleuk(os)owi utknęła dwukrotnie w moderacji, raz z linkiem, drugi raz bez linku. Może za długa.
@kruk – 2:23
„odpowiedź @seleuk(os)owi utknęła dwukrotnie w moderacji”
Uoj uoj. Zeby ten nasz intelektualista ze Szwecji nie nabawil sie jakichsis powaznych klopotow. Bo czym ten blog natenczas bedzie dychal?
Z moich doswiadczen szwedzkich, z przed lat, pamietam jedno: Szwedzi mieli sentyment do Polakow. Calkowicie niewytlumaczalny sentiment.
To by tlumaczylo @seleukosowe osiagniecia szwedzkie
Nasz Gospodarz Pan Guetta tak wysoki rezim jezykowy narzucil na blogu, ze az strach tu pisac nieporadna polszczyzna. Czy ktos z nas wie co tu robi?
@wieska59 oczywiscie wylaczam z grona do ktorego kieruje to zapytanie. Pozostali uczestnicy to chyba takie same przybledy jak ja
Sentyment versus sentiment. Ten blog tak sprytny jest ze potrafi poprawic pierwsze na drugie bez naszego najmniejszego udzialu. Co za sprytna to bestia. Pewnie w Szwecji wychowana
Orteq
13 LIPCA 2020
Te statystyki można sobie o kant d…roztrzaść…..
Nie da się porównać rzeczy nieporównywalnych.
Stosuje się w różnych krajach różne testy- o innej czułości.
Gęstość testowania jest różna.
W tej chwili grasuje ze 30 mutacji wirusa- w różnych krajach jest ich po kilka.
Różne są systemy opieki zdrowotnej, bądź jej brak.
Jedyny sensowny miernik, to średnia ilość zgonów w populacji, z uwzględnieniem wieku.
Jest prawda, cała prawda i statystyka…..
A z tą można wyczyniać cuda.
To przeciez nie tak idzie , @wiesku. Czyzbys sp. naszego wielebnego nie pamietal? Wiec ci podpowiem jak to u Niego szlo: swinto prowda, prowda i gowno prowda. Dopiero z to ostatnio mozno cudy niewidy czynic.
Szczesc Boze!
No dobrze, juz poprawiam
Wedlug SP. ks. Tischnera są trzy prawdy:
świento prawda,
tys prawda i
gówno prawda.
Z ta ostatnia prawda wciaz mozna cudy niewidy czynic
Orteq 13 lipca 2020 0:35
W I kw. br. ok. 1,8 mln Polaków ( tj. niecałe 5% ogółu czyli 50-ciu na 1000 mieszkańców) chorowało na grypę. Jak ogłoszono „stan epidemii” koronawirusa i rozpoczął się związany z tym medialny szum wiele osób, chorujących wtedy uświadomiło sobie, że faktycznie chorowali na koronawirusa. W okresie „epidemii” zarejestrowano ponad 38 tys. zakażonych tj. 0,1% ( 1 chory na 1000 mieszkańców czyli 50 razy mniej niż na grypę ) . Jeśli WHO „stosowne wytyczne” wydała np. w grudniu 2019 to mielibyśmy nie 50 lecz 2 500 albo nawet 5000 ofiar śmiertelnych
grypy . Na koronawirusa wg statystyk umiera ok. 4% chorych. Gdyby ten sam wskaźnik śmiertelności chorych przypisać grypie to zmarłych mogłoby zabraknąć!
Dane statystyczne można na różny sposób interpretować, można nimi tak manipulować, że otrzymuje z nich całkiem odmienne wnioski.
Przypomnę przykład podawany wcześniej.
Jesienią 2018 gdański Sanepid wydał broszurę, w której bazując na danych Państwowego Zakładu Higieny zachęcał do masowych szczepień przeciw odrze. W broszurce podał ilość zgonów na odrę w 1960 r – 255 zgonów a w 1985 roku 5 zgonów a później to już jeden zgon na kilka lat! Oczywiście wszystko to zasługa szczepionek, które jako obowiązkowe wprowadzono w 1975.
