Uwspólnijmy przyszłość, a nie przeszłość
Podejrzewam, że nie powinienem tego pisać. Raczej przyklasnąć temu, co zostało zrobione, a nie ubolewać, że tak wiele jest ciągle do zrobienia. Powinienem sławić światło na końcu tunelu, a nie grać Kasandrę. Ale nie ma gorszej zbrodni w polityce niż kłamstwo, nawet przemilczane.
Powiedzmy więc głośno i wyraźnie, że żaden z ogromnych wysiłków, które Unia teraz podejmuje, niczego nie gwarantuje.
Stolice zdołały przezwyciężyć różnice, otwierając drzwi idei pożyczek wspólnotowych i godząc się, by nie narzucać już więcej warunków dotyczących wsparcia dla najsłabszych krajów UE. 27 rządów zgodziło się w czwartek zrobić to, co było niemożliwe 36 godzin wcześniej, a jeszcze miesiąc temu nie byłoby nawet do pomyślenia.
Komisja Europejska wcześniej zawiesiła kryteria z Maastricht bez żadnego sprzeciwu państw członkowskich, a na tym nie koniec. Unia zezwala na pomoc przedsiębiorstwom w trudnej sytuacji, grzebiąc „wolną i niezakłóconą” konkurencję, a nawet weszła na drogę budowy Europy socjalnej, przedstawiając program zakładający finansowanie na poziomie nie mniejszym niż 100 mld euro w postaci gwarancji finansowych dla krajowych systemów zatrudnienia w niepełnym wymiarze godzin.
To nie jest drobiazg, to bardzo dużo. Ale na razie udało nam się uporać z tą nadzwyczajną sytuacją w sposób niezbyt uporządkowany. Zaspokajamy najpilniejsze potrzeby, i dobrze, bo niewiele brakowało, a nawet tego byśmy nie zrobili. Ale nie powinniśmy popadać w tak duże zadłużenie, by ratować to, czego nie da się uratować. Nie możemy też uwspólniać długów bez uwspólnienia inwestycji, które pozwolą szybko wyjść z kryzysu.
Pilnym priorytetem jest zaspokojenie potrzeb systemów opieki zdrowotnej – bez względu na koszty. Trzeba ratować dziesiątki milionów pracowników właśnie pozbawionych pracy. Człowieczeństwo wymaga tego tak samo jak względy gospodarcze. Ale czy z drugiej strony powinniśmy ratować np. linie lotnicze, stocznie czy firmy produkujące samochody, których sens i szanse przeżycia są co najmniej wątpliwe?
Niezależnie od pandemii sprzedaż samochodów spada, bo mieszkańcy miast – rosnąca i najbogatsza część ludzkości – coraz częściej porzucają indywidualne i zanieczyszczające środowisko pojazdy na rzecz rowerów i transportu publicznego. Statki wycieczkowe, te budynki na wodzie, oczywiście nie podniosą się po tragedii, której doświadczyło tak wielu pasażerów, czekających w zamkniętych komorach i pozbawionych możliwości dokowania z obawy, że wirus wyjdzie na ląd razem z nimi.
Nawet bardziej niż rejsom wycieczkowym to turystyce masowej zadano cios. Już ją potępiono za szkody, jakie wyrządza w Wenecji czy gdzie indziej, a teraz ucierpi z powodu nieuchronnego spadku poziomu życia i traumy, jakiej doświadczyło wielu podróżnych na świecie. Jeśli chodzi o linie, to będą musiały poradzić sobie jednocześnie z rosnącą popularnością telepracy, spadkiem liczby zorganizowanych podróży, ruchu turystycznego i biznesowego, który skaże wielu na bankructwo i zmusi do rozważenia fuzji między firmami.
Państwa członkowskie solidarnie – i na darmo – próbują ratować przedsiębiorstwa z przeszłości, a nie wspólne inwestować w działania, które zapewnią nam zatrudnienie i wysoki poziom życia.
Jutro będziemy musieli zagęścić sieci transportu publicznego, rozwinąć kolej i pociągi nocne, odtworzyć zatrudnienie, przenieść tu wiele gałęzi przemysłu, a nie skupić tylko na tych zaawansowanych technologicznie. Znacjonalizować przemysły farmaceutyczne, a niekoniecznie te samochodowe. Stworzyć centra badawcze na naszych uniwersytetach. Sfinansować przejście na gospodarkę ekologiczną i położyć fundamenty pod europejski potencjał obronny, bo wsparcie amerykańskie jest mniej pewne niż kiedykolwiek.
Właśnie to musimy uwspólnić: inwestycje jutra, a nie długi przeszłości, bo to na fundamentach XXI w., a nie na pamięci XX w., umocni się i odbuduje potęga i dobrobyt Europy. Stany Zjednoczone, Chiny i Unia Europejska to trzy wielkie potęgi dnia dzisiejszego, ale Europa nie ma ani skrystalizowanej władzy politycznej, ani strategii przemysłowej.
Komentarze
Prawie 150 lat temu poeta pisał :
„Trzeba z żywymi naprzód iść,
Po życie sięgać nowe…
A nie w uwiędłych laurów liść
Z uporem stroić głowę.”
I to jest nadal aktualne…..
Wy nie cofniecie życia fal!
Nic skargi nie pomogą –
Bezsilne gniewy, próżny żal!
Świat pójdzie swoją drogą.
Nie chcieliście słuchać Grety – będziecie słuchać korono-wirusa.
Jednak opinia, że ludzie z własnych samochodów masowo przerzucą się na transport publiczny to myślenie życzeniowe, a rower nie jest żadnym rozwiązaniem.
Something po.ebalos w unowoczesnianiu bloga? Czy moze moj komputer Gatesowaty chodzi na innych obrotach? Tak czy inaczej, jeden podobno komentarz juz jest a ja go nie widze
@Orteq’u – ja widzę, to ci powinno wystarczyć. Widzę nawet dwa, w tym jeden to fragment poezji Asnyka z frazą ” bezsilne gniewy, próżny żal!”
Jest tzw. poezja zaangażowana.
Pocalujta wojta. Jesli potraficie dotrzec do komentarzy pod nowym wpisem. Ja nie potrafie. Pod starym wpisem jakos potrafie. Wiec tam umieszczam swoje komentarze.
Sam nie wiem po co w tym bezholowiu europejsko-blogowym. Chyba ze to mnie sie everything sowsiem pojebalos. Jesli tak to odszczekam
Program uzdrowienia przedstawiony przez Gospodarza jest godny uwagi. Wynika z niego że najważniejszym celem staje się człowiek i jego podstawowe potrzeby jako ochrona zdrowia czy prawo do pracy. Przyjemności i konsumpcjonizm które tak chetnie stawiano jako cel życia i wyżycia się okazały sie przy innych wartościach niewiele warte jako dobra społeczne, wręcz zabójcze dla przyszłości planety. Cały ten nowy ład wraz ze wzrostem odpowiedzialności państwa i propozycją uspołecznienia ważnych dla życia działów gospodarki jest nam skądś znany.
Ale czy to wspomnienie miał na myśli Pan Guetta? – ja powątpiewam; raczej sytuacja jest poważna i wymaga działań ratujacych obecny system.
@Orteq – czy ty widzisz moje komentarze?, bo ja twoje jak najbardziej – więcej wyczuwam nastroje na odległość.
Czyli mamy teraz do dyspozycji skromnych wymiarów ramkę z dwiema skośnymi kreseczkami w prawym dolnym rogu, sa tak małe że nieomal niezauważalne. W tę ramkę możemy wpisać cokolwiek, ja właśnie tak zrobiłam i kiedy uznamy że nie mamy nic więcej do powiedzenia klikamy w drugą jeszcze mniejsza ramkę z napisem: OPUBLIKUJ KOMENTARZ. Między dużą a małą ramką jest jeszcze podpis, w tym przypadku @żabka konajaca.
Zawsze kiedy znajdzesz tak podpisany komentarz klikaj w znak plus w kółeczku w prawym górnym rogu.
Ps. właściwie to nie rozumiem dlaczego nie widzisz swoich komentarzy, ja wyraźnie przeczytałam „Pocalujta wojta.” – co to ma być?
Czyli, Marx miał rację……
Celem socjalizmu miał być wszechstronny rozwój człowieka.
Celem kapitalizmu jest tylko ZYSK…..
Neoliberalizm i Konsensus Waszyngtoński, jako dogmat postawiły tezę, że jedynie prywatyzacja wszystkiego jest słuszna.
Niewidzialna ręka rynku załatwi wszystkie problemy.
Nie wyszło……
Padają kolejne dogmaty
-limity zadłużenia
-zaniechanie planowania gospodarczego
-swobodne ustanawianie cen rynkowych
-swobodny przepływ ludzi, kapitałów, usług
-Państwo jako „nocny stróż”
Wiec szanowni politycy europejscy.
Do cholery, zróbcie jakieś scentralizowane PAŃSTWO z wszelkimi jego atrybutami.
Nie da się zarządzać 500 milionowym społeczeństwem tak, jak dotychczas- ciągnąc w imię interesu narodowego w swoją tylko stronę.
Orteq
Jak nie możesz normalnie, wejdź przez archiwum.
Kliknij w kwiecień.
5 komentarzy czeba bylo zeby siem komentowanie na blogu zamiejscowilo? A niech mu blogowi bendzie.
Fakt pozostaje faktem: ten akurat blog to jakis dziwolag internetowy. Pomozcie, ludy. Bom ja jest na down sciezce Calvina. Czy innych niewydarzencow
Tak, wiesku . Ale czy ty nie widzisz, ze ten NASZ blog zostal zahajdzekowany przez pewnych wesolkow, zapytam ja ciebie
Na klawiature wlazl mi znowu troll. Ten na ka. Bul d.pa i kamieni kupa
@Orteq odpisałam ci pod poprzednim wpisem. A teraz eksperymentalnie dam wszystki plus.
ORTEQ
16 KWIECIEŃ 2020
Swego czasu, na blogu Wosia, toczyła się dyskusja o jakimś nowym modelu gospodarczym, dochodzie gwarantowanym.
Wychodzi na to, że obecnie- pod wpływem paniki- te wszystkie dawne projekty nie do zrealizowania ponoć, będą wprowadzane w życie.
Czyli, dobry wirus nie jest zły…….
Kiedyś śmieszył mnie w „Konopielce” ten konflikt Kaziuka ze społecznością wsi w sprawie narzędzia do koszenia zboża. Tradycja nakazywała sierpem a Kaziuk użył kosy, która jak wiadomo służy do koszenia trawy „bo tak szybciej!”
„Ale po co szybciej ?” – dziwili się pozostali.
Gdy zaczęły mi się podobać stare przeboje Sipińskiej ( wg mnie oznacza to początek starości ) sam zacząłem się zastanawiać – „a po co ten świat tak zapierdala ?” i zacząłem rozumieć adwersarzy Kaziuka.
https://forsal.pl/swiat/aktualnosci/artykuly/1469349,pandemia-koronawirusa-przyniesie-spoleczne-rewolucje-stare-rezimy-moga-zostac-zmiecione-z-powierzchni-ziemi-opinia.html
===========
Kryteria uliczne?
Niektóre prognozy mówią, że wirus nigdy nas nie opuści.
Inne, że co najmniej dwa lata bedzie szalał.
Ciekawe, kiedy media na rozkaz swych właścicieli, przestaną szaleć, wyciszą problem?
@Witold
Jednak opinia, że ludzie z własnych samochodów masowo przerzucą się na transport publiczny to myślenie życzeniowe, a rower nie jest żadnym rozwiązaniem.
Transport publiczny sprzyja szerzeniu się epidemii, co osłabi jego atrakcyjność na krótką metę. Zanim można będzie wrócić do jego promowania, musi powstać system szybkiej identyfikacji zakażeń nowymi patogenami i reakcji na zagrożenia epidemią. System taki musiałby objąć cały glob, aby być skuteczny, co jest obecnie możliwe dzięki technologii cyfrowej ale wymaga współpracy międzynarodowej oraz odpowiednich inwestycji. Miejmy nadzieję, że Trump przegra wybory a kraje bogate we własnym choćby interesie wezmą na siebie ciężar finansowania takiego systemu. Groźba kolejnych pandemii może to wymusić.
Nie chcieliście słuchać Grety – będziecie słuchać korono-wirusa.
W sieci krążą różne wieści o odradzaniu się przyrody dzięki lockdown ale to raczej bajki. Grety jeszcze będziemy musieli słuchać.
„Znacjonalizować przemysły farmaceutyczne”
To w pierwszej kolejności !!!
W drugiej kolejności zmienić zasady funkcjonowania służby ZDROWIU LUDZKIEMU by usunąć sprzeczność interesów lekarzy i pacjentów.
Każdy z nas woli zachować zdrowie niż być leczonym z choroby jaka mu się przytrafiła – długo, nieskutecznie a często z powikłaniami groźniejszymi od samej choroby.
Jednak w obecnym systemie lekarz nie jest zainteresowany zdrowym pacjentem – to żaden klient.