Jeśli jednak sięgniemy do tych samych danych PZH, z których korzystał autor owej broszury i do tabelki dodamy dane dotyczące np. 1950 roku ( 432 zgony ) i 1974 roku – na rok PRZED wprowadzeniem obowiązkowych szczepień ( 27 zgonów) to wniosek z tego jest całkowicie inny !
W latach 1950 -1974 w Polsce nastąpił 94% spadek ilości zgonów wskutek odry ZANIM WPROWADZONO OBOWIĄZKOWE SZCZEPIENIA.
Jaki stąd wniosek ?
Pracownik SANEPID-u opracowujący tą ulotkę, zapewne zgodnie z odgórnymi wytycznymi ŚWIADOMIE OSZUKIWAŁ SPOŁECZEŃSTWO !!!
Czy to przypadek ?
Nie – to od lat ŚWIADOMIE kreowana polityka informacyjna !!!
Wszystko to moze i prawda, kaesjocie.
Fakty jednakze pozostaja faktami: jest pandemia i ludzie z niej umieraja. A z takim problemem wszystkie rzady w swiecie musza cos robi! No inaczej zostana posadzone o abdykacje od odpowiedzialnosci.
Wyzej kuski nie podskoczysz. Howgh
@Otreq
Nieprawda – Walerij Brumel i nasz Edward Czernik skakali powyżej swych kusiek !
Ludzie umierali, umierają i umierać będą a ta pandemia charakteryzuje się tym, że w czasie jej ludzi umiera mniej, niż gdy jej nie było.
Orteq
13 LIPCA 2020
W puli jest zaszczepienie 3-6 miliardów ludzi, po 3 000$ od łebka.
I o to toczy się gra.
Dlatego kolosalne pieniądze wydaje się na marketing.
Gates & co. dobrze kombinuje.
Wskaż mi kraj, gdzie zarażonych jest 12% populacji- a to wtedy mamy doczynienia z pandemią, według starej definicji.
Media i politycy usiłują wymusić bezrefleksyjne zachowanie stadne.
By na tym ZAROBIĆ!!!
Mali to jeden z najuboższych krajów afrykańskiego Sahelu, który stał się centrum francuskiej „wojny przeciw terroryzmowi” od 2013 r., tj. przeciw rozprzestrzenieniu się ugrupowań dżihadystów w zachodniej Afryce po rozpadzie Libii spowodowanym przez NATO. Francuzi w 2013 r. zainstalowali tam przychylnego im prezydenta, ale Malijczycy mają go dość. Od piątku w stolicy Bamako i innych miastach dochodzi do rozruchów pod jednym hasłem: prezydent Ibrahim Boubacar Keïta, zwany w skrócie IBK, „musi odejść”.
https://wolnemedia.net/dosc-kolonializmu/
============
Demokracja po francusku……
W Polsce, zainstalowano POPiS.
Efekt będzie podobny.
Aktualnie widzimy na świecie poważne niepokoje społeczne, które mogą doprowadzić do rewolucji krajowych w takim samym stopniu jak do rozpadu Unii Europejskiej, która dąży do budowy nowego Zielonego Porządku Świata, który zniszczy przyszłość wielu Europejczyków.
Tylko elity uważają, że takie przejście nie stanowi problemu. Nie doceniają ekonomicznych szkód jakie to wyrządzi i równocześnie widać, iż nadchodzi koniec wiecznego zaciągania pożyczek bez zamiaru spłacania długów.
”http://www.prisonplanet.pl/polityka/europa_eksploduje_w,p1341975362
Wybory prezydenckie w Polsce: kto wygral?
Andrzej Duda – 51,21%
Rafał Trzaskowski – 48,79%
Frekwencja wyborcza wynosi: 68,12%. Chociaż dane nie pochodzą ze wszystkich komisji wyborczych, to PKW zaznaczyło podczas konferencji prasowej po godzinie 8.00, że wyniki wyborów raczej już się nie zmienią. Andrzej Duda będzie prezydentem przez kolejne 5 lat.
Gratulacje sie naleza. Pomimo tej eksplodujacej Europy @wieska59..
gruby
@chee$e napisał:
„synu ogladasz lewacka telewizje, i dobra materialne sie nie licza tylko duma,patriotyzm,moralnosc i resztka to tylko dodatki.”
Ciekawie Twoja mama prawi, popatrzmy co wygnało Polaków na barykady 40 lat temu (wyciąg z postulatów MKS):
7. Wypłacić wszystkim pracownikom biorącym udział w strajku wynagrodzenie za okres strajku jak za urlop wypoczynkowy z funduszu CRZZ.
8. Podnieść wynagrodzenie zasadnicze każdego pracownika o 2000 zł na miesiąc jako rekompensatę dotychczasowego wzrostu cen.
9. Zagwarantować automatyczny wzrost płac równolegle do wzrostu cen i spadku wartości pieniądza.
10. Realizować pełne zaopatrzenie rynku wewnętrznego w artykuły żywnościowe, a eksportować tylko i wyłącznie nadwyżki.
12. Znieść ceny komercyjne i sprzedaż za dewizy w tzw. eksporcie wewnętrznym.
15. Zrównać renty i emerytury starego portfela do poziomu aktualnie wypłacanych.
16. Poprawić warunki pracy służby zdrowia, co zapewni pełną opiekę medyczną osobom pracującym.
18. Wprowadzić urlop macierzyński płatny przez okres trzech lat na wychowanie dziecka.
19. Skrócić czas oczekiwania na mieszkanie.
20. Podnieść diety z 40 zł do 100 zł i dodatek za rozłąkę.
21. Wprowadzić wszystkie soboty wolne od pracy. Pracownikom w ruchu ciągłym i systemie 4-brygadowym brak wolnych sobót zrekompensować zwiększonym wymiarem urlopu wypoczynkowego lub innymi płatnymi dniami wolnymi od pracy.
11 z 21 postulatów dotyczyło albo mamony wprost albo zmniejszenia obciążenia pracą przy zachowaniu niezmienionej ilości mamony w robotniczych portfelach. Ten cały MKS to jakoś tak nie do końca polityczny był chyba ? A co z realizacją postulatu numer 8 ? Jakoś tak jakby znowu stał się aktualny, szczególnie w świetle naszej tu dyskusji o podwyżkach u piekarza ? Lud na barykady ponownie przeciwko złym komunistom ponownie podnoszącym dodrukiem ceny nie wyszedł ? Dziwne.
Zapytaj się mamy co robiła w 1981 roku i czy był to zryw przeciwko komunie czy przeciwko inflacji i pustym półkom. Bo z postulatów MKS wynika że komuniści nie byli tacy źli, tylko nieudolni raczej: zasuwać kazali normy śrubując a mięsa do garnka zapewnić nie potrafili.
==========
Fragment dyskusji, O CO robolom chodziło…..
OTAKE POLSKE WALCZYLI.
Jaka otrzymali?
Orteq
13 LIPCA 2020
Mamy szczęście w sumie.
Dopiero u schyłku życia, „żyjemy w ciekawych czasach”……
Pecha mogą mieć wnuki….
Na świecie robi się gorąco.
Dosłownie, i w przenośni.
kaesjot – 18:46
„Walerij Brumel i nasz Edward Czernik skakali powyżej swych kusiek ! Ludzie umierali, umierają i umierać będą a ta pandemia charakteryzuje się tym, że w czasie jej ludzi umiera mniej, niż gdy jej nie było.”
Znowu masz slusznego! Choc ja nic o tym nie wiem konkretnego.