Jest wynagradzany za LECZENIE a nie za WYLECZENIE czyli za ILOŚĆ pracy a nie za jej EFEKT.
Pisałem na ten temat wielokrotnie i nie chcę się już powtarzać.
2020-04-16 12:53
Rav86
Nawet Interia „straszy”
Świat u progu katastrofalnej dewaluacji dolara
„Zauważają to Chińczycy. Anglojęzyczny Global Times napisał, że: „jako jeden z największych kredytorów amerykańskiego długu, Chiny muszą uwzględnić wpływ drukowania pieniędzy w Stanach Zjednoczonych i zachować odpowiednie środki ostrożności w odniesieniu do struktury chińskich rezerw walutowych”. Tłumacząc to ostatnie zdanie z dyplomatycznego angielskiego, na potoczny polski, można zrozumieć, że: Chiny poważnie rozważają scenariusz, w którym dolary i amerykańskie obligacje z chińskich rezerw walutowych trzeba będzie natychmiast wyprzedawać, ponieważ działania Waszyngtonu doprowadzą do globalnej inflacji i katastrofalnej dewaluacji samej amerykańskiej waluty. Możemy założyć, że Pekin tym samym, wysłał publiczne ostrzeżenie do Waszyngtonu.”
https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-cien-koronawirusa-nad-swiatowa-gospodarka,nId,4428485
============
Widzę podobnie.
Tu leży PRAWDZIWE zagrożenie dla świata.
Kikkhull
Projekt STOP 447 dzisiaj w sejmie.
„Według Roberta Kropiwnickiego (KO) projekt „nie nadaje się do dalszych prac”; poseł złożył wniosek o jego odrzucenie w pierwszym czytaniu podkreślając, że „mienie bezdziedziczne w Polsce jest uregulowane”.”
Po to Grodzki był w USA i spotkał się z senatorami. W prasie w USA pojawiły się artykuły, że trzeba bronić demokracji w Polsce. No i potem ta Peloni też nim zrobiła sobie fotki w Polsce. Totalni nic więcej nie moga już obiecać, bo PiS został największym sojusznikiem USA. Ostatnie co jeszcze mogą przehandlować, to 447 za władze w Polsce.
==================
Czyli, elity kompradorskie w akcji…..
Przez ostatnie 2 miesiące świat żyje pandemią koronawirusa. Media codziennie relacjonują sytuację podkręcając strach i wywołując panikę wśród społeczeństwa. Efekt jest taki, że po raz pierwszy w historii zamknięto dosłownie 1/3 globalnej gospodarki. Wszystko w imię naszego dobra i powstrzymania pandemii, na którą do tej pory zmarło ponad 100 tys. osób, co niewątpliwie jest tragedią. Sytuacja wygląda jednak zupełnie inaczej jeżeli weźmiemy pod uwagę, że na świecie żyje prawie 8 mld ludzi oraz, że tylko od początku roku zmarło na różne choroby prawie 16 mln osób, czyli jakieś 160 razy tyle, co „z powodu koronawirusa”. Celowo wziąłem w cudzysłów „z powodu”. 99% osób, które zmarły, a u których zdiagnozowano wirusa, cierpiało na inne ciężkie choroby. Nie sposób zatem powiedzieć jednoznacznie co ostatecznie przyczyniło się do śmierci chorego.
https://independenttrader.pl/kto-zyska-na-zniszczeniu-gospodarki.html
============
Głos rozsądku……
Wiesku,
Jak bys nie kompinowal, d.pa zawsze z tylu. Podczas gdy korona bedziesz krolowala zawsze z przodu. Az prze minie jak wszystkie inne zarazy przed nia przeminely.
Daj seczego
Tylko zmarlych szkoda.
Bo tymi zmarlymi mozemy byc my. Dziadki blogowe
Kruku daragaja
Mozesz sie objawic w nieco pelniejszej krasie?
Przyznam do czegos
Nie umiem stapac na paluszkach gdy otwarta rozmowa sie odbywa. Przypadlosc taka
Chris Cuomo z CNN
Czy on zostanie hersztem? Bo braciszek Andrew Gubernatorial
https://www.unz.com/pbuchanan/will-covid-19-retire-the-worlds-policeman/
===========
Nieoczekiwany efekt……
W gospodarkach uprzemysłowionych, gdzie około 70% siły roboczej pracuje w sektorze usług, niezliczona liczba firm w niezliczonych branżach upadnie w wyniku krachu finansowego, który przyćmiewa Wielki Kryzys.
Obejmuje to całe spektrum prawdopodobnie 47 milionów amerykańskich pracowników, którzy wkrótce zostaną zwolnieni – przy gwałtownym wzroście stopy bezrobocia do 32% – aż do ostrzeżenia Oxfam, że do czasu pandemii ponad połowa światowej populacji 7,8 miliarda ludzi mogłaby żyć w biedzie.
Według najbardziej optymistycznego scenariusza Światowej Organizacji Handlu (WTO) do 2020 r. – który z pewnością stanie się nieaktualny przed końcem wiosny – handel światowy skurczy się o 13%. Bardziej realistyczny i mroczny scenariusz WTO przewiduje globalny spadek handlu o 32%.
http://www.informationclearinghouse.info/55050.htm
===============
Czasem, lekarstwo jest gorsze niż choroba……
Trumpem poleciales. A fe. I zygi zygi
dzisiaj na pewno nie jest 1 kwietnia, stąd te doniesienia należy taktować poważnie. I teraz wszystkie teorie rewolucyjno spiskowe mogą wziąć w łeb.
https://wiadomosci.wp.pl/lek-na-koronawirusa-minister-nauki-brazylii-mamy-preparat-na-covid-19-zapowiada-testy-na-chorych-6500648008222849a?utm_medium=push&utm_source=pushpushgo&utm_campaign=WPWiadomosci-push
Dobranoc.
Z tym lekarstwem gorszym niz choroba to ja nie wiem
Facet kupił nową lodówkę. Aby pozbyć się starej, wciąż niby działającej, wystawił ją przed domem, wywiesiwszy tabliczkę: „Za darmo. Chcesz, bierz.” Przez trzy dni lodówka stała tak, że nikt nie popatrzył nan ani dwa razy. Facet końcu sie domyslił, że ludzie byli zbyt nieufni wobec jego oferty. Więc zmienił tabliczke: „Lodówka na sprzedaż – 50 $”. I juz następnego dnia ktoś ja podpieprzył! Efekt osiagniety? Alez jak najbardziej.
Jest cena, znajdzie sie kupiec. Wiec lekarstwo lepsze od choroby czy nie lepsze, ja siem zapytujem
„Państwa członkowskie solidarnie – i na darmo – próbują ratować przedsiębiorstwa z przeszłości, a nie wspólne inwestować w działania, które zapewnią nam zatrudnienie i wysoki poziom życia.”
W drugim z kolei artykule widze mysl o „przedsiebiorstwach z przeszlosci”. Jednak w wiekszosci sie przynaje, nie bardzo wiadomo jak bedzie wygladala przyszlosc po wygasnieciu epidemii. Nalezy zalozyc, ze pojecie „przesiebiorstwa z przeszlosci” odzwierciedala osobiste poglady Autorow i nie ma wiele wspolnego z glebsza analiza.
Co do zapewnienia zatrudnienia i wysokiego poziomu zycia nalezaloby te pojecia uscislic. Rzecz w tym, ze w obecnym modelu ekonomicznym obie te rzeczy zostaly osiagniete w wyniku niepohamowanej konsumpcji ( rozumianej w szerokim sensie i obejmujacej rowniez zasoby naturalne globu). Na przyklad, obecnie istnieje bezposredni zwiazek miedzy wyprodukowana i sprzedana iloscia samochodwo a poziomem zatrudnienia i jakoscia zycia tej czesci spoleczenstwa zwiazanej w jakikolwiek sposob z przemyslem motoryzacyjnym. Przyjmijmy, ze przemysl motoryzacyjny, jakim jest obecnie, zniknie i stanie sie przemyslem marginalnym bez wiekszego znaczenia dla wielu gospodarek. Za bardzo nikt nie kwapi sie z odpowiedzia na pytanie, co zrobic z tym, ktorzy straca prace. Jakis czas temu czytalem ciekawy wywiad z osoba reprezentujaca instytucje zajmujaca sie programami przejscia do tzw. „zielonej ekonomii”. Na pytanie, co zrobic z tymi, kotorzy w efekcie straca prace w przemysle wydobywczym, odpowiedz byla prosta: programy przejscia do „zielonej ekonomii” nie gwarantuja tym ludziom zatrudnienia.
Marianie,
Czy ty mozesz wziasc na wstrzymanie
Pryeprasyam ya jibrisy. Ten na ka operuje wlasnie. Cale swe paskudne yzcie spedyil hakujac w internecine. On tak juy ma. Ten Wieslaw towaryzsy y Grodna.
Kreatura. No ale tz nie biery sobie nicyego do serca. On tak juy ma. Ten EDD
Edwar D Dana siem nayzwa ta kreatura. Tanaka po tutejsyemu blogowemu
Pocalujta
nie można otworzyć komentarzy
To nie jest prawda. Wirus jest wysoce skoncentrowany w najbiedniejszych hiszpańskich i czarnych dzielnicach Queens i Bronx. Śmiertelność wirusowa wśród Latynosów wynosi 22 osoby na 100 000; dla czarnych 20 na 100 000, podczas gdy stawka dla białych wynosi 10 na 100 000. Nawet w przypadku białych jest to zwodnicze, biorąc pod uwagę gorące punkty w odizolowanych żydowskich enklawach chasydzkich na Brooklynie w porównaniu z brakiem białych zgonów w obszarach o wysokich dochodach. Biedniejsi ludzie są bardziej narażone na śmierć w domu niż w szpitalu, a więc wzrostem w at-home zgonów, w większości nigdy nie testowane, sugeruje, że śmiertelność dla wirusa jest bycie pod liczona. Ogólnie wirus jest dwa razy bardziej zabójczy dla Latynosów i Czarnych niż białych w Nowym Jorku.
https://www.theamericanconservative.com/articles/rich-and-healthy-vs-poor-and-dead-in-nyc/
============
Lepiej być bogatym, białym, młodym, niż biednym, starym, kolorowym…
https://www.theamericanconservative.com/articles/whats-next-italexit-or-a-european-union-crack-up/
@wiesiek59 godz.12:32 – puenta całego przekazu jest taka:
” W rzeczywistości istnieje inna możliwość, która również jest trudna, ale nie wydaje się już chimerą: upadek Unii Europejskiej. Gdyby całe europejskie rusztowanie się zawaliło, nie byłoby już potrzeby Italexitu. W całej Europie Południowej wielu obywateli pyta, jaki jest sens ponadnarodowego podmiotu, który jest drogi i uciążliwy z prawnego punktu widzenia, ale nie jest w stanie zapewnić odpowiednich rozwiązań ponad 120 milionom obywateli Włoch, Hiszpanii i Portugalii w tak dramatycznym momencie?”
Z tego co przeczytałam we wpisie Gospodarza teraz głównym zmartwieniem jest aby dramatyczna sytuacja więcej się nie powtórzyła. Stąd propozycje większej igerencji państwa w gospodarkach krajów i priorytet ochrony zdrowia obywateli. Także przewartościowanie dotychczasowych ideii dotyczących naszej obecności na ziemi. Np. w temacie komunikacji -transport zbiorowy który ma w Europie długą tradycję i są miasta gdzie przemieśzczanie się samochodem, a szczególnie takim z jednym pasażerem będącym zarazem kierowcą jest kosztowną zabawą. Z kolei, nasz kolega @Kaesjot odnalazł propozycję upaństwowienia produkcji leków aby zapobiec wzbogacaniu się na ludzkim zdrowiu. Ja myślę że nie ma potrzeby rozwiązywania sprawdzonych struktur służących całym społecznościom i narodom z jednym zastrzeżeniem aby skupić się na sprawach gospodarczych a nie politycznych. Te ostatnie stawiają UE złe świadectwo stronniczości a nawet ingerencji tam gdzie organizacja nie ma i nie powinna mieć nic do powiedzenia.
@Marian W.O. – stracić pracę. I umrzeć.
Praca jest dobrem zarówno dla pracownika jak i dla chlebodawców* – ci ostatni przekonali się właśnie jak siła ludzich mięśni jest niezbędna do przetrwania ich biznesów. Także rozum i wiedza w przypadku ograniczeń wprowadzonych przez UK – z przyjemnością przyjmą wyuczonych, wykwalifikowanych pracowników np. Polaków, którzy wiedzę zdobyli za pieniadze podatników swojej ojczyzny.
https://www.aljazeera.com/news/2020/04/eastern-europeans-flown-vital-jobs-uk-german-farms-200416184050312.html?utm_source=scroll7
A gdyby tak ując nieco od ust praco-chlebodawcom? I wprowadzić płace wystarczające na cały miesiąc za jedynie dwa przepracowane tygodnie? Np co drugi dzień, np. 4 godziny dziennie?