Jedno, byc moze, potrafie jakos wydedukowac jednakze
Ta jakby nizsza smiertelnosc w Posce w czasie Covidu jest wynikiem ZATRZYMANIA normalnego zycia ludzi. Przeciez od kilku miesiecy nic sie nie dzieje na swiecie normalnie! Wiec i smiertelnosc jest nienormalna. Ona jest niska bo ludzie przestali zyc i umierac!
Praktycznie, tylko Covidowcy wciaz dostepuja zaszczytu umieralnosci, jak dawniej. Pozostale szczesliwce maja ten przywilej odchodzenia w zaswiaty ZAWIESZONY jakby. Przez Covid!
Wiec, kaesjocie, warto pamietac jedno: zyjemy w czasach ZARAZY. A czasy zarazy nigdy nie byly, nie sa i nie beda czasami normalnymi.
Wiec przestan ty, oraz inne odwracacze rzeczywistosci na nastepna odwyrtke, zawracac kosturem to czego odwrocic sie nie da.
Nie da sie zas odwrocic smierci. Szczegolnie tej ktora wynikla z powodu wirusa nazwanego Covid-19. I za ktora mozna kogos obwinic. Bo za inne smierci rzadko sie daje kogos obwinic.
Grabarzy nikt nie obwinia za smierc grzebanych. Ktora to regula jest przerabiana na inne kopyto as we speak
W koncu blog ten doszedl do PRAWDZIWEGO tematu: sprawa zycia i smierci. Gratulacje skladam Panu Guecie
@wiesiek59
Gdzies ty wygrzebal te ’21 postulatow’? To nikt nie usunal tegoz, przez tyle lat?
Co za pokaz rewolucyjnosci. Ktora nigdy nie miala na nic szans. Procz szans na uchwycenie waadzy. Przez Fedorowicza nakazanego procederu dla 204 patryjotow
https://www.youtube.com/watch?v=eatEO3kpYxc
Tylko jesli ktos ma nerwy…
Fedorowicz wyjasnia MECHANIZM. Jaki mechanizm? A no ten mechanizm, ktory przemienil swiat w 89
W jedno mozna uwierzyc: bez 89 przerzutki swiat by sie nie zmienil, wtedy i tam
„Grabarzy nikt nie obwinia za smierc grzebanych”
Warto pamietac te regule. I jej przestrzegac!
@kruku, @zabko konajaca
Czy wy zyjecie?
Bo bez was to jak bez duchu
Orteq 13 lipca 2020 20:06
„Ta jakby nizsza smiertelnosc w Posce w czasie Covidu jest wynikiem ZATRZYMANIA normalnego zycia ludzi”
Tyle tylko, że NORMALNE ŻYCIE zatrzymano u nas w połowie marca a spadek ilości zgonów dotyczył CAŁEGO I-go kwartału 2020 roku czyli także stycznia, lutego i pierwszej połowy marca kiedy to jeszcze TOCZYŁO SIĘ NORMALNE ŻYCIE.
Ludzie umierają tak jak umierali w czasach „przed-epidemicznych” – średnia wieku tych, których zgon przypisano koronawirusowi pokrywa się ze średnią długością życia w danym społeczeństwie.
Po prostu JEST JAK BYŁO tylko na siłę starają się nam wmówić , że jest inaczej że mamy pandemię.
@KAESJOT @ 22:29
„Ludzie umierają tak jak umierali w czasach „przed-epidemicznych”
Tu lzesz powaznie, kaesjcie.
Caly swiat juz sie przekonal, ze w czasach pandemii ludzie umieraja ZUPELNIE INACZEJ niz w czasach przed-epidemicznych. Jedyne z czym sie z Toba zgodze to z PODOBIENSTWEM procentu umieralnosci. Bo ten procent rzeczywiscie nie poszybowal w chmury, z tego co wiadomo.
Tak naprawde kaesjocie to ta pandemia jest hupla, co ty akurat twierdzisz . Rzecz w tym jednakze jest, iz na dzisiejszym etapie rozwoju ludzkosci jesli bysmy mieli NIE ROBIC NIC to bysmy byli calkowite neptki. A na to nawet Trump nie moze sobie pozwolic pojsc.
Tak me thinks
Powiadasz:
„średnia wieku tych, których zgon przypisano koronawirusowi pokrywa się ze średnią długością życia w danym społeczeństwie. Po prostu JEST JAK BYŁO tylko na siłę starają się nam wmówić ”
To „przypisanie zgonu koronowirusowi” to juz Twoja czysta interpretacja obietywnego faktu rzeczywistosci, nieprawdaz? Czy porafilbys przywolac z pamieci jakies podobienstwo do Koronawirusa z historii ludzkosci? Nawet z pominieciem roznicy wynikajacej z postepu tej historii?
Trykanie sie ze sciana to jest .
„Umieraja jak umierali”, powiada sie. A to gowno prawda i zaden kraj w swiecie, moze tylko z pominieciem Szwecji, nie zdobyl sie na to stwierdzenie.
My je, to bzdurne powiedzenie, praktykujemy na tym blogu, kaesjocie.
@wiesiek jest wynalazca tego trykania sie ze sciana. Sa tez inni. Taka prawda.
Odpuscie chlopy
„Miłość w czasach zarazy” – Gabriel García Marquez
Lubimyczytac.pl: ksiazka – „Milosc w czasach zarazy”
Książka Marqueza opowiada o miłości w różnych jej kolorach i wbrew tytułowi jest tam niewiele o zarazie, tak naprawde. Ale pewne rzeczy przybliza. Poczytraj mi mamo
Nie do pojecia jest nasza gotowosc do zaakceptowania pewnych niby-faktow.
Jak ten o koronawirusie nie powodujacym najmniejszych spustoszen. Co, na pozor, jest prawda.
ALE JEST TO GOWNO PRAWDA.
Co zapodaje na uzytek moich dyskutantow ulubionych. No czy mozna zyc, w PEWNYM wieku, bez wymiany niezupelnie zgodnych ze soba zdan?
Nie ma dzisiaj CYWIZACJI w swiecie gotowej do zaakceptowania, bez zadnej akcji ze strony tej cywilizacji, pandemii p. Coronavirus-19. Nie ma, moze procz Szwecji
Wienc ja, Orteq, zapytyjem was, kaesjotow/wieskow roznych, o takom rzecz:
czy wy wiecie z czym sie trykacie?
Oni gowno wiedzo. A jeszcze mniej widzo
No dobrze, dotarlo
Orteq out
„Zielona energia nas nie uratuje.” Faktycznie, nie. Ale za to uczyni paru okropnych i cynicznych kapitalistycznych „kolesiów” bardzo, bardzo bogatymi. Gibbs idzie śladem pieniędzy i odkrywa — cóż za niespodzianka! — że ludzie najbardziej wytrwale podsycający walkę z paliwami kopalnymi i najbardziej agresywnie promujący jako alternatywę dla nich „odnawialne źródła energii” są nieodmiennie tymi, którzy mogą na najwięcej skorzystać finansowo na OZE.
W tej Galerii Hańby szczególne miejsca zajmują: kanadyjski aktywista Bill McKibben; Al Gore; Van Jones; Robert F Kennedy Jr; Jeremy Grantham; Michael Bloomberg; Richard Branson.
http://stopwiatrakom.eu/aktualnosci/2886-upadek-mitu-o-„zielonej-energetyce”,-czyli-najnowszy-film-kontrowersyjnego-amerykańskiego-reżysera-i-producenta-michaela-moore’a-–-„planeta-ludzi”.html
===========
Niezły, bilionowy szwindel……
@wiesku – 6:46
Ty to masz nosa na te kapitalistyczne szwindle..
Ciekawe ze link przez ciebie zapodany nie chce sie wyswietlic u mnie. Powiadajo, ze moje .CA extention jest trefne. Dziwy dziwy powiadajo
Oni chyba cos pieprzom
http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/b%c4%99dzie-iii-tura-wybor%c3%b3w-wybory-trzeba-b%c4%99dzie-powt%c3%b3rzy%c4%87/ar-BB16EUmK?ocid=ientp
III tura wyborow? Czy przebrzmialy link?