W pale się nie mieści i słusznie – tak zostaliśmy wychowani, szczególnie w ostatnim 30-leciu; tyrać aż do śmierci.
*do serca sobie wzięli tę odpowiedzialność pracodawcy, płacą na suchy chleb z wodą. – „Pracodawcy, którzy zgłaszają do nas oferty najczęściej proponują minimalną pensję” – to opnia urzędów pracy.
@orteq – niedobrą masz sytuację, stresujacą. Czy masz zaistalowany program antywirusowy?
@wiesiek59 – możesz posłużyć radą?
@zabka konajaca,
Stosunki w miejscu pracy sa praktyczna egzemplifikacja zasad dzialania systemu obecnie rzadzacego zyciem mieszkancow globu. Kazdy z nas, zyjacy wystarczajaco dlugo ma swiadomosc zmian jakie nastapily w zyciu spoleczenstw. Wileu poblicystow , dzialaczy czy ekspertow rozposciera obecnie przed spoleczenstwami wizje kolejnego raju czyli „zielonej ekonomii”. Jak ze wszystkim, „diabel tkwi w szczegolach” a tymi nie za bardzo chca sie zajmowac, gdyz liczy sie tzw . wiekszy obraz. Od czasu do czasu jednak szczegoly wyplywaja na powierzchnie i rzecz wyglada na daleka od propagowanego raju – najzwyczajniej w swiecie w zyciu nie ma niczego za darmo.
cały artykuł na na celu przekonać czytelnika że to nie zwierzęta są odpowiedzialne za pandemię a jeśli już, to osłabienie i zawirusowanie ma miejsce w przypadku ludzkiego okrucieństwa wobec zwierząt. W temacie okrucieństwa czy pospolitej nieczułości zgadzam się z autorem*. podobnie jak z teorią o ludzkim udziale w tworzeniu broni biologicznej. I kiedy czytelnik jest już pewny winy badaczy z Wuhan lub z innego światowego laboratorium, znajduje na koniec takie pouczenie:
„Jeśli znajdziesz nietoperza na ulicy lub w innym nietypowym dla niego miejscu, nie dotykaj go gołymi rękami. Można go zebrać ostrożnie do pudełka i wezwać specjalistę dla swojego regionu”
https://magazyn.wp.pl/wiadomosci/artykul/koronawirus-jego-zrodlo-to-mokry-targ-w-wuhan-sa-inne-tropy
* jawne przypadki obojętności na potrzeby czy okrucieństwo wobec zwierząt są głoszone na blogach „Polityki”. Wśród kregów mających się za wyjatkowych w temacie wyznawanych zasad czy wartości. Tak było podczas dyskusji o wystrzelaniu tysięcy kotów w Australii czy o zapokojeniu podstawowych potrzeb bezdomnego psa. Zaprezentowano skandaliczne, nieludzkie postawy.
@wiesiek59, czy dla ciebie przykład Szwecji bardzo różniącej się od innych krajów w czasie pandemii jest pozytywny?
Takie odniosłam wrażenie. Tymczasem postwę szwedzkiego rzadu zdążył skrytykować nawet Prezydent Trump który chetnie otworzyłby gospodarkę już dziś, gdyby nie liczył sie z wynikami przyszłych wyborów.
Podobnie postąpiła nielubiana przez niego organizacja WHO :
„Krzywa” Szwecji – wskaźnik infekcji i zgonów spowodowanych przez koronawirusa – jest z pewnością bardziej stroma niż w wielu innych krajach europejskich o surowszych środkach. Badanie przeprowadzone przez Imperial College London oszacowało, że 3,1% szwedzkiej populacji zostało zarażonych (według stanu na 28 marca) – w porównaniu do 0,41% w Norwegii i 2,5% w Wielkiej Brytanii.
Jeśli chodzi o zgony, do 8 kwietnia koronawirus był przyczyną 67 zgonów na milion szwedzkich obywateli, według szwedzkiego Ministerstwa Zdrowia. Norwegia poniosła 19 zgonów na milion, Finlandia siedem na milion. Liczba zgonów wzrosła w środę o 16%.”
Nieomal 10 dni pózniej dane w przypadku Szwecji są następujące:
– zarażonych 13,2161,400-
– zmarłych 1, 400
– wyleczonych – (zero)
Podawałam już adres strony, jeszcze powtórzę:
https://www.bing.com/search?q=Coronavirus+updates&filters=tnTID%3a%22B28B1745-C44D-4d83-981E-2DB51359A36F%22+tnVersion%3a%223485970%22+segment%3a%22popularnow.carousel%22+tnCol%3a%222%22+tnOrder%3a%2274160ffa-bdda-402c-ae61-09847e5dc765%22&FORM=BSPN01&crslsl=0
na pewno chciałbyś przeczytać reprymendę przezornego i wzorowo reagujągego przywódcy:
https://www.cnn.com/2020/04/10/europe/sweden-lockdown-turmp-intl/?hpt=ob_blogfooterold
@ zabka konajaca,
„Badanie przeprowadzone przez Imperial College London oszacowało, że 3,1% szwedzkiej populacji zostało zarażonych (według stanu na 28 marca) – w porównaniu do 0,41% w Norwegii i 2,5% w Wielkiej Brytanii.”
W roznych miejscach podawane sa rozne liczby i statystyki. Moim zdaniem najczesciej sluza jako podpora dla uzasadnienia jednego czy drugiego spososbu dzoalania wobec pandemii.
W miniony poniedzialek na konferencji prasowej wystapil tutejszy ekspert ds. walki z epidemia. Jest czlonkiem wiekszej grupy ekspertow doradajacych rzadowi. W prezentacji zwrocil uwage na istotna sprawe. Powiedzial wyrazni, e tzw. lockdown nie zapobiega rozprzestrzenianiu sie epidemii. Jest wprowadzany by zapobiec naglemu „zalaniu” systemu opieki zdrowotnej przez niekontrolowana fale zarazonych. Jesli Profesor ma racje, na codzien zajmuje sie zagadnieniami epidemii, to lockdown nie sluzy bezposrednie ochronie obywateli. Bezposrednio chroniony jest system opieki zdrowtnej a dopiero poprzez ta ochrone my, obywatele. Za tym kryje sie rowniez istotny fakt, ze czynniki wplywajace na szybkosc z jaka epidemia sie rozprzestrzenia sa nie do konca poznane i zbadane. W efekcie rozne statystyki sa zbiorem liczb cos mowiacyc ale nie do konca i nie za bardzo rozumianych.
https://forsal.pl/gospodarka/aktualnosci/artykuly/1470008,koronawirus-kryzys-zachod-kontra-azja-le-figaro-rozpoczelo-sie-stulecie-azjatyckie.html
===========
Zamiast „wartości europejskich”- „wartości azjatyckie”??????????
ŻABKA KONAJĄCA
18 KWIECIEŃ 2020
Szwedzi dostosowali strategię do swoich własnych- unikalnych warunków.
Mając dobrą służbę zdrowia, socjalną, mogą sobie pozwolić na długofalową strategię zwalczania wirusa.
Za miesiąc czy dwa, można będzie podsumować efektywność działania w różnych krajach.
Na razie, jest to niemozliwe ze względu na nieporównywalność danych, metodologii liczenia zgonów, klasyfikacji ich przyczyn, różnych środków medycznych, leków stosowanych.
Co roku, w każdym kraju, umiera 2-3% populacji, bez względu na wszystko.
Coronawirus zawyży tą liczbę co najwyżej o promile, choć nawet wzrost o 1% nie będzie z punktu widzenia funkcjonowania kraju tragedią.
Tragedią będą skutki ekonomiczne, które dotkną co najmniej 50% populacji danego kraju.
Marian.W.O – 18 Kwiecień 2020, 8:23
„czynniki wplywajace na szybkosc z jaka epidemia sie rozprzestrzenia sa nie do konca poznane i zbadane. W efekcie rozne statystyki sa zbiorem liczb cos mowiacyc ale nie do konca i nie za bardzo rozumianych.”
Dokladnie Marianie. To dlatego nazwa ‚coronavirus’ byla poprzedzana slowkiem ‚novo’. Byla poprzedzana. Jesli wciaz jeszcze jest poprzedzana to juz tylko czasami..
W prawdziwej medycynie – a wiec nie w tej upolitycznionej jak sto mefistofili – tym poprzedzajacym slowem jest ‚primary’. Oznaczajacym: nie wiadomo skad to diabelstwo przyszlo.
Ta niewiedza zarezultowala na przyklad tym, iz w Singapurze, oraz w Japonii, nastapil juz NAWROT choroby. Ten nawrot w Singapurze jest o wiele silniejszy niz pierwsze uderzenie COVID-u
żabka konająca – 6:56
„niedobrą masz sytuację, stresujacą. Czy masz zaistalowany program antywirusowy? @wiesiek59 – możesz posłużyć radą?”
Program dziala tylko na komputerach apple. Na gatesowych slabo. Troll/hacker o dawnym nicku EDD – dzisiaj skrzetnie usunietym z blogosfery – penetruje MS jak tylko chce od sporej juz ilosci lat. wiesiek59 wszystko na ten temat wie bo sam byl przedmiotem tych pierepalek, wiele lat temu. Nie wiadomo dlaczego ani slowa nie pisnie na ten temat. Widzac jakie postepy EDD poczynil na blogach POLITYKI zaraz potem jak jak go Lukaszenka wypedzil z Grodna jako ochlaptusa.
Ah, dajmy odskocznie
Hrabia z Hrabiną tańczą walca na wielkim balu.
– Psst, hrabino, teraz kręcimy się w drugą stronę.
– Dlaczegóż to, mój hrabio?
– Kończy mi się gwint w protezie…
ORTEQ
18 KWIECIEŃ 2020
10:03
Zamontuj sobie CCCleaner, Spybot, Kaspersky, a problemy znikną.
Wystarczy raz w tygodniu przejechać tymi szczotkami twardziela.
Nawet w wersji free, to działa.
Dotychczas zidentyfikowane mutacje oznaczono jako A, B i C. Typ A jest oryginalnym genomem ludzkiego wirusa odkrytym u nietoperzy i nie był dominującym typem wśród osób zakażonych w Wuhan. Zmutowane wersje wariantu A pojawiły się u zarażonych Amerykanów, którzy przyjechali z Wuhan. Podobnie dużą liczbę wirusów typu A znaleziono u pacjentów w Australii. Dominującym typem wirusa w Wuhan był typ B. W Europie z kolei dominuje wariant C.
https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/koronawirus-sars-cov-2-nieustannie-mutuje-jedna-szczepionka-moze-nie-wystarczyc-wyleczyc
===========
Co nas nie zabije, nas wzmocni……
Wersja przeznaczona dla Anglosasów jest najbardziej zjadliwa?
Używa się zamiennie określeń „zarażonych” i „zakażonych” a są dwa różne pojęcia.
„Zarażony” – to osoba, która miała kontakt z wirusem czy innym patogenem i jego nosicielem zatem. jak przypuszczam zarażony to jest każdy z nas. Natomiast osoba „ZAKAŻONA” to ta, u której patogeny przedostały się do wnętrza organizmu i atakuje komórki naszych organów.
@żabka konająca – u nas zdrowiem ludzi nie zajmuje się służba zdrowia lecz BIZNES MEDYCZNY. Nie wyklucza to przypadków, że są lekarze pomagający ludziom ale większość wybiera ten zawód, bo „z niego jest niezła kasa” jak kiedyś powiedział mi znajomy młody lekarz ( wtedy jeszcze student medycyny ) i tak myśli większość z nich.
A teraz muszę się wziąć za szykowanie obiadu a potem do ogrodu .
Gospodarka w społeczeństwie
Pod wpływem globalizacji doszło, jak pisał filozof Zygmunt Bauman, do „rozwodu mocy z polityką”. Dokonało się to w następstwie deregulacji sektora finansowego, tworzenia łańcuchów produkcji oplatających glob, w których wykorzystuje się tanią siłę roboczą oraz surowce całego świata, prywatyzacji sektora publicznego, komercjalizacji usług publicznych. Państwo narodowe wpadło w sidła korporacji, uzależniło się od sektora finansowego z powodu zadłużenia. Dopiero pandemia zmobilizowała państwo do działania i do ataku na jeden z dogmatów na własny temat – państwo minimum to bowiem mit.
https://forsal.pl/gospodarka/prawo/artykuly/1469858,panstwo-pozostalo-jedyna-sprawna-instytucja-dzialajaca-w-czasie-zagrozenia.html
===========
Zgadza się.
Potrzebny jest tylko jeden element.
UMOWA SPOŁECZNA pomiędzy elitami a resztą społeczeństwa.
Kraje rozwinięte stać na takie unormowania.
Patrz- Skandynawia, Niemcy.
W reszcie krajów bywa różnie.
W momencie gdy życie pod wpływem mediów stało się nagle cenne, ciekawy jest rozziew zarobków pomiedzy sektorem zdrowia, służb medycznych, a sektorem finansowym.
Pielęgniarki dalej na umowach śmieciowych, z najniższym wynagrodzeniem?
Za narażanie życia trzeba PŁACIĆ.