Hej blogofani,
czas te Polske odpuscic sobie. Nastaja nudne i siermiezne dni nad Wisla. Polexit.
Powodzenia
Polexit!
Dzieki za przypomnienie
Aleze akurat @ozzy sie cieszy..
Ciekawe ze ja kojarzylem @ozzy’ego z poparciem dla POLKIEJ DROGI DO KAPITALIZMU
Czy ktos jeszcze pamieta Broniewskiego?
https://poezja.org/wz/Broniewski_Władysław/766/Elegia_o_śmierci_Ludwika_Waryńskiego
To dopiero byla poezja. Ciekawe ze przeminela.. Jak cala reszta..
Orteq
z taka proweniencja obozu rzadzacego ta droga to slepy zaulek. Z mojego prarodzinnego Podlasia to tylko Krynki glosowaly bardziej za cywilizacja europejska. Reszta Polska B semperfidelow.
Bez UE i tej drogi bedzie nad Wisla jak..
( …….)
Orteq
Wladyslaw Broniewski jak Wladimir Majakowskij
to dwojka poetow, ktorych do dzisiaj przypominam sobie. Jak Puszkina i Mickiewivza czy Lermontowa.
Jest wiele historyjek z Broniewskim / lubil wypic/
„Lekasz sie piesni”
To dopiero byla poezja, powtorzmy. Ciekawe ze przeminela.. Jak cala reszta
Ale ja ciebie tez rozumiem, @ozzy
Odpuskamy? Bo czas isc
Orteq
byla to poezja tamtych dni, pokretnej historii i wyborow. Broniewski byl bardzo uczciwy w swej liryce. Przeminely okolicznosci, ktorym poswiecal wiele poematow a wnikliwy czytelnik
I znawca biografii zarazem nie przyleoi mu
etykietki: konformista i poputczik. Tak bylo i z Majakowskim / najlepsza biografie tego piewcy
Rewolucji , jak sadze, naoisal szwedzki translator royjskojezycznej literatury Bengt Jangfeldt/
Orteq
14 LIPCA 2020
Można arbitralnie postanowić, jakie treści są dopuszczalne w internecie.
Co już robi niejaki Zuckenberg.
Ładując kasę w jakąś ideę, blokuje sie konkurentów czy sceptyków.
Toteż linki do treści niemile widzianych, w pewnych jurysdykcjach nie przejdą.
To nie tylko Chiny, Rosja, czy Turcja, ale i przywiązani do wolności słowa- ponoć- robią takie numery.
W skrócie, zielona gospodarka nie spina się ekonomicznie, energetycznie.
Europa idąc ta droga, zarżnie swój przemysł, miejsca pracy, poziom życia.
Ale, z fanatykami nie pogadasz….
A młodym oszołomom, nie wytłumaczysz.
Koronawirus oficjalnie zainfekował 13 milionów osób i spowodował do ponad 570 tysięcy ofiar. Według raportu Banku Światowego na skutek pandemii, od 70 do 100 milionów ludzi może popaść w skrajne ubóstwo, a świat może doświadczyć największego spadku dochodów na mieszkańca od lat 1870. „Pandemia COVID-19 spowodowała, że założenia Agendy 2030 i cele zrównoważonego rozwoju są bardziej odpowiednie i istotne niż kiedykolwiek wcześniej” – zapewniła Mohhamed.
https://wolnemedia.net/wedlug-onz-normalnosc-sprzed-pandemii-nie-wroci/
===============
Do 10% chorej populacji, dalej daleko.
Do choćby 1% śmiertelności, również.
Strach się bać, skoro % ludzi myslących jest tak nikły.
Reszta da się zastraszyć.
@ozzy
czas te Polske odpuscic sobie. Nastaja nudne i siermiezne dni nad Wisla. Polexit.