Gospodarzu Najszanowniejszy!
Napisal Pan:
‚Musimy uwspólnić: inwestycje jutra, a nie długi przeszłości’
Zapytam niesmialo: a co z tymi dlugami przeszkosci? Przyslowiowy ‚kolega’ je bedzie splacal?
No ale nie badzmy zbyt malostkowi. Lepiej spojrzmy jak dalej Pan sie futurologicznie wyzwierzyl :
‚Jutro będziemy musieli zagęścić sieci transportu publicznego, rozwinąć kolej i pociągi nocne, odtworzyć zatrudnienie, przenieść tu wiele gałęzi przemysłu, a nie skupić tylko na tych zaawansowanych technologicznie. Znacjonalizować przemysły farmaceutyczne, a niekoniecznie te samochodowe. Stworzyć centra badawcze na naszych uniwersytetach. Sfinansować przejście na gospodarkę ekologiczną i położyć fundamenty pod europejski potencjał obronny’
Trzeba przyznac, ze ta recepta wyglada na wynikajaca z realiow dzisiejszych i brzmi dosyc politycznie poprawnie . Pytanie jakie mi sie nachalnie pcha na klawiature takie tylko jest: co z tym ‚położyć fundamenty pod europejski potencjał obronny’ ?
Polozyc fundamenty? Europejski system obronny? To fakt istnienia NATO, z 30 krajami europejskimi (Turcja tylko w 3% jest w Europie) bedacymi czlonkami NATO, wraz z calym militaryzmem tych krajow, nie zasluguje na miano fundamentow? To czym w koncu ta NAJWIEKSZA SWIATOWA POTEGA militarna jest? Malym pikusiem pewnie..
Takie pztania sie nasunelz
Aha, troll, ten na ka, ynowu namieryzl klawiature mojego peceta. Cyas na uciecyke w swiat Jobsa i Woyniaka
PS. Napisal Pan jesycye Panie GospodaryuŁ
Stany Zjednoczone, Chiny i Unia Europejska to trzy wielkie potęgi dnia dzisiejszego, ale Europa nie ma ani skrystalizowanej władzy politycznej, ani strategii przemysłowej.
A gdyie Rosja yapztujem ja. Brakuje jej tu bolesnie . Ynaku yapztania nie wpusycya mi ta gnida. Ateistzcyna nibz. Co ya pryzpadek
Czy gnida o inicjalach WR opuscila juz ten moj pecetowy komputer? Wyglada na to, ze moze opuscila. Pewnie nie na za dlugo jednakze. Co za gnida. Wchodzi jak chce filtry go przepuszczaja. Sorry wiesku
https://www.sw.gov.pl/uploads/resized/0_0_512_512_resize_99ccb3f91a952bce60c1aaef6862439e0e92ab52.jpg
Ze @wiesiek59 nie chce sie podzielic swoimi doswiadczeniami z ta gnida WR, trolujaca na blogach POLITYKI, i nie tylko POLITYKI, to dziw nad dziwy. Czyzbys, wiesku, nie pamietal Wujaszka Wani sprzed ok. 10 lat? Blog byl pod nickiem Edwar D Dana. Torlin niejaki tam sie udzielal. Wraz z Pawlem Lubonskim. Tez niejakim
Podobuje mi siem skrot myslowy ‚matka jest tylko jedna’. Oto dlaczego
Pani w szkole nakazała dzieciom napisać wypracowanie, które miało by się kończyć zdaniem: „Matka jest tylko jedna”. Na drugi dzień pani pyta się dzieci.
– No dzieci przeczytajcie co napisaliście – może zaczniemy od Małgosi.
– Mama jest kochająca przytula nas, układa do snu. Matka jest tylko jedna.
– Gosiu 5 siadaj. Teraz Pawełek
– Mam wyprowadza nas na spacery kupuje nam rowery. Matka jest tylko jedna.
– Pawełku 5 siadaj.
Wreszcie Pani przepytała prawie całą klasę. Pozostał tylko Jasiu.
– Jasiu a ty, co napisałeś?
– W domu balanga, a wódka leje się litrami, goście rzygają na dywan.
Nagle wódka się skończyła, więc matka do mnie: Jasiek skocz do lodówki przynieś dwie wódki. Idę do kuchni, otwieram lodówkę i drę się z kuchni:
Matka! Jest tylko jedna!
Te znaki przestankowe. One moga oglupic nawet niecalkiem trzezwych
@Marian.W.O. -czyli tak: restrykcje pomagaja zmiejszyć liczbe chorych a tym samym złagodzić problemy niedoinwestowanej służby zdrowia. Ja się z tym zgadzam, ale też znajduję pewną odpowiedzialnośc rządzących za losy obywateli. Zauważ że niektórych przywódców dopiero rosnąca liczba chorych i zmarłych zmusiła do działań prewencyjnych, najczęściej o wiele za późno. Najbardziej gardłujący za uodpornieniem narodu poprzez odsiew osobników słabszych został pouczony przez Naturę.
@wiesiek59 „Szwedzi dostosowali strategię do swoich własnych- unikalnych warunków.
Mając dobrą służbę zdrowia, socjalną, mogą sobie pozwolić na długofalową strategię zwalczania wirusa.”
Przypuszczam że są z siebie zadowoleni mimo że na 100 000 osób w Szwecji umiera najwięcej chorych – wczoraj o tym pisałam. Ja oceniam takie działanie jako beztroskę , tym bardzej że ofiarami koronawirusa sa najczęściej mieszkajacy tam uchodźcy. Nie chcę podejrzewać o celowy brak informacji.
pouczajaca historia jak to dobrze być zdrowym a nawet chorym – ale bogatym:
„Fisher Island, analizował raporty z serwisów informacyjnych i przeglądał listy podpisane przez dyrektora medycznego wyspy, aby poskładać historię tego, w jaki sposób wyspa uzyskała testy na obecność przeciwciał, gdy reszta kraju zgłosiła niedobory.
Według „New York Timesa” wyspa wypłaciła University of Miami Health System (UHealth) 17 USD za test za 1800 testów , w sumie 30 600 USD.
Mieszkańcy i niezbędni pracownicy na wyspie powiedzieli, że testy już się rozpoczęły, a poza wyjściem na zewnątrz w celu przetestowania lub odebrania niezbędnych rzeczy, ludzie spędzają resztę czasu skuleni w 3 milionach dolarów.
W oświadczeniu Lisa Worley, rzeczniczka UHealth, przyznała, że zakup mógł stworzyć wrażenie, że niektóre społeczności będą traktowane preferencyjnie w związku z testami.”
Nie ukrywajmy – jest tam pięknie i bezpiecznie i tego właśnie wszystkim czytelnikom życzę:
https://www.businessinsider.com/how-richest-zip-code-fisher-island-got-coronavirus-tests-2020-4?utm_source=notification&utm_medium=referral
@Orteg’u niestety ja padłam ofiarą własnej naiwności i ufności, że ludzie nie są aż tak bardzo demoralizowani. Na szczęście to przeszłość ale dlaczego nie ostrzegałeś wcześniej?
Spotkałam też nick @Anonim, również należał to tej osoby. Mam nadzieję rady od koleżeństwa pomogą pozbyć sie intruza. Dobrych snów – właśnie czytałam że na wskutek stresu zwiazanego z pandemią ludziom śnią sie koszmary. Na przykład takie zdjęcie.
Na dzień dzisiejszy tj. 19 kwietnia od początku roku na świecie zmarło 42 018 tys. ludzi w tym 161 tys. z powodu koronawirusa czyli 1 na 261 zmarłych czyli 0,38%. W odniesieniu do liczby ludności to jest jeden zgon na 48 316 osób! Oczywiście w ogromnej większości przypadków koronawirus był tylko czynnikiem przyspieszającym zgon a nie wyłączną jego przyczyną.
Przykład manipulowania danymi statystycznymi ilustruje przykład opracowania, które znalazłem na stronie wojewódzkiego gdańskiego Sanepidu na temat odry.
Podają dane na temat zachorowalności i śmiertelności na odrę dotyczącą następujących lat ( podam tylko ilość zgonów bo to ważne ) :
– 1960 – 255 zgonów
– 1985 – 5 zgonów
– 1990 – 12 zgonów
– 1998 – 1 zgon i dalej 2001; 2008; 2010, i od 2013 cięgiem do 15.10.2018 – bez zgonów. A co było w tych latach pominiętych – nie pasowały do tabelki ? )
W 1975 wprowadzono obowiązkowe szczepienia a wyszczepialność na poziomie 75% uzyskano dopiero w latach 90-tych.
Oczywiście wniosek z tych danych jednoznaczny – wszystko to zasługa szczepionek !
Tymczasem jeśli do tej tabelki dołączymy dane dotyczące lat 1950-54 gdzie średnia ilość zgonów wynosiła 432 zgony rocznie oraz 1974 ( na rok PRZED wprowadzeniem obowiązkowych szczepień ) w którym spadła ona do poziomu 27 rocznie wniosek jest całkowicie INNY !!!
Nastąpił spadek śmiertelności wskutek odry o 94% PRZED wprowadzeniem obowiązkowych szczepień i żadna ich w tym zasługa !!!
Ponadto – czy czynniki które spowodowały taki spadek śmiertelności po wprowadzeniu szczepień przestały działać ?
Na pewno nie !
Zatem można stwierdzić , że udział szczepień w tym procesie praktycznie jest ŻADEN !!!
I tak to jest obecnie ze statystykami dotyczącymi zdrowia – albo blokuje się publikację niewygodnych danych, wyników badań, pomija się dane nie pasujące do założonej tezy alb zmienia się obowiązujące normy.
Byle biznes się kręcił !!!
Jakoś na blogu red.Szostkiewicza nie ukazał się mój komentarz mówiący m.in. o tym, że od 30 lat wokół polityków, przy znaczącym udziale dziennikarzy wytworzyła się aura, że każdy kompetentny, pragmatyczny , pragmatyczny oraz empatyczny z poczuciem własnej wartości i godności osobistej ucieka od polityki jak diabeł od święconej wody. Różnica między jedną czy drugą opcją jest tylko taka, że jedni robią to co im każą z zachowaniem pozorów i salonowych manier a drudzy robią to prymitywnie i po chamsku.
A zwyczajnie prawdą jest to, że „państwo polskie istnieje tylko teoretycznie”
I tego :bojownik w demokrację i wolność słowa” z czasów komuny dzisiaj, w czasach „demokracji” nie pozwolił tego u siebie opublikować!
@Orteq
Polozyc fundamenty? Europejski system obronny? To fakt istnienia NATO, z 30 krajami europejskimi (Turcja tylko w 3% jest w Europie) bedacymi czlonkami NATO, wraz z calym militaryzmem tych krajow, nie zasluguje na miano fundamentow?
Odpowiedź znajdziesz w https://guetta.blog.polityka.pl/2019/11/26/bomba-macrona/
A gdyie Rosja yapztujem ja.
Pominięcie Rosji w kontekście potęg gospodarczych tłumaczą dane o GDP w 2019r. According to the International Monetary Fund, these are the highest ranking countries in the world in nominal GDP:
United States (GDP: 20.49 trillion)
China (GDP: 13.4 trillion)
Japan: (GDP: 4.97 trillion)
Germany: (GDP: 4.00 trillion)
United Kingdom: (GDP: 2.83 trillion)
France: (GDP: 2.78 trillion)
India: (GDP: 2.72 trillion)
Italy: (GDP: 2.07 trillion)
Brazil: (GDP: 1.87 trillion)
Canada: (GDP: 1.71 trillion)
Według tego samego źródła GDP Rosji = 1.67 trillion (w dolarach ma się rozumieć).
GDP całej UE w 2019r. szacuje się na 18.8 trylionów amerykańskich.
https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_the_European_Union
@Orteq
Już drugi komentarz do Ciebie skierowany zatrzymuje mi moderacja, prawdopodobnie przez zamieszczone linki. Więc streszczę ostatni bez dodawania linków.
Polozyc fundamenty? Europejski system obronny? To fakt istnienia NATO, z 30 krajami europejskimi (Turcja tylko w 3% jest w Europie) bedacymi czlonkami NATO, wraz z calym militaryzmem tych krajow, nie zasluguje na miano fundamentow?
Odpowiedź na Twoje pytania znajdziesz we wpisie Gospodarza z 26 listopada 2019r.
A gdyie Rosja yapztujem ja.
Pominięcie Rosji w kontekście potęg gospodarczych tłumaczą dane o GDP. Nominalny, liczony w dolarach amerykańskich, Produkt Krajowy Brutto prezentuje się w 2019r. następująco:
USA 20.49 tn (trylion amerykański)
UE 18.8 tn
Chiny 13.4 tn
Rosja 1.67 tn
To są dane IMF, łatwe do znalezienia w sieci.
P.S. PKB w 2019r., szacowany wg parytetu siły nabywczej, przedstawiał się inaczej:
Chiny 27.30 tn
UE 22.77 tn
USA 21.44 tn
Rosja 4.34 tn
Jakkolwiek by jednak nie liczyć, Rosja nie gra w tej samej lidze co wymienione przez Gospodarza potęgi gospodarcze.
Widzę, że program “Polityki” zburzył mi tabelki.
@ zabka konajaca,
Rzadzacy, w sumie oplacani za nasze pieniadze, maja obowiazek dbac o nasze dobro, w tym zdrowie. Niemniej w przypadku pandemii zawalili sprawe. Mieli sporo czasu by sie przygotowac i tego nie zrobili – rozne instytucje jak i epidemilodzy od jakiegos czasu , dlugo przed pandemia, ostrzegali i radzili by w ramach „risk management, by podjac odpowiednie kroki.
Ze swej strony zaczalem patrzec na oficjalne dane zarazen oraz smierci i bawic sie tymi liczbami. I tak, dyskutowana wczesniej Szwecja ma w przliczeniu na mieszkanca ten sam wskaznik zarazen co sasiadujaca Norwegia. Gdzie Szwecja wypada zle to w statystyce smiertelnosci, zarowno w stosunku do liczby zarazen jak i calosci populacji. Jest to o tyle ciekawe, ze , jak sadze, poziom sluzb zdrowia obu krajow jest porownywalny.
Jest jednak w tym wszystkim jeszcze kilka ciekawostek. Wsrod krajow europejskich fatalne statystyki maja dwa kraje, ktorych sie specjalnie nie wymienia, mianowicie Belgia i Holandia. Najogolniej Europa nie wypada w tym wszystkim najlepiej. Calkiem zas dobrze prezentuja sie kraje zamorskie, szczegolnie regionu Azji i Pacyfiku.
@zabko @kruku
D.pa zimna. Gnida o nicku lelum polelum 3×4 – pogoniona z blogu przez Calvina, wraca tylnymi drzwiami i mrozi mi klawiature peceta. Taki to usrany los janka muzykanta mi przypadl w udziale.
Niniejsze wstukiwuje na applu
https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=b82adaed3c&attid=0.8&permmsgid=msg-f:1664425997798552509&th=17193aa061b533bd&view=fimg&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ_P2KU8EXjuxxZ-p2IIC3Qk3-bkCilwz7yJw5kk3MWvcqhW5isBPLXVUZccw_-r9Tj-nlUfhOdcqaT7VfTmO03nPVdYGGUz0NhRTGWlTbvDA9vyPPkflU_MKoA&disp=emb
https://mail.google.com/mail/u/0?ui=2&ik=b82adaed3c&attid=0.9&permmsgid=msg-f:1664425997798552509&th=17193aa061b533bd&view=fimg&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ9w32g3feBSl81kapmSPNVRf4bCZ9xfjMfK0HozqqOySsbAbZY3SNE2UvTSX_rK9lLp1D5MMcpRRAaE2s5HtTQiu35DHK8eeoe6rDFgWnCJdE6ZfcgPnqZrah8&disp=emb
http://polaki.org/?p=3060
Udaje sie na system Apple. Tylko taka mam opcje
Znafca napisał(a):
26 marca 2015 o 00:27
Ubolewam nad tym że ten osobnik nie wrócił w worku nylonowym.
https://www.statnews.com/2020/03/17/a-fiasco-in-the-making-as-the-coronavirus-pandemic-takes-hold-we-are-making-decisions-without-reliable-data/
Interesujace
Zbyt ostro to zabrzmialo, toto od Znafcy. A ktoz niby mial zaplacic koszty tego nylonowego worka?
Obecnie jestem na systemie Jobsa/Wozniaka. Moze gnida mnie tu nie dosiegnie?
Wciaz zadziwia mnie @wiesiek59. Czy on NAPRAWDE nie wie co gnida, ta na ka, wyprawia na blogosferze?
O niewiedze na ten temat nie smiem pytam Pana Redaktora POLITYKI. Tego co firmuje swoim imieniem sasziedni blog niedowiarkow.
Red. Baczynski musi miec pelne rece roboty. Zupelnie mu niepotrzebnej w procesie generowania profitow prywatnej firmy.
@MARIAN.W.O , w poleconym przeze mnie artykule była taka informacja:
„Jeśli chodzi o zgony, do 8 kwietnia koronawirus był przyczyną 67 zgonów na milion szwedzkich obywateli, według szwedzkiego Ministerstwa Zdrowia. Norwegia poniosła 19 zgonów na milion, Finlandia siedem na milion.”
W tym zestawieniu Szwecja wypadła niekorzystnie.
Dane z dziś:
Finlandia – ilośc zarażonych 3783, zmarło 94 osoby
Norwegia – ilość zarażonych 7112, zmarło 165 osób
Szwecja – ilość zarażonych 14.385, zmarło 1540 osób
Możesz teraz wyliczyć przyoadki zarażnia i zgonu na 100 000 mieszkańców i to bedzie będą b. małe wskażniki.
coś z pośpiechu mi się pokręciło wyżej ale liczę że tekst jest zrozumiały.
@KAESJOT czy mógłbyś się jasno określić w temacie szczepienia niemowląt i dzieci – czy według ciebie powinno sie zaniechać podstawowych , czy tylko zalecanych? Czy może wszystkich?
Tu masz populane zestawienie.
https://mamotoja.pl/kalendarz-szczepien.html
Orteq
20 Kwiecień 2020
Blogi służą ponoć do dyskusji- dla ludzi NORMALNYCH.
Niektórym, blogi służą do odreagowania stressu……
Sens dyskusji polega na wymianie argumentów, wiedzy, informacji.
Tego nie uświadczysz, gdy chodzi o różne…….osobniki…..
Więc po co się nimi przejmować?
Świat jest obecnie skonfrontowany z kryzysem gospodarczym o rozmiarze podobnym do Wielkiego Kryzysu (1929-1933). Skutki finansowe walki z chorobą covid-19 będą miały, według ONZ, katastroficzny wpływ na dzieci całej planety poprzez ograniczenie zdolności rodzin do zaopatrzenia się w żywność i odcięcie dostępu do podstawowej opieki lekarskiej.
Symulacje ONZ szacują, że w skrajną biedę popadnie od 42 do 66 milionów dzieci, dodatkowo, tj. oprócz „nędzy zwyczajniej”, która dotykała 386 milionów dzieci w zeszłym roku. Mocno wzrośnie obszar niedożywienia dzieci i obecności chorób, których normalnie da się uniknąć.
https://strajk.eu/onz-walka-przeciw-covid-19-moze-zabic-w-tym-roku-setki-tysiecy-dzieci/
==================
Zwalczanie urojonych zagrożeń jest kosztowniejsze, niż tych rzeczywistych.
Ale….
Depopulacja III świata na poziomie 1% to za mało, trzeba dolożyć kilka innych czynników.
Afryka ze swoim zacofaniem, brakiem służby zdrowia, profilaktyki, i tak wyprodukuje gigantyczną bombę demograficzną.
@Orteq’u, przykro mi z powodu twoich kłopotów z komputerem ale nie do końca rozumiem twoja troskę o red. Baczyńskiego. Wygląda na to że Polityka określiła się po jednej ze stron i realizuje swój program, dotyczy to nie tylko układu sił politycznych w Polsce. Stąd takie a nie inne artykuły, wybór Gospodarzy blogów – to ostatnie nie dotyczy zainteresowań pozapolitycznych – np. o sporcie, czy muzyce. Oczywiście komentując tu mamy świadomość gdzie jesteśmy i jeśli budzi to ogromny sprzeciw wenętrzny, można sobie odpuścić. Ale ty @Orteq’u nie podejmuj takiej decyzji, choćby z powodu twoich sympatyków i wiedzy którą masz jeszcze do przekazania. Na wszystkie tematy.
Ps. nie ma potrzeby demonizować szanownego i jego drużyny w końcu w tamtej ojczyźnie też panuje epidemia. I na dodatek są protesty:
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25882199,izrael-protesty-przeciwko-netanjahu-z-zachowaniem-dystansu.html#opinions
o i @wiesiek59 tłumaczy ci podobnie. Dobranoc.
żabka konająca 20 Kwiecień 2020 10:53
1. Przymus szczepień – w przypadku różnych badań czy terapii pacjent podpisuje pisemną zgodę lub odmowę i nikt się tego nie czepia natomiast w przypadku szczepień nikt się nie pyta tylko szczepią.
2. Za wcześnie – w większości krajów szczepi się po ukończeniu przynajmniej 6 m-cy a w Polsce i Bułgarii pierwsze dwie dostaje w PIERWSZEJ DOBIE ŻYCIA a do skończenia 6 m-cy to policz sobie sama – link poniżej https://szczepienia.pzh.gov.pl/kalendarz-szczepien-2020/
3. W dużej mierze przeciw przeciw niegroźnym dzisiaj chorobom – były to tzw. choroby wieku dziecięcego, których przechorowanie w dzieciństwie dawało dożywotnią odporność . Funkcjonowało wtedy powiedzenie _ „dzieciak musi swoje przechorować” i były to choroby, których praktycznie się nie leczyło – co najwyżej łagodziło się objawy.
4. Od samych patogenów zawartych w szczepionkach często większe szkody powodują różne dodatki w tym groźne neurotoksyny których negatywne skutki ujawniają się po latach podczas gdy za NOP-y uznaje się tylko te, które ujawnią się w ciągu miesiąca od szczepienia
5. Nasze ministerstwo zdrowia i podległe mu instytucje ( GIS, PZH ) nie prowadzą badań dostarczanych partii szczepionek pod względem choćby zgodności ich składu z deklarowanym i obowiązującymi normami. NIE DYSPONUJĄ NAWET STOSOWNYM LABORATORIUM mogącym takie badania przeprowadzić ! Ok. 80 % szczepionek produkowanych jest w Chinach i Indiach ( podobnie jak większość substancji czynnych do leków ) .
Ostatnio pojawiła się szybko wyciszona informacja, iż trafiła się partia szczepionki, która NIE ZAWIERAŁA wcale patogenów więc jak mogła pobudzać odporność.
Są na pewno szczepionki, które w określonych sytuacjach ratują życie ale wątpię czy masowe, liczne szczepienia przynoszą korzyści przewyższające szkody. Wątpię jednak czy doczekamy się uczciwego, prawdziwego bilansu strat i korzyści.
O zbyt wielką kasę toczy się ten bój.
2020-04-20 12:11
gruby
@marek zapytał o rozliczenia Chińczyków bez użycia dolara FED:
„Skąd ta wiedza? Jesteś poważny zoriętowany człowiek stąd dopytuję zamiast w bajki włożyć.”
Z tego kontraktu.
Tamże, mniej więcej w połowie strony znajdziesz wzór kontraktu terminowego z punktem pierwszym o tytule ‚contract text’. Jednym z parametrów jest „Price quotation” który to parametr zdefiniowany został jako „(RMB)Yuan/ton”.
To co koledzy tu wcześniej pisali o tym że Araby sprzedają Chińczykom ropę po 5 FEDów od baryłki to nie do końca jest prawda. Owszem, może i po pięć FEDów ale w kontrakcie cena jest wyrażona w Yuanach za które to yuany można kupić w Chinach co dusza zapragnie a co najważniejsze po miejscowych to znaczy chińskich cenach. Chińczycy mają jedne ceny dla swoich a inne dla długonosych. Araby użyły kalkulatora i wyszło im że więcej towarów kupią w Chinach rozliczając się juanami.
Jakby ktoś w Polszy potrafił obsługiwać kalkulator to już od listopada zeszłego roku (biologiczny kontratak Chin na USA i ich wasali w zamian za nałożenie ceł ?) podstawowym składnikiem rezerw walutowych NBP byłby juan. Bo Mrija to raczej nie z Nowego Jorku towary wozi przecież ? A skoro towary czy tak czy tak ciągniemy ze wschodu to po co nam waluta z zachodu ?
============
Warto się nad tym zastanowić…….
Pytanie o odpowiedzialność Chin za wirus, to pytanie o konsekwencje jakie Chiny miałyby ponieść wobec świata, a przynajmniej tej jego części, która będzie w stanie na Chinach tę odpowiedzialność wymusić. W istocie to pytanie o to, kto będzie po której stronie konfliktu USA i Chin. Jeżeli USA zdecydują się wytoczyć ciężkie działa przeciwko Chinom, oskarżając je o spowodowanie globalnej epidemii, to ci którzy nie będą z nimi – siłą rzeczy będą przeciwko nim. To prawdopodobnie najważniejsze pytanie dla naszej rzeczywistości, które zarazem wskazuje, że sytuacja może nie być taka czarno-biała, za jaką może być podawana. Proszę pamiętać, że dla przekazu medialnego – fakty nie mają znaczenia, liczy się tylko to, jak informacje są przekazywane. Przekonanie świata do swojej wizji rzeczywistości, będzie trudne, jednak to najważniejsze zadanie dla przemysłu PR i propagandy całego Zachodu.
https://obserwatorpolityczny.pl/pytanie-o-odpowiedzialnosc-chin-za-wirus-to-pytanie-o-konsekwencje/
===========
Nad tym, też warto się zastanowić.