My, emigranci, możemy sobie odpuszczać, bo co innego nam pozostało? Jednak ta połowa w kraju, która głosowała na Trzaskowskiego, może nie dać za wygraną. Polexit wcale nie jest pewien, bo kolejne sondaże wykazują ogromne poparcie dla Unii. Czy w takiej sytuacji rząd odważyłby się na referendum nad polexitem? Tylko dyktatura mogłaby teraz zarządzić polexit a nie wiadomo jeszcze czy Kaczyńskiemu uda się do niej doprowadzić. Rządowi nie będzie sprzyjała sytuacja gospodarcza:
Bank Światowy prognozuje, że PKB Polski spadnie o 4,2 proc. w 2020 roku, wynika z czerwcowego raportu „Global Economic Prospects”. Wzrost powróci jednak w 2021 roku i wyniesie wówczas 2,8 proc. Względem prognoz Banku Światowego ze stycznia tego roku oznacza to obniżenie dynamiki PKB na 2020 r. o 7,8 pkt.
Nie wszyscy ucierpią na kryzysie jednakowo, w dodatku grozi nam okrojenie dotacji unijnych. To wszystko zapowiada konflikty społeczne i być może kryzys polityczny.
Coś na temat stosunków między UE i Polską pod rządami PiS: https://www.politico.eu/article/eu-poland-authoritarian-government/
2020-07-14 12:47
Andreas
@z01
Rozglądam się i na globie widzę ochlokrację, oligarchię, dyktatury i miękkie i twarde, a najwięcej to widzę kleptokracji.
I tylko demokracji nie widzę, ale, jak podejrzewam, dlatego, że z demokracją jest jak z białymi myszkami, które widzi deliryk.
===========
Celne…..
Mam identyczne wrażenie…..
2020-07-14 15:27
gruby
@Andreas napisał:
„Jest jeszcze pewna subtelność, której – jak się wydaje – nie zauważasz – to nie ja wyrzucam panią Gretkowską, tylko pani Gretkowska chce wyjechać.”
… i nie dało Ci do myślenia że od 1989 roku wyjechały miliony młodych którzy zamiast budować lepszą Polskę budują lepsze Niemcy, Wielką Brytanię Szwecję czy Szwajcarię ? Bo zdaje się już od 1989 roku jak na pryncypia wolnego rynku przystało Polska znajduje się w walce konkurencyjnej o najzdolniejsze łby które to łby wymyślą i wyprodukują myśliwce orbitalne, kwantowe laptopy czy serię dziesięciu pigułek niszczących raka raz na zawsze ? Jak myślisz kto więcej zarabia: biolog molekularny czy zbijacz europalet ? I dlaczego ten biolog molekularny ma rozwijać swoje lekarstwa akurat w Polsce ? Czy on przypadkiem nie jest zbyt drogi żeby połowę swojego czasu po założeniu firmy marnował na użeranie się z biurwą która z jego perspektywy patrząc jest głupsza od szympansów ?
Skoro pałą nie da się ludzi w kraju utrzymać to może należałoby się zastanowić jakiej by tu użyć marchewki ? Podpowiem że emigracja się zakończy kiedy zdaniem emigrantów w Polsce będzie lepiej niż na zachodzie. No więc jaką ofertę ma Polska ?
„czy dopuszczasz, że czarni, których tak nie tolerujesz to też świry wśród których mogą być geniusze? ”
Ależ oczywiście że są wśród nich geniusze. Żeby wymyślić modus operandi „wyrazy wdzięczności za łaskę boską zanosimy do proboszcza” versus „skargi i reklamacje prosimy kierować do szefa bezpośrednio” to trzeba być niewąsko kutym na cztery nogi. Wystarczy że czarni od dochodów zaczną płacić podatki i ZUS wypełniając PITy, zamontują mobilne kasy fiskalne do tacy i zaczną wystawiać faktury VAT za pogrzeby, śluby i chrzciny i już będzie bardziej normalnie.
================
Jeszcze celniejsze…..