Media już wypuszczają balony próbne, mogą zacząć i kampanię…….
@ zabka konajaca,
Te dane potwierdzaja, co napisalem: Szwecja i Norwegia maja podobny wskaznik zarazen, natomiast Szwecja ma gorszy jesli chodzi o smiertelnosc.
Tak dla porownania. W kraju mego zamieszkania co roku ilosc zarazen gruzlica wynosi 0,55% populacji. Z zarazonych umiera okolo 20% co w skali kraju wynosi 0,12% populacji. Jakies 5 lat temu wskaznik zarazen wynosli 0,77%. Te wartosci bija na glowe wszystko to, co w tej chwili wynika z pandemii.
@Marian.W.O
Jesienią 2018 w Polsce media podniosły wielkie larum, że grozi nam epidemia grypy, bo w Pruszkowie w 5-osobowej rodzinie 4 zachorowały na odrę ” bo nieszczepieni są ogniskiem zarazy” teraz trzeba wszystkich szczepić!!!
Jak się później okazało 2 lub 3 osoby z tych chorych były szczepione. A tak ogólnie to pojawiło w różnych punktach kilka pojedynczych przypadków odry. Jak się później okazało to przyczyną rzeczywistą siania tej paniki był kończący się termin przydatności do użycia dużych partii szczepionek zalegających magazyny WSSE. Właśnie na użytek tej akcji gdańska WSSE opracowała tę ulotkę z selektywnie wybranymi danymi, które wyżej cytowałem!
Coraz bardziej utwierdzam się a przekonaniu iż w tych sprawach media ( wiadomo w czyim interesie ) świadomie nas oszukują!
W ciągu ostatnich kilku lat, szalały w mediach wirusy, pociągając za sobą konkretne decyzje rzadzacych.
Wybito miliardy drobiu, miliony swiń.
Nie pozostało to bez wpływu na łańcuchy dostaw żywności i ceny.
Obecnie, blokada granic, uniemożliwia przemieszczanie się pracowników sezonowych, zatrudnianych przy zbiorach w Europie, państwa zaczynają chomikować żywność.
Jak to wpłynie na ceny, dostępność produktów?
Magazyny nie sa z gumy, maja określoną pojemność……..
Nie wiem, czy politycy wzięli to pod uwagę.
Długofalowe myślenie nie jest ich mocną stroną.
Wyzwanie dla Calvina Hobbsa
Tytul ksiazki: „Путин. Стерх всякой меры”
Jest to książka o trudnym do przetłumaczenia na język polski tytule, pióra Andrieja Kolesnikowa. Ale że jej polski tytuł nie jest przesadny: „Żuraw Syberyjski bez żadnej miary”, to jejbohu nie wiedzialem.
Jesli sie potrafisz znizyc, jeszcze raz, do poziomu tego blogu, daragoj Calvinie, to poprosilbym o twoje zdanie nt. przetlumaczenia rosyjskiego Стерх na polski Żuraw Syberyjski.
Mnie sie rozchodzi o odpowiedz na historyczne pytanie: gdzie sie podzialy normalne ruskie журавли? Te mnie tak dobrze znane sprzed 60-u lat temu
https://www.imdb.com/title/tt0050634/
Troll czujny jest. Potrafil skasowac moj post przed nacisnieciem na ‚Opublikuj komentarz’. Piorunujace wrazenie
wiesku59! Ty w ogole nie kojarzysz jak jestes prowadzony na blogach przez trolli. Pozyteczny idiota? Wciaz odmawiam uwierzenia w te prawde nie do odparcia. Wciaz odmawiam
Wiem, wiem. ‚Przejdz na Jobsa/Wozniaka’. Pewnie przejde
@Orteq
Ten stierch mnie też zaciekawił. Odpowiedzi dlaczego nie żurawl’ tylko stierch należy szukać w przygodach Putina z żurawiami syberyjskimi.
“Стерхи, с которыми летал Путин, почти вымерли: никому не интересны
Полет президента оказался разовой пиар-акцией”
Tekst pod tym tytułem znajdziesz wypisując w Google’u słowo cTepx.
jeszcze i to! Niedostępność i ceny towaru można porównać z innymi dobrami np. z papierem toaletowym:
„Tymczasem trudna sytuacja na granicy amerykańsko-meksykańskiej przypomina mecz szachowy który utknął w martwym punkcie gdzie nikt, a szczególnie handlarze, nie chce wykonać niewłaściwego ruchu, powiedział Kyle Williamson, agent specjalny odpowiedzialny za oddział DEA w El Paso.
Niektóre meksykańskie kartele narkotykowe wstrzymują nawet istniejące zapasy metamfetaminy, aby manipulować rynkiem, uznając, że „nie należy marnować żadnego dobrego kryzysu”, powiedział Joseph Brown, prokurator Stanów Zjednoczonych we wschodnim dystrykcie Teksasu.
„Są też kartele które wydały bezpośrednie polecenia członkom ich organizacji, że każdy przyłapany na sprzedaży metamfetaminy w tym czasie zostanie zabity”, powiedział Brown, którego rozległa jurysdykcja rozciąga się od przedmieść Dallas do Beaumont.”
Długi tekst i nam nie rozumiejącym przymusu nałogu może wydać się tematem marginesowym. Ale uwaga – oprócz negatywnych zjawisk towarzyszacych epidemii są również jaśniejsze strony, np. sarny w centrum Zakopanego, zmiejszona ilość CO2 w atmosferze, regeneracja świata roślin i inne jeszcze nie opisane przykłady powrotu do porządku zakłóconego działalnościa człowieka.
Temat do przemyśleń dla @wieśka59 – nie wszystkie, a właściwie spora wiekszość wyprodukowanych przez ludzkość dóbr materialnych nie jest niezbędna do przetrwania. Usilne dążenie do powrotu do sytuacji sprzed epidemii oznacza pójście tą samą złą drogą która doprowadziła nas do nieszczęścia. Ponieważ w obliczu śmierci korygujemy nasza skalę wartości, dobrze byłoby ustanowić te naistotniejsze jako potrzeby nadrzędne i tym kierować się regulując życie na naszej planecie.
długi tekst:
https://www.yahoo.com/news/cartels-scrambling-virus-snarls-global-141856394.html
kto miałby planować, regulować życie na Ziemi skoro żadna z organizacji do tego stworzonych nie sprawdziła się?
Może jednak w przyszłości znajdą się nasi następcy.
„Głównym powodem, dla którego Chiny były głównym dostawcą, to powód powód, dla którego Chiny są dostawcą wszystkiego – robią to tak tanio” – cytat z poleconego artykułu, choćby dlatego cytatu warto przeczytać całość.
@kaesjot – zapomnij na chwilę o wielkich koncernach farmaceutycznych i ich pieniądzach.
Z twojej wypowiedzi zrozumiałam że dopuszczasz jednak szczepienia jako formę zapobiegania niektórym śmiertelnym chorobom, szczególnie u dzieci. Nie widzę powodu żeby nie szczepić dziecka w pierwszych trzech miesiącach życia tym bardziej że niemowlę uzbrojone jest w w przeciwciała matki i lżej przechodzi szczepienie:
https://szczepienie.blogspot.com/2016/11/przeciwciaa-matczyne-odpowiedz.html
Ja nie wiem co groźnego zawieraja w sobie szczepionki, nie znam się na tym i przypuszczam że ty również nie masz zawodowej wiedzy na temat. Kiedy moje dzieci były małe nikt nie słyszał o akcji antyszczepionkowców, to historia ostatnich dziesięcioleci i tu przypominam że związek pomiędzy szczepieniem a autyzmem został oficjalnie wykluczony przez badaczy.
Mam jedynie nadzieję że twoje poglądy w żaden sposób nie wpływają na decyzje innych rodziców w temacie szczepienia.
Ps. zauważ że patologie związane z funkcjonowaniem firm produkujących leki są ogólnie znane i jak przyznał Gospodarz najlepszą opcją byłoby upaństwowienie zakładów.
MARIAN.W.O godz. 15:31
„Te dane potwierdzaja, co napisalem: Szwecja i Norwegia maja podobny wskaznik zarazen, natomiast Szwecja ma gorszy jesli chodzi o smiertelnosc.”
Akurat tak nie jest. Zarówno Norwegia jak i Finlandia mają o wiele niższą ilość zarówno zarażonych i zmarłych niż Szwecja.
Dane z dziś:
Szwecja – 14 772 1 580
Norwegia – 7 156 181
Finlandia- 3 868 98
https://www.bing.com/search?q=Coronavirus+updates&filters=tnTID%3a%22B28B1745-C44D-4d83-981E-2DB51359A36F%22+tnVersion%3a%223490181%22+segment%3a%22popularnow.carousel%22+tnCol%3a%222%22+tnOrder%3a%2245187cd1-0399-4294-9927-f585ec771077%22&form=HPNN01
@Orteq 1:02.
Zauważ że nie jesteś osamotniony w podłym potraktowaniu na innym blogu. Na mój nick wylało sie sporo hejtu łącznie z dmuchaniem w słomkę w żabią dupę – nad wszystkim czuwał, dozorował i wspierał szkalujących @Tanaka. Stąd myślę że najlepszym wyjściem jest nie rozpamiętywać, tym bardziej że podłoże obmowy ma zwiazek z inną religią a nie ateizmem. Czy rzeczywiście chciałbyś pisać w tym gronie?
Ps. rób sobie kopie zapasowe w trakcie pisania, najwyżej umknie ci ostatne zdanie które i tak będziesz pamiętał.
Pozdrawiam i myślę że będziesz obecny jak najczęściej. Gospodarz blogu też na to liczy.
dmuchanie w słomkę włożoną żabie do dupy – tak prawidłowo powinno być napisane.
@żabka konająca
NIE WOLNO zapominać o koncernach farmaceutycznych bo to one właśnie napędzają to „szczepionkowe szaleństwo”!!!
Dziecko do 6-go miesiąca życia ma odporność matki a jeśli nadal karmi je piersią to nawet dłużej.
Jeśli dziecko posiada ciała odpornościowe to na co mu szczepionka ?
Po co szczepi się WSZYSTKIE noworodki w PIERWSZEJ dobie życia przeciw gruźlicy i WZW B ??? Wystarczy zbadać czy matka ma przeciwciała.
Nas ( 50-60 lat temu ) w wiek przedszkolnym poddawano wpierw próbie tuberkulinowej i szczepiono tylko te ( nieliczne) które miały ujemny wynik próby.
W szczepionkach masz tiomersal ( związek rtęci ), aluminiom, formalinę ( Formalina – nasycony (35–40%) roztwór wodny formaldehydu (aldehydu mrówkowego)[1], bezbarwna ciecz o drażniącym ostrym zapachu i smaku, silnie toksyczna i bakteriobójcza (ścina białka zarówno strukturalne, jak i enzymatyczne). Patogeny hoduje się często na rozkawałkowanych ludzkich płodach po aborcji ( by się nie marnowały !)
Związki te, to znane neurotoksyny. Być może w niektórych szczepionkach ich stężenie nie przekracza dopuszczalnych norm lecz często zdarza się , że rzeczywista ich zawartość jest wyższa niż deklarowana. A u nas, w Polsce tego się NIE SPRAWDZA ! Ministerstwo nie dysponuje nawet odpowiednim do tego laboratorium, co oficjalnie przyznał w Sejmie przedstawiciel MZ !
Szczepią nas nie wiedząc czym ???
Mają zaufanie do ich dostawców, choć jest wiele przypadków, afer dowodzących, że nie są oni tego zaufania godni !?
A co w przypadku, gdy niemowlę w ciągu 6 m-cy dostaje kilkanaście takich dawek ? Spotkałem się z kilkoma przykładami obliczeń, z których wynikało, że aby nie przekroczyć obowiązujących norm stężeń tych substancji to powinno ono ważyć minimum 300 ( !) kg. Słyszałaś o takim niemowlęciu – olbrzymie ? A jak się zrobi chryja z tego powodu to zwyczajnie zwiększy się normy dopuszczalnych stężeń substancji toksycznych i już pasuje !
Dodam jeszcze, że małe dziecko nie ma jeszcze wykształconej bariery krew – mózg i te neurotoksyny zawarte w szczepionce którą wstrzykuje mu się przedostają się do mózgu i uaktywniają się po kilku, kilkunastu albo kilkudziesięciu latach.
Co do badań „naukowych” dowodzących braku związku między autyzmem a szczepionkami. Niedługo dowiemy się, że odpowiedzialne za to jest zapylenie – stosowny zespół „naukowców” już nad tym w Polsce pracuje.
Ja sam potrafię „naukowo udowodnić”, że wodą nie da się zgasić ognia !
Czy to prawda ?
Najlepiej jak sama posłuchasz w internecie wykładów lekarzy ( wykształconych , z dużą praktyką ) jak np. dr Czerniak, dr Jaśkowski czy prof. Frydrychowski – członków Towarzystwa Lekarzy Medycyny Zintegrowanej, zajrzyj na stronę „stopnop” czy inne ludzi , którzy mają tragiczne często doświadczenia ze szczepieniami, zapoznaj się z ich argumentami i sama dokonaj oceny.
Nowa Formule tego blogu gienius jakis musial wykoncypowac. Gratulacje gieniusiowi. Co za mozg
@Kruk
Ten STIERCH, Bialy Zuraw (Syberyjski) jakby, w TYM znaczeniu jest chyba xcontestem. W paraglianding zdaje sie
https://www.xcontest.org/world/en/
No ale ale co ja tam wiem. Serdecznosci nieustajace zasylam po godzinach
@ zabka konajaca,
Nie zgadzam sie z Pania. Jesli odniesiemy ilosci zarazen i zgonow do wielkosci populacji to:
1, Szwecja ma porownywalne wyniki do Norwegii ( 0,14% vs 0,13%)
2. Ma zdecydowanie wyzszy wskaznik smiertelnosci ( 0,014% vs 0,003%)
Finlandia dla porownania : 0,07% i 0,0018%.
Wartosci calkowite sa mylace. Dlatego specjalnie niewiele sie pisze o Belgii i Holandii, ktore w stosunku do populacji maja wprost katastrofalne statystyki. Tak USA ma ja duze ilosci ale w odnisieniu do wielkosci populacji wcale nie sa w czolowce. Niemcy maja wysoka ilosc zarazen ale w odniesieniu do wielkosci populacji ich wskaznik jest calkiem dobry ( 0,18%) a wskoznik smiertelnosci bardzo dobry (0,0056%).
I tak dalej i temu podobnie
żabka konająca – 6:37
„nie jesteś osamotniony w podłym potraktowaniu na innym blogu.”
Wiem zabko o swoim nieosamotnieniu. I to z tej wlasnie ‚wiedzy’ wyplywa moja troska: jak dlugo zajmie gnidzie zeby rozwalic nastepny blog? Tak jak rozwalil blog W. Kuczynskiego, sporo lat temu. Popacz tylko co on tam ponaprywial z archiwum. Wszystko dzieki uzyskaniu kodow dostepnosci od dziadka Waldka. Wszystko zdziesiatkowane wedle formuly kreatury
Zalaczone zdjecie buzki osobnika wystarczylo, jak sie domyslam, zeby wyprowadzic odpowiednie konkluzje.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/-p7ibXtDfIXXpv7hwxFUiq76pdwpuh-L2GtAq5BUIMm3Ifm0rpv4dysX7UBRmuvqBjQfx4TgnF1_4Rf0jS8vSLby-OPFhFfLOU13RtgVWn8FMqr87Xtv5ZvZ5g
wiesiek59 chyba dalej nie wszystko kojarzy. Podobnie jak ty. Czy moze nawet my wszyscy..
Tu nie o ‚podłym potraktowaniu’ mnie, czy ciebie, czy kogokolwiek innego na innym blogu’ mowa jest. Tu chodzi o wrodzona WREDNOSC kreatury, objawionej w Grodnie. A skrzetnie skrywanej od czasu udatnego wejscia w laski wlasciciela blogu LA.
Jak dlugo ta szarada, czy moze niewiedza, bedzie trwala? Oto jest pytanie
„Pozdrawiam i myślę że będziesz obecny jak najczęściej. Gospodarz blogu też na to liczy.”
Z tym ostatnim to ja nie wiem
@MARIAN.W.O.
I tak to bardzo często, wykorzystując niewiedzę ludzi, manipulując danymi robi się z nich idiotów – sensacyjny tytuł a pod nim gówniana wiadomość.
Np. w serwisach informacyjnych głośny tytuł „Ptasie wydzieliny grożą epidemią zatruć pokarmowych !!!” Czytasz dalej i okazuje się, że w Australii komuś ptak nasrał na kanapkę a on tego nie zauważył i ją ugryzł. Jak się zorientował to natychmiast wyrzygał to, co zjadł .
90% wiadomości to właśnie tego typu informacje.
Mówi o tym dr Jaśkowski
– https://www.youtube.com/watch?v=zmkGDPejokg
https://pracownia4.wordpress.com/2020/04/19/puste-szpitale-gdzie-sa-ci-wszyscy-pacjenci-z-koronawirusem/#more-10968
=============
Produkcja chaosu w mediach, trwa……
Interesujące komentarze….
Teraz warto spojrzeć na statystyki zgonów w kilkunastu krajach. Spójrzmy najpierw na wykres zgonów w Portugalii, której statystyki są najbardziej kompletne…
Koronawirus a statystyka
Widzimy wyraźnie, jak wielkie i stabilne są fluktuacje zgonów w zależności od miesięcy roku. A tak wyglądają miesięczne fluktuacje zgonów w krajach o temperaturze umiarkowanej.
https://wolnemedia.net/koronawirus-a-statystyka/
@wiesiek59
Celne spostrzeżenie. Widać wyraźną zgodność krzywej umieralności w krajach tej samej strefie klimatycznej w kolejnych miesiącach. Ten lipcowy w naszej strefie „wyskok” spowodowany jest tym, że jest to miesiąc najwyższych temperatur szkodliwych dla ludzi mających kłopoty z układem krążenia.
W układzie danych wartości bezwzględnych obejmującym dłuższe przedziały czasowe trzeba wziąć pod uwagę zmieniającą się liczebność roczników. Właśnie teraz, we wiek, w którym zaczynają ludzie umierać wchodzą roczniki powojennego wyżu demograficznego z lat 1951-1955 kiedy to rodziło się dwa razy więcej dzieci niż obecnie !
O szklance wypełnionej w 50% można pisać, że „jest już w połowie pusta ! ” albo ” szklanka jest dopiero w połowie pełna”. Istotny jest trend – w którą stronę to zmierza.
Jeśli porówna się dane np. ogólnej śmiertelności w I kw. 2020 z danymi z tego samego okresu 2018 i 2019 będzie można powiedzieć, czy ta „pandemia” w jakim znaczącym stopniu spowodowała większą ilość zgonów ogółem.
Na chwilę obecną mamy 385 zgonów i 1297 wyleczonych . Ciekawi mnie struktura zmarłych z podziałem na grupy wiekowe i choroby współistniejące u zmarłych. Przecież dzisiaj jest to bezproblemowe, bo każdego pacjenta przyjmowanego do szpitala rutynowo pyta się o aktualne i niedawno przebyte choroby i pobierane leki zatem dane są ! Trzeba tylko CHCIEĆ je w analizach uwzględnić i upublicznić !
wiesiek59 21 Kwiecień 2020 14:49
Jeszcze tylko jedna sprawa.
W artykule do którego podałeś link są obrazy wirusa, który wywołał „hiszpankę” i tego z obecnej :pandemii”.
Wirusy są tam małe, że można je obejrzeć dopiero pod mikroskopem elektronowym. ” Hiszpanka miała miejsce w latach 1918-20 a pierwszy mikroskop elektronowy zbudowano dopiero w 1931.
To jak go mogli zobaczyć kilkanaście lat po wygaśnięciu epidemii – trzymali go zakonserwowanego w słoikach ?
Wcześniej domniemywano, że musi istnieć oprócz bakterii coś, co powoduje choroby ale jak to badać jak tego nie można zobaczyć ?
KAESJOT
21 KWIECIEŃ 2020
Z tego co wiem, dokonywano ekshumacji ofiar Hiszpanki, dżumy, cholery, czarnej ospy ,itd.
Oczywiście, w celach badawczych.
Dokonywano tych badań zarówno na Syberii, jak i Alasce.
Wieczna zmarzlina konserwuje.
A wirusom, czy bakteriom, to nie przeszkadza w przetrwaniu.
Politycy i wojskowi pokładają wielkie nadzieje w takiej broni.
Pracując nad jej SELEKTYWNOSCIĄ.
Nie wiadomo, do jakich wyników doszli.
Początki aseptyki, antyseptyki, sięgają czasów napoleońskich.
Już wówczas wiedziano, że COS powoduje choroby, którym można zaradzić standardowymi procedurami., higieną.
Potem była Wojna Krymska, dajaca sporo do myślenia lekarzom.
Skończono z modłami, zainwestowano w profesjonalizm chirurgów.
To było EKONOMICZNE.
80% strat śmiertelnych w armiach do I światowej, to nie działania bojowe, tylko choroby zakaźne, rany, głód.
@wiesiek59
To było pół wieku później – 1847. Prekursorem antyseptyki był Ignaz Semmelweis, który zauważył, że na oddziale położniczym, gdzie porody odbierali lekarze i studenci bezpośrednio po zajęciach w prosektorium zgony wskutek gorączki połogowej była znacznie większa niż na oddziale obsługiwanym tylko przez położne. Uznał, że sprawcą tego był „trupi jad” przenoszony na dłoniach z prosektorium. Dla wielu współczesnych mu „kolegów po fachu” było to nie do przyjęcia. Zmarł w psychiatryku do którego doprowadziła go choroba wskutek stressu, powodowanego tym, że współczesne mu środowiska naukowe i lekarskie ignorowały czy wręcz wyśmiewały jego odkrycia. Najsmutniejsze w tym jednak jest to, że w środowiskach medycznych ta metoda walki z innowatorami, głosicielami nowych teorii czy propagatorami powrotu do pewnych, starych , sprawdzonych , skutecznych i bezpiecznych metod tzw. „medycyny naturalnej” nadal jest stosowana.
to po kolei
@Orteq, nie wiem co znajdywało się w treści podanego przez ciebie linku ponieważ wystapił błąd:
„403 To jest błąd.
Twój klient nie ma uprawnień do uzyskania adresu URL /proxy/-p7ibXtDfIXXpv7hwxFUiq76pdwpuh-L2GtAq5BUIMm3Ifm0rpv4dysX7UBRmuvqBjQfx4TgnF1_4Rf0jS8vSLby-OPFhFfLOU13RtgVWn8FMqr87Xtv5ZvZ5gz tego serwera. (Adres IP klienta: 2601: 247: c100: c7d0: 5549: c720: f8c2: 5be8)
Zabronione To wszystko co wiemy.”
Jesli była to ta sama siwa szczecina okalająca zęby w kolorze kości słoniowej to dobrze sie stało jak wyżej – koszmarów mamy dostatek.
Przy okazji, dlaczego nie ostrzegłeś wcześniej? Tyle straconego czasu i zaufania. Teraz śpij spokonie i ciesz się tak jak ja że jesteś daleko od tego blogowiska.
Ps. czyj to adres IP, dopiero teraz zauważyłam. Na pewno nie mój.
niezgoda:
„Szwecja ma porownywalne wyniki do Norwegii ( 0,14% vs 0,13%)
Ma zdecydowanie wyższy wskaznik smiertelnosci ( 0,014% vs 0,003%)”
Rozumiem że porównywalne wyniki dotyczą ilości zarażonych (?), tzn. 100% jest całą populacją w poszczególnych państwach i odpowiednio ilość zgonów w porównaniu z liczbą obywateli. Mogę to jeszcze sprawdzić na liczydle ręcznym – ale później. Jedyny wniosek jaki się nasuwa to zdecydowanie niska jakość usług medycznych, kwalifikacji lekarzy i wyposażenia szpitali w Szwecji – osiągnąć taki wynik w krótkim czasie to nieomal ponury sukces.
Nieprzypadkowo porównywałam te trzy państwa leżące w jednej strefie klimatycznej ponieważ jedynie Szwecja nie wprowadziła surowych zasad izolacji, czego wszyscy jeszcze żyjący w Europie bardzo jej zazdroszczą.
twardy orzech do zgryzienia – @kaesjot. Teraz nie wiem czy jesteś zwolennikiem szczepień dzieci (ale dopiero po ukończeniu 6 miesiąca życia), czy sądzisz że należy szczepić jedynie przeciwko określonym chorobom (jakim?), czy też pozwolić przyrodzie decydować o wkaźniku śmiertelności niemowąt na zasadzie kto nie umarł ten żyje.
@kaesjocie – mam wrażenie że nasza rozmowa toczy się na zasadzie prowadził ślepy kulawego. Teksty które przytoczyłeś są równie manipulujące jak te które sam zwalczasz bo jak przypuszczam jesteś w tym temacie amatorem, podobnie jak ja. Tyle że pełnym entuzjazmu w walce z firmami farmaceutycznymi, z kolei ja nie poświęciłabym zdrowia i życia dzieci dla żadnej idei.
Ps. oczywiście że odra, świnka czy ospa wietrzną przechorowana w dzieciństwie daje odporność na całe życie, problem jest w tym że czasem trafia się dorosłym i wówczas te choroby moga być śmiertelne, lub dać powikłania nie do wyleczenia. Najlepiej zostawmy tę kwestię zamkniętą dla nas obojga bo nie znajduję możliwości porozumienia. Pozdrawiam i życzę takiego zapału w innych tematach.
spore urywki zacytuję, a to dlatego że utożsamiam się z przekonaniami autora i chciałabym aby każdy przeczytał to wezwanie:
„Choć w tym tygodniu jest wiele okazji do świętowania, ale gdy świętujemy 50 rocznicę Dnia Ziemi zdajemy sobie sprawe że świat popełnił podstawowy błąd przy opracowywaniu polityki ochrony środowiska kilkadziesiąt lat temu. Postanowił traktować przyrodę jako nieograniczony zasób dla ludzi. Ta linia bazowa pozwoliła, aby zasady okazały się niewystarczające. Jest to jeden z powodów, dla których nasza planeta się przegrzewa . Teraz popełniamy ten sam błąd – prowadząc do COVID-19 , SARS i świńskiej grypy – z produkcją rolną i innymi formami ekobójstwa, które niszczą bufor między ludźmi a środowiskiem sprzed antropocenu. […]
Sugerujemy jeden przystanek, a dwa rozpoczynają ten Dzień Ziemi. Pierwszym krokiem jest zaprzestanie produkcji rolnej i wylesiania. Fabryki żywności są źródłem zbyt wielu pandemii, aby te działania mogły być kontynuowane. Drugi wymaga ustanowienia nowych przepisów, ustanawiających prawa zarówno dla zwierząt, jak i przyrody. Jest to jedyny sposób na zwiększenie ochrony prawnej, aby rażące działania, takie jak te, które doprowadziły do tych kryzysów zdrowotnych i klimatycznych, były możliwe do oskarżenia. Trzeci wymaga natychmiastowego przywrócenia tego, co zostało uszkodzone, i zachowania wszystkich na pokładzie tego, co zostało. Nieprzestrzeganie tego i pandemie stają się nieodłączną częścią codziennego życia. […]
Jeśli my, ludzie, chcemy przetrwać i prosperować, musimy również zapewnić przetrwanie i rozwój zwierząt i ich siedlisk. W tej chwili ledwo przetrwają. Różnorodność biologiczna spada w niespotykanym dotąd tempie. Zniknęła ponad połowa światowej różnorodności biologicznej. Od 1970 r. Zlikwidowaliśmy 60 procent populacji zwierząt, a teraz milion gatunki są zagrożone wyginięciem.
Zatrzymanie tego gwałtownego spadku jest zagrożeniem dla zdrowia. Na szczęście nie jest to niemożliwe – i przynosi ogromne korzyści zdrowotne i ekonomiczne. Odejście od fabrycznego rolnictwa i wylesiania w fabryce – oraz skłonność do pandemii, które propagują te praktyki – uwalnia ogromne zasoby.[…]
THE HILL prosi globalną społeczność, a nie ma lepszego czasu niż Dzień Ziemi, aby podwoić nasze zaangażowanie w jej ochronę. Kończenie hodowli przemysłowej i wylesiania oraz legalna ochrona zwierząt i ich siedlisk. Ochrona gruntów pod produkcję białek roślinnych i przywracanie mocno wyciętych terenów. Rozważ nasze wybory, albo realizujemy to – i to szybko – albo stajemy w obliczu kolejnej pandemii i zamykamy nasze społeczeństwa, gospodarki, rynki i wiele innych. Wybór wydaje się oczywisty.”
https://thehill.com/opinion/energy-environment/493811-link-between-factory-farmed-animals-covid-10-and-preventing-the
@wiesiek59 czy ty rzeczywiście myślisz że ta rozpędzona machina powinna nie zatrzymywać się i przeć do przodu? Czy tego wymaga dobro ludzkości, czy to znaczy że zaspokojenie wszystkich apetytów i kaprysów jest celem wartym poświęcenia naszej planety?
Szkoda że to choroba spowolniła ten niekontrolowany bieg a nie świadomy wybór.
żabka konająca, 3:39
” ‚wystapił błąd 403… Twój klient nie ma uprawnień do uzyskania adresu URL… (Adres IP klienta: 2601: 247: c100: c7d0: 5549: c720: f8c2: 5be8)
Zabronione . To wszystko co wiemy.’ Koszmarów mamy dostatek – dlaczego nie ostrzegłeś wcześniej? Tyle straconego czasu i zaufania.”
Ale nie zaufania do mnie, mam nadzieje?
Twoj blad 403 to ‚Google diverter – PGP keys – Sam Hocevar’ :
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjouMHjpfvoAhXKjp4KHTpOB50QFjABegQIAhAB&url=http%3A%2F%2Fsam.zoy.org%2Ffun%2Fgoogle-diverters%2Fpgp.html&usg=AOvVaw2Flrz1b42NI9mytn48k4TL
Tak Google sobie poradzil z maskowaniem IP uzytkownikow donoszacych o naduzywaniu Googla. Chodzi o to, by nie ujawniac, publicznie, numeru IP ORYGINALNEGO donosiciela. Szczegolnie jesli ktos probuje sie ukrywac za HIDEIP maska.
No ale dosc na dzisiejsze zanudzanie. Jedno jest do zapamietania:
nasz „przyjaciel” troll, czyli wielonickowiec ten na ka, EDD, Anonim, lelek3333, oraz wiele innych nickow w miedzyczasie. Rzecz polega na tym, zeby nie wyrzucic niewlasciej suki! Tu wlascia ilustracja:
WY ROSJANIE
Wsiada Rosjanin do pociągu relacji Paryż -Bruksela. Wszystkie miejsca zajęte, a jedno z podwójnych siedzeń zajmuje francuska gospodyni z małym pieskiem. Rosjanin:
– Madame, nie moglaby pani wziąć swojego pieska na ręce?
Kobieta: – Wy, Rosjanie jestescie jak zwykle bezceremonialni. Moja Fifi jest zmęczona. Niech sobie pan poszuka wolnego miejsca w innym wagonie!
Rosjanin idzie szukać innego miejsca, ale nie znajduje. Wraca.
– Madame, jestem bardzo zmęczony, chciałbym usiąść. Niech pani weźmie swojego psa na ręce.
Francuzka rozeźlona juz na dobre krzyczy:
– Wy, Ruscy, jestescie gruboskórni i nieokrzesani! W Europie ludzie się tak nie zachowują. To jest nie do pomyślenia!
Rosjanin nie wytrzymał. Błyskawicznie chwycił suczkę i wyrzucił ją przez okno, a sam usiadł sobie wygodnie. Francuzka jest w szoku: przeklina, wrzeszczy, w rozpaczy wyrywa sobie włosy z głowy. Wówczas zabiera głos siedzący obok Anglik:
– Wy, Rosjanie, wszystko robicie nie tak. Podczas obiadu trzymacie nóż w lewej rece, samochody jeżdżą u was po prawej stronie, a teraz pan wyrzucił przez okno nie tę sukę.
Dla jezykoznawcow, objasnienie jezykowe. Na wypadek wszelki objasnienie
Ruska suka to anglijska bitch. Oba slowa, suka i bitch, maja przynajmniej jedno podwojne znaczenie: psia samica lub ludzka jędza. Jesli nie cos jeszcze gorszego. Po obu stronach językowych zreszta. No bo u psow suka jest przedmiotem biologicznego fenomenu pn. RUJA. Podczas gdy u homo sapiensow sprawa jest uproszczona: MAM AKURAT OCHOTE.
Jest jednakze pewna roznica pomiedzy tym niby wspolnym mianownikiem istniejacych dla tych dwoch znaczen, „ruja” i „mam akurat ochote”.
W ruji, tej u psiej suki wystepujacej, jest aspekt PRZEMIJANIA uczucia. Zaraz po zaplodnieniu przemijajacym.
Zaplodniona suka ucieka z psiej cieczki i zabawa jest zakonczona. Podczas gdy w ludzkim uczuciu „mam akurat ochote” jest aspekt TRWANIA, i nie PRZEMIJANIA
A tak w ogole to zajmijmy sie sprawami istotniejszymi. If you will
Światowy rynek szczepionek przekroczy wartość 77,5 miliarda dolarów jeszcze przed 2024 rokiem. 35% tej kwoty przypada na rynek północnoamerykański gdzie mieszka ok 5% ludności świata. Pozostałe 65% obrotów przypada na 95% ludności świata. Z prostych rachunków wynika że że wydatki na szczepienia w USA i Kanadzie per capita są średnio 10 razy wyższe niż średnia przypadająca na pozostałe 95% ludności świata. Policz sobie na do ilu miliardów USD wzrosną przychody gdy poziom wyszczepialności w tych krajach wzroście do poziomu 50% tego co w USA.
Z grubsza oznacza to przynajmniej 4-krotny wzrost przychodów producentów i dystrybutorów szczepionek.
Dodam, że koszt wyprodukowania jednej szczepionki wynosi od kilkudziesięciu centów do kilku, kilkunastu USD. W Polsce wg cennika WSSE ceny ogólnodostępnych szczepionek zawierają się w przedziale 45 – 445 PLN.
Niezły biznes co ?
A teraz popatrz, kto to są przeciwnicy forsowanej polityki szczepień ?
W ogromnej większości są to rodzice, dziadkowie dzieci, spora grupa lekarzy praktyków którzy na codzień doświadczają problemów ze zdrowiem i zachowaniem swoich dzieci. Nie mają z tego żadnej „wielkiej kasy”.
Sam mam 8-letniego wnuka ze zdiagnozowanym autyznem i 6 letniego, który do chwili obecnej mówi tak, że bardzo trudno go zrozumieć. Ale synowa ma koleżankę – młodą lekarkę, której tylko wierzy.
Na temat” jakie, kiedy i ile ” nie wypowiadam się bo to nie mój fach. Oceniam to tylko z punktu widzenia „konsumenta” doświadczającego pośrednio skutków.
@zabka konajaca,
„Jedyny wniosek jaki się nasuwa to zdecydowanie niska jakość usług medycznych, kwalifikacji lekarzy i wyposażenia szpitali w Szwecji – osiągnąć taki wynik w krótkim czasie to nieomal ponury sukces.”
Sadze, ze wnioskuje Pani pod wplywem impulsu. Tu jest caly problem z obecna pandemia, ze patrzymy na rozne wyniki i trudno jest sie polapac w zaleznosciach. Takie kraje jak Wlochy, Francja, Niemcy, Belgia, Holandia , Szwecja i Norwegia ( jesli wyliczyc tylko niektore) to czolowka rzeczywistej swiatowej zamoznosci a wyniki sa bardzo rozne. Francuska sluzba zdrowia w roznych “rankingach” uzyskiwala wyzsze noty niz niemiecka, jednak wyniki wskazywalyby na cos zupelnie innego. Wskazniki smiertelnosci w Szwecji sa uzywane przez zwolennikow “lockdown”, mimo ze sa jeszcze inne kraje, ktore nie “zamknely” ekonomii i maja bardzo dobre rezultaty.
Jesli patrzec na smiertelnosc w odniesieniu do ilosc wykrytych zarazen to czolowke stanowia: Belgia, Wlochy, Francja, Hiszpania,Szwecja, Holandia. Co z tego wynika? Nie wiem. Zas w odniesieniu do populacji: Belgia, Hiszpania, Wlochy, Francja i potem dlugo dlugo nikt. Niektore kraje sie powtarzaja. Bez glebszej wiedzy trudno nawet o sensowny wniosek.
żabka konająca
Jeszcze tylko jeden , istotny wątek.
Czy po to, by zapobiec mozliwosci wystąpienia wskutek niegroźnej choroby groźnych powikłań, których prawdopodobieństwo wynosi 1 na 1 000 000 warto szczepić ten milion narażając ich na 10-krotnie większe ryzyko groźnych powikłań poszczepiennych. Nasi przyjaciele też stracili prawie 40 lat temu syna wskutek odry ale przyczyną był błąd lekarza, który przepisał antybiotyk.
Rozumiem dramat tych, którzy nie zaszczepili, dzieciak zachorował i doznał ciężkich powikłań jak również tych, którzy zaszczepili i u dzieciaka wystąpiły poważne powikłania poszczepienne.
Lecz polityk czy urzędnik państwowy odpowiedzialny za zdrowie MILIONÓW nie może się kierować emocjami lecz danymi statystycznymi.
Musi dokonać wyboru MNIEJSZEGO ZŁA !
Jaki kapitalista ustąpi przy perspektywie tak kolosalnych zysków ???
Czy nie zrobi wszystkiego ( posuwając się nawet do czynów nikczemnych ) by zamknąć usta tym, którzy upubliczniają dane świadczące wprost szkodliwości takich czy innych szczepionek.
żabka konająca
22 KWIECIEŃ 2020
Machina napędzana chciwością, nigdy się nie zatrzyma z własnej woli.
Zbiór pobożnych życzeń, nigdy nie bedzie na większą skalę wprowadzany w życie.
Tym bardziej, że Ziemia nie ma jednolitych norm, zasad, wartości UNIWERSALNYCH.
Nawet w Europie jest taka jednolitość niemożliwa.
Dlatego będziemy przerabiali 7 Plag Egipskich, co jakiś czas.
No i poza tym…..
Albo depopulacja, albo intensywna, przemysłowa produkcja żywności.
Coś z tych dwóch rozwiązań trzeba wybrać…..
https://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/slynny-wywiad-z-davidem-icke-usuwany-z-sieci-co-takiego-powiedzial
=========
Cenzura ma się dobrze…..
Co badają testy- oto jest pytanie.